Uncategorized

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى سعيد

 رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى سعيد

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى سعيد

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى سعيد

=انا عمري ما شوفت حد في غبائك
=ليه الغلط ده بقا
=يعني انت تبعتلهم راجل واحد علشان ياخد البنت
=انا قلت هيخاف من المسدس ويسكت
=ليه شايفة سوسن ولا ايه..دا مش اي حد دا اياد المحمدي ..
=خلاص يا ستي فهمت..مش كل ما اتكلم تقوليلي إياد 
المحمدي..انا عارف طالعين بيه السما ليه
=لما تبقي زيه هتعرف ..طالعين بيه السما ليه..المهم
=خير
=البنت دي لازم تبعدها عن اياد ..علشان الدنيا تفضالي..طول ما هي موجودة مش هعرف أقرب من اياد ابدا 
=هههههههه معقول مش عارفة تاخديه من عيلة صغيرة
=البت وكلا دماغه خالص..بس علي مين اياد مش هيبقى غير ليا انا وبس
=وانا 
=انت ايه
=هستفيد ايه ..لما اياد يفضل عايش ومرتاح ..
انا خسرت مناقصات ومشاريع اد كدا بسبب استاذ اياد
=متخفش انا هظبطك
=ازاي..؟!!
=هجبلك ورق مناقصة أوتيل أسوان..
=انتي بتتكلمي بجد
=اومال بهزر..بس اهم حاجة تخلصني من البنت اللي اسمها سما دي 
=سيبني افكر لها ..في خطة حلوة
=بس اسمع انا مش عايزها تموت..انا مش ناقصة مصايب ..انا بس عايزه تبعد عن اياد خالص ..
=انا كمان مش عايز ائذيها…هي متستهلش إذا  الصراحه..
= نعم..؟!
=ايه..مش انتي عايزة اياد..؟
=ايوا..
=يبقى خلاص سبيلي انا بقى …سما
=نعم.!!!
=ايه ..البنت حلوة وعجبتني
=ودي هتاخدها ازاي بقا..دا اياد يموتك فيها..
=هههه ملكيش دعوه انتى..سبيني اخطط لها
=ماشي لما اشوف اخرتها..!
=اخرتها حلوة اوي بس ..اهدي انتي ..وحاولي تقربي من اياد 
___________________________
ملك كانت في اوضتها ..بتفكر في عمر..زي ما بتعمل علي طول…وكانت بتفكر في كلام عمر.؟!
وأنه بقا غريب جدا معاها ..وعلى طول بيتكلم ب الغاز..وكمان هو ليه بيحاول يقرب منها كده فجاة…وهي بقلها اكتر من تلات سنين بتحبه …وعمره ما خد باله منها خالص او من نظرتها ليه اللي كلها حب ..!!
فاقت على صوت  سما..اللي دخلت اوضتها بس هي كانت سرحانة
سما: انتي فين يا بنتي
ملك:ها انا هنا اهو
سما:هههههه انا هنا اهو….واضح ..دا انا دخلت وقعدت وانتي مختيش بالك…مالك يا لوكا.؟!
ملك=متلخبطه اوى
سما:من ايه..
ملك:هقولك بعدين..المهم احكيلي اللي حصلم انتي واياد دا ..حصل ازاي..
سما:اممم بتهربي من الكلام…اوكي يا ستي براحتك..
وبعدين ما اياد حكا كل حاجه ..
ملك:مش عارفة حاسة ان في حاجة انتو مخبينها
سما:ولا مخابين ولا حاجة…وبعدين اسكتي متفكرنيش..
ملك:هههههه..كان الراجل هيخطفك يا بيضة…
سما:بس يا بت يا رخمة..اه كنت هتخطف…بس حبيب قلبي اياد انقذني اححححححح..
ملك:هههههههههههههههه مش قادرة..
سما:بتضحكي علي ايه بس..
ملك:على اححححح…
سما:هو دا اللي لفت انتباهك في كل الكلام..!!!!
ملك:اه الصراحة…وبعدين خدي هنا ..انا اخويا حبيب قلبي خد رصاصة علشانك يا مفعوصه…
سما:اه يا ملك ..كنت هموت من الرعب وانا شايفة كتفي بينزف..
الحمد الله ربنا لطف بيه.وجت في كتفه
