Uncategorized

رواية نفسي أعيش الفصل الأول 1 بقلم رفيده خالد

 رواية نفسي أعيش الفصل الأول 1 بقلم رفيده خالد

رواية نفسي أعيش الفصل الأول 1 بقلم رفيده خالد

رواية نفسي أعيش الفصل الأول 1 بقلم رفيده خالد

ريم: السيام عييكم (السلام عليكم) 
عمر: نعم
ريم: احم السيام عييكم 
عمر بضحك خافت: وعليكم السلام
ريم: يو سمحت حضيتك انا عايزه اسعييي(استعير) ايكتاب دا
عمر مش قادر يكتم ضحكه: اتفضلي حضيتك قصدي حضرتك بس لازم تملي الفورم دا الاول 
ريم: حاضي (حاضر) 
عمر: بصوت خافت يحضيك الخير 
ريم: افندم 
عمر بضحك: لا لا ولا حاجه 
ريم ملت الفورم وماشيه 
عمر: لو سمحتي حضرتك اسمك ريم رأفت اي الاسم ثلاثي لو سمحتي 
ريم: ييم يأفت الصويفي 
عمر بصوت خافت وهو بيضحك: ييم لدغه في اللام والراء كمان 
ريم: حضيتك بتقوي(بتقول) حاجه 
عمر بضحك: لا يفندم مابقيش حاجه قصدي مابقلش حاجه
ريم في نفسها:دا انت قمي (قمر)بشكي(بشكل) عيون خضياء وغمازه في خده ايمين وقمي اوي
احمد:اي ي عم عمر انا واقف بقالي ساعه سرحان في اي 
عمر:ها احمد انت جيت ايمتي معلش مخدش بالي
احمد:اللي واخد عقلك ي سيدي سرحان في اي
عمر:لا لا مافيش حاجه
احمد:ماتيجي النهارده اسهرك سهره ماتحلمش بيها
عمر:قلتلك انا مش بتاع الحاجات دي ولو بابا عرف هايقفش عليك جامد
احمد:هوهايعرف منين ربنا يخليلنا ست الحبايب 
عمر:طبعا ماما مدلعك علي الاخر ماما عايز فلوس خد ي حبيبي 
احمد:خلاص بقي ي عم عمر المهم هتيجي معايا 
عمر:لا قلتلك انا مش بتاع سهر 
احمد:خلاص ي عم انت الخسران
فلاش باك 
عمر خريج كلية تجاره عنده 28سنه بيحب الهزار والضحك وكل حاجه عنده لها حدود،بيحب القرأه جدا وخصوصاً الادب،توفت امه وهو في 11عمره يعيش مع ابيه وزوجته زوجة ابيه تعامله معامله سيئه وهو يعاملها كانها امه وابوه بيحب زوجته ومابيرفضلهاش طلب
باك
ريم:انا خيصت ايكتاب يازم ايجعه وبايمره اشوف القمي ابو غمازه????
ريم:احم احم 
عمر:اهلا اهلا إزيك ي ييم
ريم:بطي(بطل)تتيقه(تتريقه)
عمر:انا اسف لو ضايقتك 
ريم:انا جايه ايجع ايكتاب اتفضي(اتفضل)
عمر:استني بس والله مش قصدي اضايقك انتي زي القمر اصلا وطريقة كلامك حلو والله وبجد مش تريقه 
ريم بكسوف:شكيا
عمر:بعد الكلام دا كله وانا مبعرفش اقول كلام حلو اصلا وتقولي شكرا ماشي ي ستي 
ريم:بعد اذنك
عمر:لا استني ……قصدي مش هاتستعيري حاجه تانيه 
ريم:ميه تانيه بقي 
عمر:مش هاشوفك تاني قصدي يعني مش هاتيجي المكتبه تاني
ريم:ايي(اللي)عايزه يبنا(ربنا)هايكون
احمد:اي دا اومال بتقول ماليش في الحاجات دي ليه،دا انت طلعت نمس
ريم:بعد اذنك ي استاذ عمي (عمر)
عمر:ريم ي ريم استني بس 
احمد:عمي(عمر)ولدغه ي عم قولي اجبلك وحده علي الزيرو و..
عمر ضربه بالقلم اخرس ايه اللي انت عملته دا انت فاكرها شمال زي اللي تعرفهم
احمد:انت بتضربني ي عمر علشان بت زي دي انا مش هارد القلم علشان برضو اخويا الكبير احمد مشي وعمر مد ايده علشان يقوله انا اسف بس مقدرش
عمر:اي اللي انا عملته دا انا اتحمقت كده ليه انا مش عارفه هي بتعملي اي لما بشوفها بحس ان انا اعرفها من زمان مش طايق عليها كلمه ليه بس برضو احمدغلطان ماينفعش يقول كده اوووف انا زهقت انا هاروح احسن 
زوجت ابيه (نيفين):عمر استني عندك انا عيزاك
عمر:نعم ي ماما
نيفين:100مره اقلك ماتقوليش ي ماما انا مش امك سامع انا ام احمد بس
عمر والدمعه في عينه:حاضر حضرتك عاوزه حاجه
نيفين:انت ضربت احمد بالقلم لي انت ازاي تضرب ابني انا احمد ربنا  اني خليتك تعيش معانا وحده غيري كانت رمتك ف الملجأ من اول ما اتجوزت ابوك
عمر بصدمه والدموع في عيونه:دا بيت بابا وانتي مالكيش اي حق هنا طول عمري بعاملك كويس وانتي بتكرهيني واحمد ابنك اللي ضيعته بدلعك ومش نافع في حاجه خالص
زوجةابيه:ضربته بالقلم اخرس ي قليل الادب اوعي تقول كلمه زياده علي ابني 
ريم بصدمه:نيفين…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار

اترك رد

error: Content is protected !!