Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

 رواية أسير صوتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

فريده : ي حمزززززه اصحااا
حمزه بفزع: يفريده الكلب هموتك 
فريده : انت مش قلت هنصحا بدري بكره عشان الطياره يلا الساعه سبعه
حمزه: انتي صحيتي Compoumd كله 
فريده : طب يلا قوم عشان نحضر الشنط مع بعض 
يرجع حمزه إلي النوم: حضريها انتي 
فريده وتضربه بالمخده: اصحي .اصحي 
شدها حمزه في حضنه : تعالي بقا انتي عايزه مني اي 
فريده بدلال : قوم نحضر الشنط 
حمزه بتوهان: فين اصطبحتي 
فريده : اهي وقبلته علي خده 
حمزه : مش دي 
فريده : يلا ي حمزه بقا وبلاش دلع 
حمزه بطفوليه : لا مش هقوم من غيرها 
قبلته فريده من شفتيه بسرعه وقامت 
حمزه : ي غداره والله ما انا سيبك 
فريده : برده نايم من غير تيشرت ي حمزه 
حمزه : خايفه عليا 
فريده : قلتلك ميت مره هتبرد الجو بليل بيبقا برد 
حمزه : ما انا مبعرفش انام الا كدا 
فريده : في الصيف ابقي نام براحتك 
حمزه : ماشي وبعدين اصلا الفله فيها تدفئه 
فريده : برده 
قبلها حمزه من راسها ونزل الي شفتيها يقبلها : صباح الخير 
فريده : صباح النور 
حمزه : يخربيتك الطماطم الي في خدودك 
فريده : بطل بقا ي حمزه 
حمزه : حاضر هاخد شور واجيلك نجهز الشنط 
فريده : انا اصلا جهزتهم بس كنت عيزاك تصحي 
حمزه : ماشي ي ديدا 
فريده : جهزتلك الحمام كمان اي خدمه يسطا
حمزه : مجوز سواق توكتك انا 
………………………
احمد : منورناا والله ي تامر 
تامر: بنورك ي احمد اومال الباشا حمزه فين 
احمد : حمزه في اجازه ليقضي شهر العسل وانا هنا مفحوت 
تامر: يبني بطل قر بقا جبت الراجل لأرض 
احمد : لا يبني انا مش بقر انا بحسده بس
تامر: اه اذا كان كدا ماشي 
احمد : اي الدوشه الي برا دي 
فجاءه تدخل بنت لابسه عبايه سوده وطرحه وعينيها لونها اخضر وبشرتها بيضه وفيه نمش خفيف عند منخرها وحدودها كانت جميله جدا وملامحه جميله 
انا عايزه حقي ي حكومه فين الظباط الي هنا 
تامر : انتي مين وازاي تدخلي كدا 
…: بص ي باشا بن ولا بلاش احنا متربين برده داخل يسرق المحل بتاعي قمت مكتفاها وجيباه هنا بس بعد ما خد العلقه التمام 
تامر: احمد انت يبني رحت فين شوف النصيبه دي 
احمد بتوهان في هذه الملاك : ها بتقول اي 
تامر: لا انت مش معايا خالص 
احمد : اتفضلي ي انسه اا
…: ملاك يباشا 
احمد في نفسه : وانتي فعلا ملاك يخربيتك حلاوه امك 
تامر : انا همشي بقا ي احمد وهعدي عليك لما حمزه يكون هنا 
احمد : ماشي ي حبيبي مع السلامه 
ملاك : ما تخلص بقا ي باشا وشوف الواد دا 
احمد : اخلص اكلمي باحترام يبت انتي 
ملاك : لا ي حبيبي انت فكرني اي دا انا اوديكوا كلكوا في داهيه 
احمد في نفسه : الله حبيبي طالعه منها زي العسل ي خربيتك 
ملاك : انت هتفضل سهتان علي نفسك كتير كدا 
احمد : سهتان انتي منين يبت 
ملاك: امبابه سعتك ومسميش بت
احمد : بت وستين بت وبعدين جايه تعملي اي بعد ما بوظتي وش الواد 
الحرامي: اه والله سعتك قولها دا المفتريه نزلت فيا ضرب ومكفهاش قامت لما عليا رجاله المنطقه وشقلطوني 
ملاك. : اكتم يااض 
الواد: تمام ي فندم 
احمد : انتي اسكتي خالص انا الي اقول مين يتكلم ومين يسكت 
ملاك : صبرني يلي بتصبر
احمد : ي عسكري 
ايوا يباشا 
احمد : خد الواد دا علي الحجز 
تمام يباشا
ملاك : متشكرين ي سعاده البيه 
احمد : وخد البت دي كمان علي الحجز 
ملاك: بت مين يلا انت اتجننت وياخدني فين 
احمد : يلا دا انتي يومك اسود خدها يلاااا 
انجري يبت قدامي 
احمد : متلمسهاش ي حيوان 
حاضر يباشا 
ملاك : وحيات امي هوريك بس اهدي عليا 
