Uncategorized

رواية حياتي لعبة الفصل السادس 6 بقلم وعد ياسر

 رواية حياتي لعبة الفصل السادس 6 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل السادس 6 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل السادس 6 بقلم وعد ياسر

ريهام بزعيق:-قولتي مين وقامت جريت ع يارا 
منه وهيا بتحاول تبعد ريهام عن يارا:-بس ي ريهام اهدي سبيها تقول هيا جت لي 
ريهام بزعيق:-ابعدييييي ي منه والله لهموتها مش هسكت تعمل فيا كل دا وتيجي ولا اكنها عملت حاجه بس كويس اديها جت لقدرها والله مانا سيباكي تعالي 
منه:-بس ي ريهام اهدي بقااا وسيبي شعر البت سبيها
يارا باستسلام:-سبيها ي منه خليها تعمل كل لللي هيا عوزه فيا مدافعيش عني سبيها
منه بزعيق:-نتي عبيطه ي يارا…امشي ي يارا دلوقتي امشي وبطلي هبل ريهام هتموتك ف ايدها 
ريهام وهيا ماسكه يارا من شعرها:-وربي محد هيحوشها من تحت ايدي نا هوريكي 
يارا:-اسمعي طيب اولا نا مش هقولك متضربيش نا مستسلمه ليكي عشان عارفه شعورك وعارفه الاذي اللي حصلك ولو كنت مكانك كنت هعمل كدا بس نتي بتنتقمي من الشخص الغلط مش نا اللي عملت فيكي كدا ولا نا اللي اذيتك دا هو اللي اذيكي هو اللي صورك مش نا
ريهام سابت يارا من ايدها واعدت ع الارض وفضلت تعيط وتقول:-ونتي السبب ف كدا نتي اللي امرتيه وطلبتي منو نو يعمل كدا فيا نتي اللي خليتيه يخدرني ويصورني لو مكنتيش طلبتي منو مكنش عمل فيا كدا نا بكرهككك ي يارا اطلعي برا وحقي هعرف اجيبو منك 
يارا:-اهدي ي ريهام وبالعقل كدا قوليلي نا هستفيد اي من كل دا وهعمل كدا لي اصلا طب بلاش دا رودينا دي مكنتش صحبتي بس لا دي اختي وكمان كانت بتحب اخويا يعني عمري ما هقدر اذي اخويا واختي وغير كل دا نا اعرفك من سنين كتيره اوي عمرك شوفتيني اذيت حد ولا جيت ع حد صدقيني دا هكر والله العظيم هكر مش نا والله 
ريهام بزعيق:-نتي كدابه ونتي اذيتني واذيتي رودينا نتي السبب ف موتها ونا هعرف اجيب حقها منك وهتشوفي 
منه بزعيق:-بااااااااااااس نتي وهيا استنو بقاا نفهم عشان نا عوزه افهم كل حاجه وهكر اي ي يارا فهميني كدا
ريهام:-متصدقيش الكدابه دي لانها هتكدب تاني 
منه:-بس ي ريهام سبيني نسمع…….قولي ي يارا حصل اي احكي من الاول خالص حصل اي 
يارا:-…………..بس ي ستي دا كل اللي حصل وكل يوم بقا يعملي مشكله وبيعمل مصيبه وبيقول ان انا اللي طلبت منو كدا هو بياذيني باللي حوليا عشان يثبت ليا ني مليش غيرو وعشان يخليني اوافق بالعافيه
منه:-دا مش بني ادم عادي دا مريض ونتي لازم تبلغي البوليس وهما هيحددو مكانو وهيعرفو يجيبو وبكدا هيبطل ياذيكي 
يارا:-فكرت كتير ف اللي قولتيه دا بس لقيت نو مينفعش محدش هيصدقني خصوصا نو بيمسح كل حاجه حتي الشات اللي بينا هو بيتحكم ف الفون بس نا وصلت لحل ومحتاجه ريهام فيه .
ريهام:-ونا مش هسعدك ف حاجه عشان نتي كدابه وكل اللي قولتي دا كدب 
