Uncategorized

رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبدالسلام

مراد :قولي يا روحي 
نرمين :مش عايزه اجوز 
مراد بضحك :ليه بس 
نرمين :كده 
مراد :طب قوليلي ليه وانا مش هتجوزك 
نرمين بعصبيه:هو كده و خلاص يا مراد انا مش عايزه اجوزز 
مراد :طب نامي يا حبيبتي و ابقي اتغطي كويس 
عند ملك 
ملك :انا جهزت الشنط انزل 
زين :شويه 
شويه و زين طلع الفندق 
زين :خلصتي 
ملك :اه
زين :طب يلا 
وخدها في االمطار
ملك :عايزه ارجع بعربيه 
زين :انتي عارفه هناخد وقت اد ايه 
ملك :ماليش دعوه يا زين مش هرجع طياره 
زين:طب يلا 
ملك :يا زين بخاف 
زين :وانتي معايه قولتلك ماتخفيش 
وخدها وركبه الطياره 
زين :اهدي 
ملك بتوتر :تمام تمام 
 زين :ماتخفيش 
وخدهاا في حضنه 
بعد وصلهم 
زين طالع الڨيلا و شيلهاا 
زين :داده كريمه اعمليلي قهوه و دخليها في المكتب 
و طلع ملك اوضتها و قالعهاا الكوتشي 
زين نزل المكتب 
زين :نص ساعه و تبقا قدامي 
مراد :حاضر 
بعد شويه وصل مراد
مراد :مبروك ياسطاا 
زين :الله يبارك فيك اقعد 
مراد :في ايه مالك 
زين :مافيش عملت ايه في الشغل 
مراد :ياعم في ايه ده كل الي انت غبتهم عن الشغل 3 تيام هيكون حصل اي ماتخفش الشغل تمام التمام  +في اي مالك 
زين :ادهم ابن عم ملك مش عايزه يغيب من عن عينكوو 
مراد :تمام بس ليه 
زين :اخلص دالواتي 
مراد :تمام 
زين :خلصت امور فرحك
مراد :ايواا يا عم خلاص  وبكره الفرح 
زين وهو ماشي نحيت مراد :مبروك يا صحبيي و حضنه 
مراد :الله يبارك فيك يا حبيبي 
زين :ماظنش انك خلاص اتجوزت هتكبر علياا ده انت هتفضل اخوياا الصغيرر 
مراد :عارف يا زين و اخوياا انت عارف ان انا ماليش غيرك 
زين :يعني انا الي لياا خلي بالك من نفسك يا مراد واكتر حاجه مفرحاني انك هتبطل جري ورا البنات 
مراد :عيب عليك يا بروو 
زين :هنفضل كده كتير طير يلا شوف وراك ايه 
مراد :سلام 
ومراد لسه هيطلع خبط في ملك 
مراد :معلش يا ملك 
ملك :لا ولا يهمك 
زين :تعالي 
دخلت المكتب 
زين :اي ده 
ملك :اي ماكنش اصدي 
زين بعصبيه :ينفع شعرك الي شافه ده 
ملك بعياط :ماكنتش اعرف ان مراد موجود 
زين خد نفس وراحلها ومسكهاا من ايديهاا 
زين : تعالي قعدها و شربهاا عصيرر تمام كده هديتي 
ملك :اه 
زين :اطلعي بقاا 
ملك :عايزه اروح ل نرمين 
زين :بكره كلنا هنروح 
ملك :النهارده 
زين :وانا قولت بكره مش هتلحقي تروح و تجي 
ملك :طب بكره هروح بدري عشان ابقا معاه 
زين :ماشي اطلعي 
ملك :ماشي 
ولسه هططلع 
زين :ملك استني 
ملك :نعم 
زين :تعالي 
وطلع من جيبه سلسله 
زين :البسيي ده و ماتشيلهاش من رقبتك حتي لو انتي في البيت 
ملك :حاضر 
زين :تعالي البسهاا 
قربت ملك منه وزين بيلبسهاا السلسله و بتنفس ريحتهاا 
زين :وريني كده .. حلوه 
ملك :شكراا 
زين :علي اي 
و طلعت ملك السلسله كانت مجنينهاا حرفياا كل شويه تبص علي رقبتها في المراياا 
داده كريمه :العشا جاهز يا زين بيه 
زين :طيب يا داده نادي ملك 
الداده :العشا هاجز تحت و زين بيه في انتظارك 
ملك :قوليلو مش جعانه 
زين :فين الهانم 
داده :قالتلي مش جعانه 
زين :ماشي 
حضريلها اكل 
داده :ماشبي 
وفعلا حضرت الاكل 
زين : نمتي 
ملك :…
زين :ملكك بتت فكك من الجو ده انتي كنتي لسه صاحيه من شويه 
ملك:عايز ايه 
زين :الاكل اهوو 
ملك :مش جعانه 
زين :هتاكلي 
ملك :لا 
زين  : طب تعالي خدها و قاعدهاا عايزه الاطباق فاضيه 
ملك :مش..
سكتها زين ببصه منوو 
زين دخل خد شاوور و طلع اتلاقها نامت 
زين :انتي بتجيبي النوم ده كلو منين وشلها و نايمهاا علي السرير و نام جنبهاا 
طلع النهار 
زين لبس و نزل علي الشركه ولسه ملك ماصحيتش 
زين :لسه نايمه طب حضريهاا الفطار و طلعوالهاا 
ملك صحيت و صلت 
ملك :ادخل 
الداده :الفطار 
ملك :معلش هتعبك خوديهاا انا مابفطرش اول ما اصحا عايزه قهوه 
الداده :حاضر 
بعد شويه 
الداده :القهوه يا هانم 
ملك :هانم مين بس يا داده قولي يا ملكك 
نزلت 
زين رن علي ملك
زين :الوو 
ملك :انا هلبس و هنزل 
زين :ماشي هتتلاقي السواق 
ملكك :اههه 
زين بخضه :في اي ملك 
ملك :لا مافيش القهوه وقعت 
زين :قهوة اي الي وقعت 
ملك :يا زين كنت بشرب قهوه ووقعت
زين :فاطرتي 
ملك :بتسال ليه 
زين :اخلصيي 
ملك :لا 
زين :شاطره  افطري يا ملك و انزلي بعد كده 
ملك :حاضر 
بعد شويه الداده جابت الاكل ل ملك بس ملك سابته و نزلت راحت عند نرمين
زين :نزلتي 
ملك :اه راكبه مع السواق اهوو 
زين :تمام خلي بالك من نفسك 
ملك وهو زين معاها في الفون :مين دوول يا عمو 
زين سمع الكلام
زين :ملك……
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك رد