Uncategorized

اسكريبت وفي النهاية الجزء الأول 1 بقلم مريم سمير

 اسكريبت وفي النهاية الجزء الأول 1 بقلم مريم سمير

اسكريبت وفي النهاية الجزء الأول 1 بقلم مريم سمير

اسكريبت وفي النهاية الجزء الأول 1 بقلم مريم سمير

_أبوس ايدك يبيه ابعد عنيي
=ازايي دا انا مصدقت اهلي بايتين النهارده برا، هديكيي الي انتي عوزاه
_ابوس ايدك سيبني، والله مهاجيي هنا تاني ولا هتشوفني بخدم تاني بس بالله سيبني، ابوس ايدك اعتقني
=يووه انا جايي وعارف انها صعبه، بس تصدقيي حلوه اويي من حقك تبقى صعبه
_عشان خاطر ربنا، دا انا محلتيش غير شرفيي، سيبني امشيي عشان خاطر ربنا سيبني امشي
=هتعيطي وتبوظيي الليله يعني!! قولت هديكيي الي انتي عوزاه بقي
مسكت سكينه كانت جمبي_ بقولك ابعد عنيي، خطوه كمان وهندمك والله
=هه، سيبيها بس احسن تعورك
بتحديي_ أنت فاكرنيي هخاف اعملها!! لا تبقي غلطان، ايي حد هيجي عليا مش هسميي عليه وانت عارف
بلع ريقه ورجع خطوه لورا _طب اهديي وسيبي الي في ايدك دا ونتقاهم
كنت بمشي وهو يرجع وجيت ناحيه باب المطبخ وجريت على باب الفله فتحتها وجريت على برا، كنت بجريي مش عارفه راحه فين، هبطت من الجريي وقعدت قدام بيت وفضلت اعيط، طب انا هعمل ايي دلوقت!! لقيت حد بيمسك كتفي، اعصابي سابت وضربت ايده ب السكينه الي معايا
_اه، انت كويس؟ اسفه والله اسفه كنت فكراك شخص تانيي
بص للجرح بلا مبالاه ورجع بصليي=اي مقعدك هنا السعاديي!!
=متشغلش بالك
قعد جمبي على المسطبه_ بتعيطي لي وماسكه سكينه لي انتي سفاحه ولا اي؟
ضحكت=لا مش سفاحه بس..
_احكيي ممكن اساعدك
دمعت= انا شغاله في فله قريبه من هنا، والبيه والهانم كانوا بيتين برا وابنهم دخل عليا المطبخ وحاول …
معرفتش اكمل فعيطت وسكتت
_فهمت، بس انتي بت بميت راجل، جدعه يا ..
=مريم ،وحضرتك؟
_احمد، قوميي معايا
=على فين؟
ضحك_علي البيت
بصتله ورجعت بصيت على الأرض
_والله بهزر معاكيي عشان تفرفشي، انا عايش مع اهلي تعالي اقعدي معاهم عشان الوقت متأخر، والصباح رباح
بصيتله ورجعت بصيت لإيده =الجرح، ايدك بتنزف!!
بص ل ايده _متخافيش جرح سطحيي، قومي بس
مش عارفه ليي اطمنت، مكنش فيه ذره خوف منه، قلبي قالي روحي معاه، يمكن عشان طيب ووشه لطيف، كنت ببص على ايده ومستغربه هو مش حاسس ازاي بيها، انا غبيه اويي لازم اشوف مين الاول، بس والله كنت فكراه هو
فتح باب الفله ومامته كانت قاعده ولما شافته جت
_حمدالله على السلامه يا استاذ، كنت فين كل دا؟
=ودا وقته يا ذوبه!! مريم يماما
بصتلي وابتسمت _ازيك، يبنتي
*الحمد لله 
=مريم هتبات هنا يماما، هبقي احكيلك بعدين 
مش عارفه لي فرحت اوي كده!! ودخلتني جوا عند الصالون وطلعت 
_يا احمد، قصديي يا بيه 
=بيه!! لا حلوه
_عاوزه علبه قطن رشاش وبيتادين
=هتفتحي مستشفى!! 
بصتله وربعت ايديي وشاولي على مكانهم 
_عوزاهم ليي؟ 
=انت من الثدئيات!! بتحس يعني؟ الجرح الي في ايدك عمال ينزف وانت ولا هنا 
_متقوليش ل ذوبه عشان متتخضش
=خدتت باليي انك خبيت ايدك، تسمح تقعد بقى عشان اعملهولك 
ابتسم وقعدت وانا قعدتت وبدأت أطهر الجرح، يمكن دي ابسط حاجه اعملها بعد الي عملته دا واني السبب
_كده خلصت
=تعالي اويكي أوضتك 
مشيت وراه لغايه موصلت لأوضه
_ديي الاوضه اهيي يستي 
=وفي وشك اوضتيي اه 
فتحت الباب وبصيت على الاوضه_بس ديي كبيره اويي 
=مقامك 
_أنت ازاي طيب كده؟ انت يمكن أطيب راجل قابلته في حياتيي
=والله انا اتربيت على كده، إلى ليها الفضل الست الي ربتني القمر الي شوفتيها تحت ديي
_ربنا يخلهالك يرب 
=ربنا يخليكي، ادخليي نامي، تصبحيي على خير 
_وانت من اهله
اول مدخلت لاوضه ابتسمت، لما ربنا يبعت حد يطبطب على قلبك دي بتبقى حاجه حلوه اويي ، نمت من كتر التعب وصحيت على صوت بنت بتصوت!! 
_مينننن ديييييي!!!! 
يتبع…..
لقراءة الجزء الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك رد

error: Content is protected !!