Uncategorized

رواية عشق الجاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم أيمن

 رواية عشق الجاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم أيمن

رواية عشق الجاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم أيمن

رواية عشق الجاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم أيمن

بص اياد وراه لقى اخته قاعده على الارض وبتبكي اياد راح لي حسام
اياد: اكيد في غلط في الموضوع 
على:اه طبعا اكيد في غلط يا استاذ
حسام:الرجاله اعترفوا عليك كنت عاوز تخطف رهف بنت خالتك والناس اتمسكت اتفضل معايه 
جوه مسعدين حسام اخدوا الى واياد وحسام بص على اسيل كانت قاعده على الارض بتبكي بدون صوت قرب منها
حسام:انتي كويسه 
اسيل:انا عارفه كل حاجه بس متوقعتش توصل لكدى 
استوووووووب
اسيل هي ومشي سمعت صوت اياد وعلى بيتكلموا كانت هتدخل تخضهم بس سمعت
اياد: انت اجر كام. راجل يخضفوها قبل ما تسافر معا الكلب جاسر وانا هستتهم يوصلها وارحلها وهنشوف هيحصل ايه 
على: تمام يا سيدي ورهف هتبقى بتعتك انت وبس ونموت جاسر وكدا نبقا خلصنا منه في الشغل كمان 
اسيل سمعت كل حاجه بس مكنتش عارفه تعمل ايه هي بتحب اخوها بس من فتره بدا يشرب مخدرات وبيعامل امه معامله وحشه وهي كمان بيعملها معامله وحشه ومرات كتير كان بيضربها من بعد ما رهف رفضت تجوزه وهو على الحال ده. 
نرجججججججججججععع
اسيل حكت كل حاجه لحسام 
اسيل: هو لازم يتعاقب على افعاله وو رهف رهف كويسه 
حسام: ايوه كويسه وهي سافرت علشان الشغل
اسيل:طيب
حسام بدون وعي:عسونك حلوه
اسيل:نعم
حسام:اقصد لونهم حلو بعد اذنك. ومشي ضحكت اسيل على حسام 
اسيل:ماله الاهبل ده (اسيل عيونها خضراء)
عند نور
خالد في التلفون:انا تحت البيت اطلع يا ام لسان
نور: عارف يا زفت الطين انت لو قلت ام لسان تاني مش موافقه على الجوازه دي سمعت 
خالد:خلاص لا اسف.   بس والله اخد من طولك وحط في لسانك????
نور:مشي.   وقفلت في وشه السكه.  
خالد طلع بيخبط نور فتحت
خالد:اسف يا موزه خلاص اتفضلي شكولاته يا شكولاته 
نور ابتسمت:ماشي سماح المره دي 
خالد:فين ابوكي 
نور:مستنيك جوه 
خالد سلم على ابو نور واتكلم شويه وقامت نور عملت قهوه 
خالد: عمي انا طالب ايد بنتك نور
ابو نور:انا موافق يبني بس الرائ رئيها هي 
خالد:ان شاء الله خير
نور ادت القهوه لخالد وابوها
خالد شرب اول بوق وكان هيرجعه تاني علشان نور حطت بدل السكر ملح في الكوبايه بتعته وهو عرف انها بتنتقم منه 
ابو نور:في حاجه يا ابني 
خالد وهو بيبص على نور بغل : لا مفيش يا عمي. بس كوبايه القوه حلوه تسلم ايدك يا نور
نور بخبث: طاب ما تكملها يا استاذ خالد
(ما هي كدا كدا هتتبهدل يبقى تفرسه بكتر علشان تتبهدل بضمير.????????   وبصراحه مكدبش القال ان كيدهنا عظيم)
ابو نور :رايك يا عروسه. موافقه
نور بخجل وراسها في الارض: ايوه موافقه 
الاب:يبقى نقرا الفاتحه 
كل قرا الفاتحه وخالد هو ومشي هيخرج قال لنور:وحياتي لهوركي يا نور
نور بضحك:تعيش وتاخد غيرها 
خالد:ماشي
في دبي وفي المستشفى 
جاسر: ان شاء الله خير يا انسه رهف متقلقيش
رهف: يارب يكون خير يارب
الدكتور: استاذ جاسر. 
جاسر: نعم 
الدكتور: الحجه الجوه دي هو في امل تتعالج بس بنسبه 40% يعني ممكن تقعد هنا حوالي شهرين او اكتر 
جاسر:تمام تقعد معنديش مشكله 
الدكتور:تمام بعد اذنك
جاسر:شوفتي في امل اهوه 
رهف بفرح:يارب تتعالج يارب
رهف حضنت هاجر وكانت بتعيط من الفرح وجاسر كان فرحان علشان رهف طفلته فرحانه 
(الدكتور البيعالج ام رهف مصري مش خليجي)
 عند اسيل 
امها عرفت عيطت بس عرفت ان ولدها لازم يتعاقب وممكن يرجعلها احسن من الاول بكتير 
في قسم الشرطه اسيل كانت رايحه لخوها وزارته وطلعت لقت حسام في وشها
حسام:وانا اقول القسم منور ليه اتفضلي يا انسه اسيل
اسيل قعدت وقالت:شكرا دا من زوق حضرتك
حسام: لا حضرتك ايه ممكن حسام بدون القاب
اسيل:ماشي يا حسام
حسام بدون مقدمات: ممكن نبقا اصحاب يعني تخدي رقمي اكلمك نخرج مع خالد ونور وكريم وحوركدا يعني لو هيضايقق خلاص عادي
اسيل:لا تمام عادي انا اصلا مليش اصحاب غير رهف ونور
حسام:ده رقمي 
اسيل: طيب انا رنيت عليك سجله.   يلا باي
حسام: استني انا ماشي من طريقق اخدك معايه
اسيل: تمام بس تعد تشرب معانا انا وماما قهوه
حسام:تمام يا ستي ولو غدا يبقى كدا تمام اوي
اسيل بضحك: انت ظابظ انت
حسام:لا منا خلاص خلصت شغل لو كنت لسه في الشغل كنت هبقا حاجه تاني 
وصل حسام اسيل وشرب قهوه معاهم ومشي وهو مبسوط ميعرفش ليه حس بحاجه غريبه هو ومع اسيل بفرحه اول مره يحس بيها تلفون حسام رن 
حسام:الو ياكريم 
كريم:وحشني يا عم انت فينك مختفي كدا 
حسام:اديني موجود يا سيدي
كريم:طاب يلا ننزل انا وانت وخالد
حسام:تمام يلا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك رد