ملك:الحمد الله…يلا بقا
سما:يلا ايه..!!!
ملك:يخرب بيت الزهايمر..يا بنتي مش امتي خطبتك بعد يومين ..
سما بفزع:يا لهوي اه صح..قومي قومي بسرعه..دا لسة اقيس الفستان اللي اياد جيبه ..واختار تسريحة شعري…وكمان الميك اب ارتست…قومي انتي لسة قاعدة
ملك:ههههههه مش قدرة ههههه…انتي مجنونة يا بنتي ..
سما كانت بتلف حولين نفسها من كتر التوتر والخوف مع ان دي خطوبة .. بس فكرى انها خلاص اسمها بيتربط بأسم اياد مخليها مش قدرة تتلم علي اعصبها..واخيرا حلم عمرها هيتحقق..
ملك:يا سما اهدي انتي قاعدة بتلفي حولين نفسك زي النحلة كدا ليه…. اشحال انا اللي فكرتك من شويا..
سما:مش عرفة متوترة ..الوقت قليل اوي ..مش هلحق اخلص اي حاجة.
ملك:اهدي بس …بصي اياد جيبلك الفستان انتي بس هتقسيه ..ولو في حاجة عايزة تتظبط هنظبطها…
سما:طب والميك اب ارتست
ملك:لا دي بقا معرفش…و معتقدش ان اياد هيوافق
سما:ايه ..مش هيوافق علي ليه..؟!!
ملم:انتي عرفة ان اياد مبيحبكيش تحطي ميك اب خالص …فكرا قبل كدا لما روحنا فرح وحطيت لك روچ..ساعتها بهدلنا احنا الاتنين خصوصا انا …
سما:بس دي خطوبتي.؟!
ملك:امم بصي روحي قوليلو…وشوفي هيقولك ايه..احنا مش عايزين مشاكل في الخطوبة
سما:اكيد هيوافق..دي خطوبتي يا ناس.!!! اووووف
_______________________
اياد:قولي يا سمسم عايزة ايه..
سما بتوتر:هي الميك اب ارتست هتيجى امتى..
اياد:ميك اب ارتيست ..ودي هتيجي ليه ان شاء الله 
سما:مش انا خطوبتي كمان يومين..
اياد:ايوا
سما:يبقى عايزها علشان تعملي ميك اب…
اياد:نعم يا اختي..انتي عايزة تحطي ميك اب …انتي شيفاني سوسن ولا ايه …اكيد لا
سما زعلت من كلامه..ومش عارفة هو رافض ليه مع ان دي خطوبتها ..ومن حقها تعمل الي هي عايزاه فيها..
اياد شاف نظرة الحزن اللي في عنيها…هو عارف انه غلطان..بس يعمل ايه ..هي حلوه اوي..واكيد الميك اب هيحليها اكتر وهيلفت نظر  الناس وهيبقى عنيهم عليها….مجرد الفكرا بتخليه يتجنن ..بس لازم يتحكم في غيرته العميه
اياد بهدوء:سما انا اسف
سما :خلاص يا اياد مفيش حاجة…انا هدخل ل ملك
اياد خد باله قد ايه هي زعلانة…سما جت تمشي ..اياد مسكها بسرعة من ايديها..
اياد بابتسامة:خلاص يا ستي..شوفي عايز مين  يعملك الميك اب وانا اجبهولك
سما فرحت اوي انه وافق…جريت عليه وحضنته…اياد اتفاجئ ان سما حضنته..هو علي طول اللي بحضنها وهي بتبقى مكسوفة اوي ..
اياد:دا انا كدا هعملك كل اللى انتى عايزه…لو كل مرة جريتي عليا حضنتني كدا..
سما بعدت عنه وكانت هتموت من كسوفها …حولت امشي بس هو كان ماسك ايدها جامد …سحبها من ايديها براحة ..وخدها عند المرجيحة اللي في الجنينة وقعدو هما الاتنين…واياد لسه ماسك ايد سما ..بص في عيونها وابتدأ يغنيلها
يا حياة الروح
قلبي ما داق النوم
ولا يوم ولا حرتاح
رح تنسى و تهواني
أو تلقاني كلّي جراح
يا مسهرني ليالي
وإنت على بالي
هات إيدك تحضن إيدي
شوف حبك جوّا وريدي
قرّبت أقول يا سيدي
رح أموت في هواك
مش عايزك تبعد عنّي
ولا عايز أفضل مستنّي
ده أنا منك وإنت منّي
و حياتي معاك

يتبع…..

لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد

error: Content is protected !!