Uncategorized

اسكريبت وفي النهاية الجزء الرابع 4 والأخير بقلم مريم سمير

 اسكريبت وفي النهاية الجزء الرابع 4 بقلم مريم سمير

اسكريبت وفي النهاية الجزء الرابع 4 بقلم مريم سمير

اسكريبت وفي النهاية الجزء الرابع 4 والأخير بقلم مريم سمير

_أتجوزك!!
=ايوه ،يريت والله
كنت ببصله ورجعت بصيت لأحمد وبصتله تانيي
_ممكن فرصه أفكر؟
=أكيد خديي وقتك، انا متضطر امشي اكيد هشوفك تاني، سلام
مشي وكنت واقفه مكاني وهو جه وقف قدامي
_مريم، هو كان بيقولك اي؟ وانتي تقفي معاه لي اصلا!!
=عاوز يتجوزنيي
_إيه!! بطلي هزار بقي
=انا مش بهزر، انا وشي باين عليه اني بهزر؟
_وانتي موافقه!!
سكت وبعدين بصتله =ايوه موافقه
بعد خطوه_ مبروك، ألف مبروك
دخل بسرعه وانا قعدتت على الأرض وفضلت اعيط، عارفين لما تكوني بتحلمي حلم حلو، حلو اوي وتصحى على كابوس بشع!! انا قلبي وجعني اوي وعمري متمنيت اني احس الاحساس دا في حياتي، قد اي وجع الحب صعب اويي عليا، على واحده كانت قافله على قلبها ميت قفل، بس لما شوفته معرفتش اكمل وانا كده، انا مش عارفه اعمل اي، ساعدني يرب، ساعدني انا عمري مجتلك وكسرت بخاطري، انت الي بعتت احمد في طريقي وانت عارف اني بحبه يرب قلبي مش حمل وجع قلب تاني انا عاوزه ألم الفتافيت الي باقيه من روحي وامشي بسلام!!
الحفله خلصت ودخلت الفله لقيته قاعد في السلم ووشه لتحت، حطيت ايدي على كتفه بصلي، كان بيعيط!! كان بيعيط بوجع، طب لي هو بيعيط؟
_بتعيط لييي؟
=تصبحي على خير
مسكت ايده _بتعيط لي يا أحمد!!
=عشان هتتجوزيي
_منتا كمان هتتجوز، هتتجوز امل الي من مستواك والي بتحبك والي هتعرفوا تتفاهموا مع بعض، هتتجوز الي من لونك
=..
_انا بقى كنت غبيه ، بس انا مش ندمانه اني ..
=انك اي؟
_انا هنام، تصبح على خير
طلعنا احنا الاتنين وكنا واقفين قدام بعض محدش فينا عاوز يدخل اوضته، لغايه مدخلت انا
غيرت الفستان وقعدت مش عارفه انا نمت امتى وازاي بس صحيت على صوت خبط في الباب، لبست طرحه 
_ادخل
دخل لقيته احمد 
=صباح الخير
_صباح الخير، هو تحت
=هو مين!!
_محمود ،عاوزك هو برا في الجنينه
=ماشي هبقي انزل
_انتي لي بتعملي فيا كده؟ انا زعلتك في حاجه طيب؟
=انت عمرك مزعلتني يا أحمد
_امال عاوزه تسيبيني لي؟
=انا عمري معوزت اني اسيبك، بس انا مش عارفه ابقى واحده منكم
_انتي فعلا كنتي واحده مننا، لغايه مطلعتي مع امل امبارح، قالتلك كلام يضايقك!!
=لاء
_امال عاوزه تعملي فيا كده لي يمريم
=طب اهدي طيب
_لا مش ههدي، انا مش بحبك امل ولا عمري حبيتها، انا مكنتش عارف يعني اي حب اصلا، الا لما انتي جيتي، كل حاجه بقت تمم في وجودك، توتري الي مش بعرف اسيطر عليه بيقل لما تبقى جمبي، مبحبش السكريات بس بحب البسبوسه بتاعتك، بتطمنيني وانا قلقان وخواف، لما تبقى معايا ببقى كويس، بلاقيكي مدالي ايدك في اي وقت بقع فيه، خوفك عليا ودعواتك ليا كل دا بيفرق معايا، عاوزه انتي بقى تمشي وتسبيني!! ارجع تاني احمد الي كنت كارهه! احمد الي بيتوتر من أقل حاجه الي لما يقع مش بيلاقي حد جمبه، ارجع للضلمه تاني واني مليش اخت!! انتي كل حاجه يمريم كل حاجه دا انا، انا حتى عمري حبيت غيرك 
=إيه!
خرج من الاوضه بسرعه وانا نطيت من مكاني، ‘عمري محبيت غيرك ‘ كانت بتتردد جوايا وانا الضحكه على وشي زي الهبله، هو طلع بيحبني! انا طلعت كل دا بالنسباله! انا كل حاجه في حين اني معتبره نفسي عاديه عنده!! بس انا وجعته وفاكر اني مش بحبه!! اعمل اي بس يربي اعمل اي
غيرت هدومي ونزلت الجنينه لمحمود
_مريم، ازيك؟
=الحمد لله، اتفضل اقعد
قعد وانا قعدت قدامه
_ها قولتي اي؟
=بص يمحمود، انا مقدره الي انت قولتهولي بس انا مش بتحبني انت بس عارف اني هحافظ على شرفك وهصون عرضك، عشان انت لقتني مختلفه عن البنات الي تعرفهم، شوفتني الوحيده المناسبه اني ابقى مراتك، مناسبه انت شايفني بس مناسبه بس انت مبتحبنيش، انا واحده محتاجه حب وحنيه تعوضها عن الي شافته في حياتها
_مريم انا ..
=متقولش حاجه، انت السبب بعد ربنا اني اقابل الإنسان الوحيد الي حبيته
ضحكت=مش عارفه الصراحه اضربك ولا اشكرك
_يعني بجد مسمحاني؟
=والله مسمحاك من كل قلبي، واتمنى تلاقي الي تكون مناسبه والي تحبها
_مش عارف اقولك اي، واحده غيرك مكنتش تسامحني
ابتسمت=واحد علمني اني لو في أيدي اني اسامح حد متأخرش وان الدنيا مش مستاهله اننا نزعل من حاجه، وأن ربنا بيعمل كده عشان يعوضنا في الاخر، فيه واحد علمني كل حاجه حلوه في الدنيا والله
_الواحد دا يبقى احمد؟
اتكسفت وحطيت وشي في الاوض=ايوه
_ونفس الشخص الي بتحبيه مش كده؟
=كده
_وهو اعترف ولا لا!!
=جاي يعترف من خمس دقايق والله محد هيجبلي جلطه غيره
ضحك_احمدي ربنا انه نطق دا صاحبي وانا عارفه بس تعرفي هو لو حبك يبقى بيحبك بجد اصل احمد طول عمره في حاله وانا على طول بقول ان مراته هتبقى محظوظه بيه، لكن دلوقت بقول انكم محظوظين ببعض والله
=متشكره يمحمود متحرمش منك
_انا من دلوقت اخوكي لو عوزتي اي حاجه انا موجود
ابتسمت =طبعا
_انا لازم اروح الشغل بقى، سلام يمريم
=مع السلامه
قد اي انا ارتحت لما طلعت كل الي في قلبي، فاضل حاجه واحده اني اطلع الي في قلبي للأستاذ الي جوا دا
دخلت جوا ملقتوش، فطلعت على اوضته وخبطت
_ادخل
=صباح الخير
_صباح الخير، هتتجوزوا؟
=لا
_امال بتضحكوا مع بعض لي مدام مش هتتجوزوا؟
=دا انت مراقب بقى!
_بصيت في الشباك بالصدفه لقيتكم قدامي
=يجدع
_ موافقتيش لي؟
=مليش مزاج دلوقت
_مش بهزر يمريم
=عشان بحب واحد تاني
_والواحد دا يبقى مين بقي؟
=انت، الواحد دا يبقى انت، انا بحبك يا احمد
_ايدا في اي
=يلا افقد الوعي يلا
_مفيش وقت لما نتجوز هفقد الوعي في حضنك حاضر
=والله متربيت لحظه
_الله يخليكي، يلا ننزل نقول لأهلي بقي
مسك ايدي وشدني وانا وقفت
_اي يبنتي في اي؟
ربعت ايدي =واضمن منين انك مش هتزعلني مثلا!!
_انا هخليكي احسن واحده في الدنيا
=في الدنيا؟
ابتسم _في الدنيا ????
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك رد

error: Content is protected !!