احمد : وانا مستني 
انجري يبت 
ملاك : اوعي يعم انت متزقش 
ادخلي ومش عاوز اسمعلك نفس 
ملاك : طب اقتم بقا 
جايه في اي يبت 
ملاك : جايه في توكتك ي عنيا 
شكلها ظريفه ي ست الستات 
ملاك : احترمي نفسك  يبت انتي 
مين دي الي بت يروح امك 
ملاك : انتي يروح ابوكي 
شكلك عاوزه علقك وانا هديهالك يلا ي نسوان 
ملاك: جرا اي ي حرمه منك ليها متخلنيش اقوم ادهوملك 
شوف البت وجبروتها 
ملاك وترفع اكمام العبايه : استعنا علي الشقا بالله 
ومسكتهم ادتهم علقه ووقفتهم متذنبين ذي مي عز الدين في دلع بنات 
احنا اسفين ي ابله 
ملاك: بس يبت صوتك مسمعوش 
المعلمه : خلاص ي هانم قعدينا وانا هربهولك جسمي اتكسر والله 
ملاك : صعبتوا عليا اترزعي منك ليها ومسمعش نفس 
العسكري : يباشا الحق 
احمد : اي زفت انت
العسكري: البت الي لسه دخلها الحجز مسكت النسوان كلهم ضرب وطلعت عينهم وفي الاخر مذنباهم ذي التلاميذ 
احمد : يخربيتك جبروتك تعالي معايا اما نشوف اخرتها 
اتفضلي ي هانم 
ملاك : روحي اترزعي مكانك 
حاضر 
المعلمه : تامري بحاجه تانيه ي ست الستات 
ملاك :  انا مزاجي مش مظبوط 
المعلمه : قومي يبت ارقصي للهانم  وانتو غنوا 
عند بيت امو فاروق اي اي والشحره طرحت بروق اي اي عند بيت ام صلاح اي اي والشجره طرحت  تفاح اي اي 
وصلي صلي صااالي عالنبي صلي صااالي والي ما يصلي صااالي 
احمد : بااااس اي يروح امك انتي وهي فتحناها كبريه 
ملاك : روحي يبت اقعدي مكانك وانت ازاي تدخل كدا افرض واحده مش لابسه طرحتها 
هيههييييييي
ملاك : اي يروح امك انتي وهي هنهزر 
اسفين ي هانم 
احمد : انتي يبت تعالي ورايا 
ملاك : مسميش بت يعم انت ويلا طرقنا بقا
احمد : دا انتي ليلتك سودهه انجري قدااامي 
ملاك : طب اوعي كدا متزهقش سلام ي نسوان 
سلام ي هاانم 
احمد وهو يخبط علي سطح المكتب: عملالي بلطجيه يروح امك 
ملاك : طب متخلطش 
احمد : هاتي بطاقتك يبت 
ملاك : مش معايا نسيتها 
احمد : مفيش خروج من هنا من غير حد يضمنك 
ملاك بدموع مزيفه : هو انا عشان مليش حد في الدنيا دي الناس تيجي عليا يرب مين هيضمني في الدنيا دي وانا مقطوعه من شجرا 
احمد : خلاص اكتمي اديني بياناتك 
ملاك :ملاك السعدني 19سنه في أولي جامعه كليه العلوم
سكنه في امبابه ش….البيت …وعندي محل هدوم بقلب رزقي منه بس حاجه تاني 
احمد : بكرا تجيبي بالبطاقه بتاعتك فهمتي 
ملاك : حاضر يباشا سمو عليكوا 
احمد : وعليكوا السلام 
ملاك : بن المستغفله صدقني هاهااااا جدعه يبت ي ملاك 
……………………
حمزه : كنت بحسبك بتخافي من الطيارات 
فريده : لا عادي سافرت قبل كدا مع بابا وماما الله يرحمها السعوديه 
حمزه : الله يرحمها 
فريده : احنا هنوصل امتي متشوقه اوي 
حمزه : ساعه كمان وخلاص نامي انتي بس عشان لما نروح عايزك في موضوع مهم
فريده : والله انت قليل الادب 
حمزه : والله انتي الي عاوزه تتربي 
فريده : انا برده 
حمزه : نامي عشان مش هياخد اعزار 
فريده : مش هنام ي حمزه 
حمزه : هتنامي ي فريده 
فريده : اوووف 
حمزه : انتي عارفه عقاب اووف فاتعالي بقا 
فريده : حمزه متستعبطش احنا في الطياره 
حمزه : مليش فيه الطياره اصلا معظمها أجانب ودا عندهم عادي 
فريده : بس حبيبي اعقل 
حمزه : ماشي خليها لما نوصل الفندق 
فريده بهمس :وقح 
حمزه : ودي كمان هتتضاف علي العقاب 
وصلو مطار روما عاصمه ايطاليا 
فريده : الله الجو جميل 
حمزه: فعلا 
جاءهم صوت انوثي : حمزه مش معقول 
حمزه في نفسه : استرها يرب انا جاي اقضي شهر عسل شكل فريده هتعيشني في العسل نفسه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد