Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم أحمد

اسد : بتعرفي تقلدي اديكي 
رنا : هو للدرجه بقيت اسمع صوته 
اسد يحاول كتم ضحكته: علشان شرير صح 
رنا : الشر ميجيش فيه حاجه ده واحد مغرور و شايف نفسه عاليا وبيكرهني مش عارفه ليه من رغم انا الي مفصوبه عليه ابو شكله 
اسد بعصبيه : وكمان بتشتمي 
رنا: نظرت خلفها وجدت اسد ينظر إليها وعيونه بطلع شرار 
رنا : انا 
اسد : وهو بيقرب منها انتي ايه 
رنا بخوف: ولله مكونتش اقصد 
اسد بعصبيه : بتشتميني 
رنا والدموع تجمعت في عيونها بسبب خوفها: ولله اسفه مش هقول كده تاني 
اسد: يله غوري نضفي الفيلا 
ذهبت رنا والدموع في عيونها  وبدأت في تنضيف الفيلا ( ابو شكلك ي اسد ????)
Reem Ahmed ✍✍
عمر و روز نزلوا الي الاسفل 
كريمه و رحمه : لولولولي ( عرسان ي جمااعه????????) 
رحمه ذهبت وحضنت عمر وروز مبروك يحبايب قلبي 
ثم كريمه حضنت روز و عمر وباركت ليهم 
ثم جلسوا لتناول الغداء 
بعد تناول الغداء 
كريمه : هرن علي رنا لاني قلقانه عليها 
رنا كانت بتنضف في الفيلا وسايبه تلفونها في الاوضه ولاكن اسد كان معدي من قدام الاوضه وسمع تلفونها بيرن دخل ومسك تلفونها لقي الرقم الي بيرن مسجل بي امي نور عنيا  ???? 
رد اسد: الو 
كريمه: الو يبني عامل ايه وعامله ايه رنا هي فين ليه مردتش
اسد بتوتر : أصلها في المطبخ ي مرات عمي لحظه هودي ليها التليفون 
ثم ذهب إليها وكانت بتنضف 
اسد : حببتي خدي التليفون مرات عمي 
رنا  : فهمت انو نداها حببتي بسبب انوا امها علي التليفون ثم أعطاها الهاتف وخرج 
رنا : الو ي امي وحشتني جدا 
كريمه : اخبارك ي قلب امك وعامله ايه مع جوزك 
رنا: الحمد لله ي امي اسد بيعملني احسن معامله  ( حرام الكذب ي اختاه????????) 
كريمه : ربنا يخليكم لي بعض 
رنا : يارب سلام دلوقتي ي امي لان اسد بينديني. 
كريمه: : سلام 
وعندما اغلقت الهاتف فضلت تبكي سامحيني ي امي اني كدبت عليكي بس مستحيل اقولك علي ايحاجه ولاكنها لم تري العيون التي كانت تراها وسمعت حديثها مع ولدتها■■ 
Reem Ahmed ✍✍
بعد مرور شهر 
كان عمر بيحب روز اكتر واكتر 
وكان اسد بيعذب رنا ومفيش رحمه في قلبه 
وروز ديما تكلم رنا وتحكي ليها علي عمر وكانت تدعي ليهم ربنا يخليهم لبعض 
” في غرفه عمر و روز ” 
دخلت عبير الغرفه وكان لا يوجد بيها أحد
ثم فتحت الدولاب ووضعت شيء ( هنعرف ايه الي حطتهبس اصبررو????????) ثم خرجت بسرعه 
دخل عمر الغرفه وفتح الدولاب علشان ياخد لبس علشان ياخد شور فتح الدولاب وكانت الصدمه????????????????
نزل عمر الي الاسفل بكل غضب ثم ذهب حيث تجلس العيله 
عمر بغضب يحاول ان يكتمه
عمر: بابا انا هاخد روز واسافر القاهره اشتريت فيلا هناك وعايز اسافر 
روز : ليه ي عمر  انا مرتاحه هنا 
عمر وهو ينظر إليها بغل: لاء ي حببتي عايز اسافر 
جاسر: الي يريحك ي ولدي 
عمر: اطلعي جهزي الشنط لاننا هنسافر بليل 
روز: حاضر ثم صعدت الي الاعلي 
Reem Ahmed ✍✍✍
اسد ذهب الي غرفه رنا 
اسد :رنا اصحي 
رنا : لا رد
اسد بعصبيه: وهو بيمسكهامن ايدها ولاكنه انصدم عندما وجد رنا سخنه جدا وبتخترف بي الكلام
اسد : رنا انتي سمعاني 
رنا  : ….
أسد حملها وذهب بها الي الحمام وبمجرد فتح المايه الساقعه عليها لأنها صرختومسكت فيه جامد حس اسد انو جسمه كله قشعر بسبب مسكتها حملها إلي خارج الحمام ثم  نومها علي السرير 
اسد : رنا حاولي تقومي علشان تغيري 
رنا وهي شبه فايقه هنا رأسها خرج اسد ورنا حاولت انها تغير ونجحت غير كده بس سقطت علي الارض بسبب تعبها
عندما سمع صوت اصتدامفي الأرض ففتح الباب ودخل بسرعه  رآه رنا علي الارض دخل بسرعه وشالها ولاكنه صعد بها الي غرفته ووضعها  علي السرير ودخل غير ملابسه وخرج نام ثم شدها لحضنه ونام بجوارها 
 Reem Ahmed ✍✍
جهزت روز الشنط ثم ودعت العيله وصعدت السياره مع عمر  متوجهين الي القاهره ثم بعد عده ساعات طويله وصلوا الي القاهره لان عمر كان سايق بسرعه ثم اوقف السياره امام فيلا في غايه الروعه 
دخل الأول ثم بعده روز  ولاكنها قبل أن تنطق بكلمه سقطت علي الارض بسبب صفعه قويه من عمر ( هو احنا نخلص من اسد تيجي انت ????) 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!