يارا:-بصي ي ريهام نا عوزه اجيب حق رودينا واكتر منك كمان لان حسام ماذنيش ف رودينا وبس لا اذيني ف محمود كمان ودلوقتي محمود ف المستشفي بين الحياه والموت وهو مش هيهدي ومش هيقوم من اللي هو فيه دا غير لما نجيب حق رودينا ف ارجوكي ثقي فيا واسمعيني ونا هثبتلك ني مش كدابه بس سعديني 
منه:-يارا نتي فونك معاكي دلوقتي 
يارا:-لا مجبتهوش معايا لانو مهكر الفون ف كل كلمه بقولها وكل حركه بتحركها هو بيشوفها وبيسمعها
منه:-طب حلو اووي نتي تجيبي فون بخط جديد وريهام برضو وبن خالتي ظابط وهيقدر يساعدنا وهنعرف ننتقم منو ونجيب كل اخبارو
ريهام وقفت وقالت:-ومين قالك ني موافقه اسعدك اصلا مش يمكن دي. حيله نتي بتعمليها عشان تاذيني.
منه:-ريهام بطلي غباء بقااا وصدقيها وبعدين حتي لو بتكدب فهيبان وهنعرف واحنا هنبقا معها خطوه بخطوه….قولي ي يارا اي لللي مطلوب من ريهام
يارا:-ريهام اتخطفت فهيا الوحيده اللي شفتو وعرفت شكلو واللي عرفتو نو خدها ف شقه يعني اكيد فاكره الشقه دي فين يعني باختصار شديد ريهام الوحيده اللي شفاتو وتعرف شويه حاجات
ريهام:-هو انا فعلا شوفتو بس هو كان مخبي وشو بكاب ومشوفتش الشقه لانو اول لما طلعت العربيه خدرني ومفوقتش غير ونا مرميه ف الشارع واتصلت ب منه وهيا جت خدتني بسكدا
يارا:-طب يلا بينا ع الشارع دا واكيد ممكن نوصل ع اي معلومه عنو
————————–
روحت نا ومنه وريهام وطبعا موصلناش ل اي معلومه وتعبنا من التفكير فقررت اوفق واسمع كلام منه ونطلب مساعده بن خالتها يمكن يكون عندو حل ويمكن يقدر يشوفلنا حل .
——————
منه:-الو ي مازن اخبارك اي 
مازن:-بخير الحمدلله مبتساليش يعني لا نتي ولا البت ريهام اي نسيتونا يختي 
ضحكت منه:-لا ي خفه منستكوش بس كان ف مشاغل وكدا وبعدين اعملك اي مانت اللي مش بتيجي وه
مازن:-يخربيت وه دي يحرقكك نتي وهيا المهم كنتي عوزه اي
منه:-هو باين عليا اوي كدا 
مازن:-ماهو نتي مش بتتصلي غير لما بتكوني عوزه حاجه هااا قولي عملتي مصيبه اي
منه:-بص هو مش نا اللي عملت المره دي نا عوزه منك خدمه كبيره شويتين تلاته بس لازم تسعدني
مازن:-متقولي ي بنتي عوزه اي .
منه:-بص………..بسكدا دا كل اللي حصل ومحتاجين مساعدتك
مازن:-تمم محتاج ني اقابل يارا وااتكلم معها وهحتاج كمان ني اراقب فونها 
منه:-ماشي شوف نت هتيجي امتا وهيا هتبقا موجوده ف البيت ونبقا نتفق سوا 
مازن:-تمام خلاص نتفق بكرا هيجي بكرا وخليها تكون موجوده…سلام
———-
منه:-خلاص ي يارا نا اتفقت معه وهو هيجي بكرا 
ياارا:-تمم شكرا جدا ليكي ونك وفقتي تسعديني…ناهمشي دلوقتي هروح اشوف محمود فاق ولا لسه 
منه:-شكرا ع اي ي هبله وبعدين استني هاجيي معاكي نا وريهام ونزرو سوا ولو لقنيها فاق وبقا كويس هنفهمو نو دا هكر ونك ملكيش ذنب ف موت رودينا 
يارا:-يريت ونبي نا نفسي نو يصدقني ويعرف ني مظلومه ومليش ذنب 
ريهام:-متخفيش ي يويو كلنا هنبقا معاكي .
وصلت نا ومنه المستشفي وكنت فرحانه اووي انهم مصدقيني وان محمود هو كمان ممكن يصدقني بس الفرحه مكلمتش اول لما روحت لقيت امي ف المستشفي بتصوت و……
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد

error: Content is protected !!