Uncategorized

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل

  رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل

فارس طالع من الحمام وهوا لافف الفوطه حوالين وسطه وبينشف في شعره ..
..اوبا..جاني بهداوة داوة ????
فارس بيضحك عليها ..وبيدخل اوضه اللبس بيلبس وبيطلع..
..شوف يا عم بعد ده كله ولسه بتبهر بيك انا كبيهرة مبهوره بيك اه واللهي ايه العسل ده ياض ????
فارس: منتظرة ايه مني بعد الكلام ده يبقي هاقعد بقا ????
..ياريت واللهي احم…لا يا فارس انت مشغول يا فاروستي شوف اللي وراك وانا مستنياك ده احنا ليلتنا هتبقي عنب ????
فارس بغمزة : طيب يا مجنونه ولسه هيمشي ..بيلاقيها بتشدة..
..ايه انت ماصدقت حد يسيب القمر ده يطلع من البيت بردة ما انا انثي بردة وليا احتياجات ومش بقدر اقاومك واقاوم بدلك وشعرك انت تتاكل اكل يا عم ????
بتزقه عالسرير .(مش هاكمل لانني كا حنين بتحرج احلف ولا مصدقين????)
………………………..
في الليل …
تررن تررن لاا لاا لاا لاا لاا (لا مؤاخذة اندمجت شويه )
بيجي تليفون ل ..سيف وهوا في شقته .
سيف: ايوه …
..الحقنا يا باشا البت قاطعه النفس ومش بتتحرك ..
سيف: ايه ..عملتولها ايه ????
..واللهي ما عملنا حاجه يا باشا احنا دخلنا نحط ليها اكل زي ما حضرتك امرت لقيناها كده ..
سيف: انا جاي ..
بينزل سيف من بيته وبيركب عربيته وبيسوقها باعلي سرعه عقله واقف مش بيفكر غير في حاجه واحدة انها ممكن تسيبه وتروح منه ..
…………………
في بيت فارس..
تررن تررن ..
بيقوم فارس من علي السرير وبيرد..
فارس: ايه ..اغبيه انا جاي ????
..ايه في ايه ..
فارس: مافيش مشوار صغير وجاي ..
..ماشي ما تتأخرش????
فارس:  حاضر????
بينزل فارس وبيروح المخزن اللي قريب جدا من الڤيلا ..
قامت حنين وخدت شاور ووقفت في البلكونه ..سابت شعرها ولبست فستان احمر قصير وعليه جاكت جلد اسود ..
لمحت من بعيد فارس واقف مع حد ..
نزلت براحه واتسحبت لحد ما وصلت عنده عشان تقوله بخ ????
..بيييييييخ ????
فجأة بيظهر رجاله كتير وبيوجهوا عليهم السلاح ????
..ما عرفهوش يا بشوات ولا عمري شوفتوا ????
فارس: انا مش مستغرب زباله وتعمليها ????
كتفوهم وخدوهم وركبوهم العربيه ..
..هههههههه الخطف المرة دي حاجه تانيه وهتونس بيييك وانت معايا ????
فارس: مش كنتي ما تعرفنيش من شويه ..
..لا يا فاروستي دا انا كنت بعمل تمويه بس ????
فارس: مجنونه جايه تقوليلي بييخ وعمله فيها لوردينا بتقوليلهم اتفضلوا اغتصبوني منك لله هاحميكي ازاي منهم وانا ذات نفسي مش قادر ????
..بجد ؟!
فارس: بجد ايه ؟!
..يعني انا كده مغريه ومثيرة وكدا ????(دا الناس في حال وانتي في عب العال)
فارس: احنا في ايه ولا ايه ..
..الا صحيح هما خطفونا ليه المرة دي ????
فارس: عشان حظنا الاسود ..كنت هتخطف لوحدي ايه اللي جابك ????
..اخص عليك يعني ابقي رفيقتك في الكفاح ورفيقه دربك ومابقاش رفيقه خطفك ????
فارس: مبسووطه ????
..جدا صراحه????
فارس: مش عايزة تعرفي مين اللي خاطفنا..
..اه صح مين ????
فارس: هتتفاجئي ????
..يلا قول ولا اقولك استني اخمن يكونش امي رئيسه عصابه ومش امي وكانت مستحملاني كل السنين دي عشان لما اكبر واعدي 21 سنه تستولي علي ثروتي وبعدين تقتلني ????
فارس: اولا ثروتك ايه اللي هتستولي عليها..
..الله اكبر الله اكبر 5 الاف جنيه في البوسطه وداخله جمعيه هاقبضها واخد 6 الاف يبقي معايا 11 الف دول مش ثروة يا متعلمين يا بتوع المدارس ????.
فارس: 11 الف جنيه ايه اللي بتتكلمي عليهم انا عاملك وديعه في البنك ب 5 مليون جنيه ????
..ايه ???? يعني انا ملوترة مليونرر مليونيرة ????
فارس: ايوه ..
..اخص عليك ما قولتليش ليه كنت لحقت اتفشخر قبل ما اموت .عااااااا????
………………….
بيوصل سيف المكان وبيدخل …
بيتخبط علي دماغه بيدوخ ويقع ..
……………………
بعد ساعتين ..
بتصحي حنين بتلاقيها مربوطه علي كرسي وفارس جمبها مربوط علي كرسي.
..ايه اللي حصل خلانا ننام انا مش فاكرة حاجه????
فارس بدا يفوق .
..فارس اصحي هوا ايه اللي حصل هما خدرونا امتي ؟!!
فارس: مش فاكر حاجه اخر حاجه فاكرها اه يا حوستي السودة يا نا ياما وانتي بتقوليها عشان مالحقتيش تتفشخري بيهم قبل ما تتخطفي????
..بس ..بس ما تفكرنيش????
اه اه ..
..مين ده مين اللي هنا ????
فارس بيبص جمبه بيلاقي سيف ..
فارس: سيف ????
..ههههههه كملت في حد تاني بالمرة مش تخلي عندك دم ياسي سيف ????
سيف: واخلي عندي دم عملت ايه بقا ان شاء الله????
..جاي تتخطف مع واحد ومراته مخطوفين ايه مافيش اخلاق انا قولت هاستفرد بالواد ونقضي لحظات رومانسيه????
سيف: فاارس مش هستحمل حوش مراتك عني بعد ازنك ????
..هوا ايه اللي يحوش مراتك عني دي هوا حد داسلك علي طرف ايه الغباء ده???? 
سيف بزعيق: غباء مين يابت ماتلمي نفسك .
..ليه شايفني مبعترة ولا ايه يا سيف يا عدوي ????
فارس: بس يا سيف ..بس يا حنين 
..ما العيب مش عليك العيب علي اللي قاعد وساكتلك وشايف مراته بتتهزق ????
سيف: فعلا العيب علي اللي مش عارف يمشي كلمه علي مراته ..
فارس: ???? الله 
..بس يلا دا انت لو باعوك في سوق الرجاله ولا تسوي جنيه دا انت هوا يلا ????
سيف: انا هوا..يا شعر عيرة يا عود خميرة يارط الرط يا مصطبه هد يا عصايه غليه تحت الكوم مرميه احمد يا عمرررر????
فارس : ???? انت مين ..
..انا عيرة يا امبوبه من غير غاز يا بوتجاز من غير عيون يا عربيه من غير جادون يا اللي الكلب يتف في وشك ويقول بردون ????
فارس: لا حلوه????
سيف: اه يا ست من غير ملامح اه يا چيلي سايح ونايح دا انتي يا بت ان حوشتي المكياج مش هتبقي حنين هتبقي سامح ????
فارس: حلوه????????
..انا سامح يا ميكرفون من غير صوت يا اللي شكلك شبه البرغوت ياللي لما بتشوفني بتبقي هاتطق تموت ..
فارس: جامده رداحين درجه اولي ????
سيف: من حلاوتك يا بت دا انتي …..
رنا: مش هنخلص بقا ????
..رنا حبيبتي تعالي يا حبيبه اختك فكيني الهي تنستري ????
سيف: حلوه ملعوبه????
فارس: طب دي حاجه بينكم ممكن اعرف احنا مالنا????
.. ايه يا جماعه بتتكلموا كده ليه دي رنا هتفكنا …ولا ايه ????
رنا: لا ياحبيبتي مش هافكوا هما ما قالوليكش ولا ايه ????
..ما قالوش ايه ..
رنا: ان انا اللي خطفاكم ????
..هههههههه هيييييييي هووووووو انتي دا استحاله يا بنتي انتي اتفه من كده كتير ده انتي بتخافي من الصرصار ده انتي ان اتفرجتي علي فيلم رعب لازم يومها تعملي بيبي علي السرير ????
رنا: احم ..بس يا حنين اتكتمي بقا????
..اصل مش مصدقه واللهي دا انتي حبيتي واحد تلات سنين وطلع في الاخر لوحه ????
سيف: بجد????
..اه واللهي تصدق …دا من قريب امها كانت بره وجعانه حبت تخترع اكله لقت كتاكيت قالت طالما في شوربه فراخ يبقي في شوربه كتاكيت وراحت طبختهم وياريتها نضفتهم????
رنا: بس بقا اللي يكسفك????
سيف: هههههه كملي كملي ..
..طب تصدق بالله ما انا مصدقه الكلام ده طب عارف اكتر حاجه بتتفرج عليها توم وجيري ???? 
رنا بتطلع المسدس علي دماغي: قولت اسكتي ????
..اكيد مسدس لعبه او هيطلع ميه في ودني واقول يح ????
سيف: ههههههه حصل ????
فارس: اهدوا يا شباب الله يبارك لكم ????
..اضربي بس قبل ما تضربي عايزه اسئلك سوال واحد بس من صاحبه عمرك اللي اكتر من اختك وبعد كده موتيني????
رنا: اسئلي ..
..انتم عندكوا شامبووو????
رنا: لأ عندنا دباشيب ????
سيف: كنت عارف انك تافهه واللهي ????
رنا: احم ..اخرسوا كلكم ما اسمعش صوت????
بيتفتح الباب وبيدخل شخص …
رنا: تعالي ..شوف حبايبك????
..انت تعالي يا روحي القعده ناقصاك ????????هههههه هييييييي ..اه يا حوستي السوده يا نا يا ما اه ياحوستي السوده يانا ????..
يتبع ….
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!