Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل الثالث 3 بقلم شهد أشرف

 رواية أسير صوتها الفصل الثالث 3 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الثالث 3 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الثالث 3 بقلم شهد أشرف

فريده بفرحه: ادهم وحشتني 
حمزه بغيره : مين دا
الاب: ازيك ي ادهم يبني اتفضل 
ادهم : الحمدالله انت عامل اي يعمي
الاب: تمام يبني …دا الظابط حمزه وصديقه احمد
ادهم : اهلا وسهلا اتفضلوا ي جماعه واقفين لي
حمزه: انت مين
ادهم : انا ادهم ابن خاله فريده
حمزه بغضب وغيره: ابن خالتها تمام
فريده بهمس: ي كلب مقلتليش انك هتيجي 
ادهم : كنت عايز اعملهالك مفاجاه
كل دا وحمزه متباعهم وعايز يقوم يخنق ادهم 
احمد بهمس: استهدي بالله ي صحبي 
حمزه بغضب: ابن**** قاعد جنبها وبيتكلم معاها ازاي ودين لاوريها ازاي تضحكله كدا
حمزه: احنا هنستاذن بقا يعمي
الاب:والله ما انتو ماشين الا لما تتغدوا 
احمد: مره تانيه بقا ي حج
ادهم: خلاص ي جماعه الحج حلف وكلمته سيف علي رقبنا
يلا ي حبيبتي قومي حضرلهم الغداء
احمد بهمس: والله ما انت قايم اهدي كدا وصلي علي النبي
حمزه : الو**بيقلها حبيبتي وديني لاموته سيبني ي احمد انت نساكني كدا لي 
الاب: يلا ي جماعه اتفضلوا
خرج الجميع وجلسوا علي السفره 
حمزه بهمس لاب: لو سمحت ي عني هو ادهم دا مين 
الاب وهو يستكشف غضب حمزه 
الاب بضحكه مكتومه: دا اين خالتها يبني بس كان مسافر اسكندريه ولسه جاي
حمزه: ايو ما انا عارف أنه ابن خالتها بس يعني مينفعش يحضننا ولا يكلمها 
قاطعهم ادهم : خير ي حضره الظابط هو في حاجه 
الاب: لا ابدا يبني حمزه كان جاي يطلب ايد فريده 
ادهم : بجد وانت تعرفها منين 
حمزه : حاجه متخصكش 
قاطعهم احمد : انت بتشتغل اي ي ادهم 
ادهم : انا مهندس بترول في السعوديه 
احمد:اه ربنا يعينك 
حمزه : انت هتمشي امتي 
ادهم : امشي فين اه اصدقك اسافر لا انا واخد اجازه طويله اصل فريده وعمي وسلوم وحشوني 
حمزه بغضب: تمم
جاءت فريده وجلست جنب ادهم 
الاب : تعالي ي بنتي قعدي جنب عريسك 
فريده :عريس مين يابابا
حمزه بثقه : انا 
الاب: حمزه يبنتي طالب ايدك مني 
فريده بتوتر: ااا.. انشاء الله 
اتفضلوا الاكل 
الاب: تعالي ي بنتي هنا 
فريده قامت وقعدت جنب حمزه 
حمزه : اهلا 
فريده باقتضاب : وسهلا 
حمزه بهمس: شغل وحشتني وحبيبي وحبيبتي دا لو حصل تاني متلوميش الا نفسك 
فريده : انت مين عشان تتكلم معايا كدا 
قاطعهم الاب: كل ي بني مبتاكلش لي
حمزه : باكل ي عمي 
قاطعهم صوت الباب 
ادهم : خليكي ي حبيبتي انا هفتح
ادهم فتح الباب 
ادهم : سولم حبيب قلبي 
سليم : ابن خالتي الي واحشني 
ادهم :بالحضن ي فواز
سليم: اي دا احنا عندنا ضيوف 
فريده : سلامه نظرك ي حبيبي شايف اي 
حمزه ضغط علي رجليها جامد 
حمزه بهمس :  كلمه كمان واترحمي علي نفسك 
قاطعه سليم: اهلا ؤ جماعه منورناا
احمد وحمزه : بنورك 
الاب: سليم ابني في تالته ثانوي وصايع 
سليم : احم احم البرستيج ي حجج
ضحك كلهم عليه 
حمزه : احنا لازم نستاذن ي عمي 
الاب: منورناا والله ي بني 
احمد: والله انتو عيله عسل 
سليم : أما ي برنس انت لسه شفت حاجه 
حمزه : مع السلامه 
ذهب احمد وحمزه وكل واحد دخل ينام 
في غرفه فريده عماله تلف في الاوضه 
والله دا مجنون ازاي يتكلم كدا انا هعرفه ابن اللزينه دا 
تلفونها رن 
فريده : الو 
حمزه: يخربيتك هتعملي فيا اي تاتي 
فريده : مين 
حمزه : هكون مين ي حبيبتي 
فريده : هو انت 
حمزه: شوفتي بقاا 
فريده : عايز اي 
حمزه : في واحده تكلم جوزها المستقبلي كدا
فريده : جوز مين انا اعرفك اصلا 
حمزه : جوزك ي قلبي وخلاص اتفقنا أن الخطوبه بعد اسبوعين 
فريده : لا طبعا مش موافقه 
حمزه : مش بمزاجكك سلام
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد