Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

 رواية أسير صوتها الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

فريده: انا عايزه أطلق 
حمزه بصدمه والم:اا..انتي بتقولي اي 
فريده : بقولك طلقني ي حمزه 
حمزه وهو يكسر كل شي حوله: بس بس اسكتي الكلمه دي ماتتقلش تاني 
فريده ببكاء: اهدي ي حمزه والنبي انا خايفه 
حمزه وهو يقترب منها: انا هوريكي دلوقتي ازااي تفكري بس في الكلمه دي 
فريده بصراخ: انت بتعمل اي ي حمزه فوووق 
حمزه وهو يمزق ثيابها: هطلق ي فريده بس بعد اما اخد حقي الاول 
فريده : عااااااااااا
حمزه بخوف : اهدي اهدي في اي 
فريده : ااا.نت ك.كنت عايز تت اااااااااا
حمزه: اهدي ي فريده دا كابوس ي حبيبتي اهدي انتي كويسه اهو متخافيش 
فريده وهي تحضنه: حمزه متسبنيش والنبي انا خايفه 
حمزه ويربط علي شعرها: هششش اهدي انا عمري ما اسيبك اهدي 
فريده بنعاس: انا بحبك اوي يحمزه 
حمزه بعدم تصديق: اي فريده انتي قلتي اي ويمسكها من وجها كانت نامت 
حمزه بفرحه: يرب الي سمعته يكون حقيقه 
سألها وطلعها عرفتهم ونام جمبها
………………………….
في شقه ادهم *
ادهم : صباح الخير ي قلبي 
ميار في الفون: صباح النور ي حبيبي 
ادهم بهيام: اااه حبيبي قولها علطول يروحي 
ميار بخجل: حاضر 
ادهم : يرتك كنتي ادامي عشان اكل الخدود الحمره دي 
ميار: بس بقا ي ادهم 
ادهم : حاضر يروح ادهم المهم هعدي عليكي انهارده عشان ننزل نخرج 
ميار: خلاص هستاذن من بابا 
ادهم : لا انا قولتله كمان ساعتين البسي 
ميار: ماشي ..طب صحيح ما اتصلتش علي فريده تشوف مشيوا بسرعه من الخطوبه لي 
ادهم: بصي يروحي اكيد في مشكله او حاجه تانيه الله اعلم بس مندخلش احسن دي حياتهم وربنا يخليهم لبعض 
ميار: ماشي ي ادهومي يلا اقفل بق 
ادهم : خدي يبت استني انتي قولي اي 
يبنت ال قفلت 
…………………………….
في فله حمزه*
حمزه : فريده ي حبيبتي اصحي يلا 
فريده : انا صحيت ي حمزه 
حمزه بحنان : طب يلا يروحي قومي عشان انهارده معزومين عند بابا وماما 
فريده : بجد طب مقولتليش امبارح لي 
حمزه بحزن: هو كان وقته امبارح
فريده: حمزه انا اسفه علي اي كلام قلته مش قصدي والله انا بالعكس بحب غيرتك عليا وبفرح جدا لما تكون واخد بالك من كل تفصيله فيا بحب حنانك وطيبتك بس زعلت اني محققتش طلب صحبتي في يوم ذي دا 
حمزه : انت وجعتيني أو يفريده بس خلاص الي فات مات وانا والله بحبك وبدمنك مقدرش استغني عنك 
فريده بخجل: وانا كمان 
حمزه بفرح : وانتي اي قولي ي فريده والنبي 
فريده: ب ح ب ك يحمزه
حمزه وهو يحتضنها: بعشقك يروح قلب حمزه 
فريده: طب يلا عشان منتاخرش علي ماما وبابا 
حمزه : بابا مين وماما مين انتي مش هتتحركي من هنا شهر
فريده : بس بقا ي حمزه يلا بجد 
حمزه : طب اخد تصبيره حتي 
فريده : علي فكره انت قليل الادب 
حمزه بوقاحه: انتي لسه شوفتي قله الادب لما نرجع هريكي احلي قله ادب في حياتك 
فريده بخجل: أبعد كدا عشان انت قليل الادب
حمزه بضحك: هتروحي مني فين واكمل بصوت عالي مسيرك في حضني ي ديدا 
فريده وهي تخرج من الحمام وتطلعه لسانها : وقح
حمزه : الحمدالله الحمدالله يارب 
خرجت فريده من الحمام 
فريده : حمززززه 
حمزه: اي يمجنونه سرعتينيي 
فريده بغضب: هو انت مش هتتعلم تحط هدومك في سله الغسيل 
حمزه ببرود : حطيها انتي 
فريده : المره الجايه هتلقيهم في الشارع 
حمزه ويقترب منها: لا والله 
فريده: انت بتعمل اي أبعد 
حمزه : لا 
فريده : ي حمزه أبعد شغل الافلام دا مبحبوش 
حمزه : انا بحبه 
فريده : طب روح شغل اي مروحه عشان شعرنا يطير
حمزه: بس ي هبله تعالي هنا بقا عشان هخدها يعني هخدها
فريده : هي اي دي
حمزه: دي والتقط شفتاها في قبله طويله 
بعد القليل من الوقت ابتعد حمزه وهو يأخذ انفساهه 
حمزه : هو في احلي من كدا 
فريده: طب أبعد بقا خليني اروح البس 
حمزه : اي رائك نقيلي طقم البسه علي ذوقك 
فريده : بجد يلا تعالي 
تقف قدام الملابس وهو يحاول خصرها ويدفن رأسه في عنقها 
فريده: يبني مش عارفه اتحرك 
حمزه بخمور: يخربيتك انا حاسس اني سكران من ريحتك القمر دي 
فريده بغرور: امال يبني اي حد كان بيحضني كان بيقلي ريحتك تجنن
حمزه بغيره وغضب: اي حد مين ي فريده انتي كنتي بتحضني مين والله اقتله لو كان لمسك 
فريده بتلاعب: قرايبي مثلا وو
حمزه بقاطعه وهو يأخذ سلاحه : هقتلهم كلهم والله  
فريده بضحك: استني ي مجنون انا بهزر 
حمزه :انتي عارفه لو هزرتي في الحاجات دي تاني هقتلك
فريده: اي جو الرعب دا هات كدا المسدس دا اشوفه 
حمزه: لا 
فريده وهي تقترب منه: حمبوزي 
حمزه : مش هضعف
فريده: حموزي حبيبي 
حمزه بتوهان: اي
فريده : هات المسدس 
حمزه: اتفضلي 
فريده بضحك: هههه وضحكتك عليك 
حمزه بغضب: بتضحكي عليا ي فريده طب هاتي 
فريده وهي تجري وترفعه فوق: لا 
حمزه : اقفي ي فريده المسدس متعمر 
فريده : حاضر خد البس دا حلو 
حمزه باعجاب: ذوق رائع 
فريده وهي تشير بالمسدس : يلا براا بقا عشان انا كمان اغير
حمزه بثقه: طب امسكيه صح الاول 
فريده: احم اي الاحراج دا …بيتمسك ازاي البتاع دا 
حمزه : كدا وشاله منها …يلا البسي ومتمسكهوش تاني عشان خطر عليكي 
فريده: حمزه طب علمني امسكه
حمزه: لي داخله شرطه الصبح 
فريده: اووف انت 
حمزه: هااا كملي طلقه واحده هتلاقي نفسك في القبر
فريده : طب يلا نلبس 
لبسوا هدومهم ونزلوا وراحوا عند والد حمزه ومامته
…………………………….
ادهم: وحشتيني 
ميار: وانت 
ادهم: انتي هتنقطيني بالكلام 
ميار: عجبك ولا مش عجبك 
ادهم: عجبني 
ها تحبي تروحي فين 
ميار: اي مكان 
ادهم : انا هخدك مكان تحفه 
ميار: ماشي 
………………………..
وصلوا عند والدي حمزه 
الوالد : اهلا وسهلا ي حبايبي اتفضلوا 
حمزه وهو يحضنه: ازيك ي بابا 
الوالد : الحمدالله يبني 
فريده : ازيك ي بابا 
الوالد : تعالي لي حضني يبنتي 
حمزه: لا هي كدا كويسه 
الوالد: بس يلا تعالي ي حبيبتي 
فريده تنظر لحمزه بخوف وتهمس لولده : هيقتلني يعمي دا بيطلع دخان من ودانه 
الاب بضحك وهو يحضنها : سيبك منه خليه يشيط كدا 
حمزه وهو يبعد فريده: خلاص انتو استحلتوها ولا اي 
الاب: طب يلا ندخل اتفضلوا 
الام: فريده يحبيبتي عامله اي وحشاني 
حمزه: طب ابنك الاول حتي 
الام: بس يولا اسكت 
فريده: حب الناس يرب عايز مني اي 
حمزه : اكتمي يبت 
فريده وهي تحضنها: ازيك ي ماما وحشتيني 
الام: وانتي اكتر يحبيبتي 
حمزه: ازيك ي امي 
الام: الحمدالله ي قلب امك 
الاب: يلا عشان شكلوا مكلتوش حاجه من الصبح
الام: يلا انا عمللكوا كل الاكل الي بتحبوه
حمزه وفريده: تسلمي ي ست الكل 
الام: حمزه عامل معاكي اي فريده 
فريده : الحمدالله ي ماما ربنا يديمه ليا 
الاب: ربنا يخليكوا لبعض يولاد
حمزه : انا قررت اسافر 
فريده بصدمه: …
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!