Uncategorized

رواية موسم الحب (حكاية زينة 2) الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر

  رواية موسم الحب (حكاية زينة 2) الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر

رواية موسم الحب (حكاية زينة 2) الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر

رواية موسم الحب (حكاية زينة 2) الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر

كلهم اتفقوا انهم يروحو الرحله بعد يومين
ويومين عدو وكنان بيقابل فيهم بتول بليل وبيمرح معاها وقالها على سفره وعازمها بس هي موافقتش وقالت هتفكر
!!**!!**!!**!!
فيوم مؤمن كان طالع السلالم وشاف حلم نازله بصلها بإستحقار وكره وهي عرفت انه علم باللي عملته
مؤمن بكره:تعرفي انك احقر واحده شفتها فحياتي 
حلم بصتله بدموع ومتكلمتش
مؤمن بغضب:بطلي بقا حركاتك الكدابه دي مش هتدخل دماغي امسحي دموعك الفيك 
وحياة امي لو عرفت انك وسختي تاني   انا بقا اللي هقفلك 
لو لمحت دموع نزلت من عيون اختي بسببك تاني هبكيكي بدل الدموع دم
فبطلي شغل العاهرات ده ولو حابه اوي انزلي الشارع وهتلاقي ناس كتير اوي بتحب كده
مش هقول تاني انتي حره بقاا
ورمقها نظرة اشمئزاز واستحقار وطلع بيته وقفل الباب بغضب
حلم انهارت من العياط عالسلم وكلام مؤمن اتردد فذهنها
حلم ببكاء وانهيار وندم:…لأ يارب انا مش كده خالص اي اللي انا عملته فنفسي ده…اي اللي انا عملته فنفسي ده
وقامت دخلت بيتها وفضلت تصلي وتستغفر لربها ودموعها ماليه وشها 
!!**!!**!!
يوم الرحله
:طب تعالي معايا يابتول اي المشكله يعني
بتول :انا عندي بيت هناك هشوف دنيتي ايه ولو لقيت انه ينفع هاجي وهبقى اتصل بيك
كنان اتنهد:طيب براحتك
بتول بإبتسامه:متزعلش بقا
كنان:اوكي بس وعد انك هتحاولي تيجي
بتول:وعد
كنان:طب تمام هقفل معاكي دلوقت علشان قربنا نمشي
بتول:طب سلام..كنان
كنان:نعم
بتول بإبتسامه:خلي بالك من نفسك
كنان اتسعت ابتسامته:وانتي كمان يابتول..باي
قغل معاها وبص جنبه شاف خالد واقف جنبه
خالد وهو بيقلدهم بصوت انوثي:كنان خلي بالك من نفسك…وانتي كمان ده انا هفضحك ياجداااااااي ياجدااااااي جدوووو سمييييير نسوان ياجدااااااي
كنان بغضب:جرى اي يابن ال****** غور ياض من وشي
خالد:اغور؟ اغور اي ده انا هفضحك يابتاع بتوووول 
كنان وبتوول بتول وكنان كنان وبتول بتول وكنان
كنان اتعصب جامد وهجم عليه لكمه:قولت غور من وشي يابني بكرهك مبحبكش
خالد بألم:ااااااه طب والله لفضحك 
ياادهاااام يا اناااااس يا تايجاااار يامؤماااان كنان ارتبط ياخلق كنان ارتبط ياهوووو لولولولولوي
كنان قلع جذمته وطلع يجري وراه:ورحمه امك منا سايبك 
تايجر جالهم بغضب:فيه اي يابني انت وهو ده العيلة الو*** دي 
خالد وهو بيجري من كنان:الحق ياجدوووو تايجر بيشتم عيلتنااااعععع 
تايجر بصله بضيق:طيب ياكنان ياحبيبي خلص وتعالى علشان العربيات قربت توصل
وسابهم وطلع
وبعد فتره ادهم جيه وسلك خالد من ايد كنان بالعافيه
خالد وقف قدام المرايه وشهق:ينهاااار اسود ومنيل وشي وشي باظ
كنان بهدوء:حطله تلج 
خالد بصله بغضب:طب تعالى ياروحمك اوريك التلج ده بيتحط فين
انس بغضب:مخلاص بقا ياخالد الله 
كنان بنفس الهدوء:سيبه يا انس تعالى ياحبيبي وريني بيتحط فين
خالد بخوف:هه
كنان بهدوء وبرود:تعالى بقولك وريني بيتحط فين
خالد بخوف:طب س سلا سلام
!!**!!**!!**!!
زينه بغضب:يابني حرام عليك بقا تعبتني
مؤمن بعند:والله والله والله مهروح فحته غير بالأتوبيس 
زينه راحت وشدته من شعره بعنف:انا زهقت منك يامتخلف يامعاق ذهنيا هتروح الساحل بأتوبيس
مؤمن بألم:اااه اوعي يابت متلم مراتك ياعبده هنفخها
تايجر ببرود:عيب ياعمري
مؤمن بغضب:ياعم خليها توعى عمرك اي يانحنوح اوعاااااي
تايجر:خلاص بقا يازينه سبيه 
زينه سابته وقعدت قدامه وهي بتحاول تتمالك اعصابها
:دلوقتي انا عايزه افهم حاجه المفروض نتحرك كمان نص ساعه لسه فاكر دلوقت انك تقول عايز تروح بأتوبيس
مؤمن بعند:اه وقسما بالله مهتحرك من مكاني غير بأتوبيس
تايجر بملل:طب نعملك اي دلوقت انزل كلم ادهم وهو هيجيبلك
مؤمن:مهو ضربني وقالي اطلع لجوز اختك وهو يتصرف معاك
تايجر بصله بضيق:روح ياشيخ ربنا يحرقك ده اي الواقعه السوده دي تعالى ياخويا وشده من تيشرته ونزل بيه لشقه الشباب
انس:ماله ده كمان
تايجر:مش عايز يركب عربيات وعايز يركب اتوبيس
كنان:انا بقول نسيبك انت وخالد مراتك وتقعدو ف وش بعض
مؤمن بهيام مصطنع:وهو انا اقدر اتجوز غيرك برضه ياحبيبتي
كلهم انفجرو فالضحك
خالد:هات الدكطووور عشان يخياااااط
انس بضحك:عاش يامؤمن
تايجر:جدع ياض يامؤمن تربيتي
كنان بسخريه:يعني انا مسكت اخويا توأمي اللي من لحمي ودمي وبعمله كل يوم تاتو لكمه فعنيه تفتكر هعمل فيك اييي
مؤمن بلع ريقه برعب:اي؟
كنان:اييي؟؟
مؤمن برعب:ايي ياعم؟
كنان قام وقف:تعالى وهوريك
ومفيش داعي اقول اي اللي حصل لأنكم طبعا عارفين❤
***
عند البنات
عنود بغضب:يعني اي مش عايزه تيجي معانا ياحلم
حلم ببكاء:قولت مش هاجي فيه اي انا حره
ماسه:لأ ياحلم مينفعش متجيش معانا..
ليل:لو مجتيش انا كمان مش هروح
حياة بصتلها بتقييم:سبوني معاها شوية لوحدنا
ليل:بس..
حياة قاطعتها بغضب:قولت سبونا لوحدنا
البنات طلعو من الأوضه وسابوا حياة مع حلم
حياة بهدوء:ممكن اعرف فيه اي؟
حلم بصتلها بخوف وتردد وبعدين حكيتلها كل حاجه
حياة وقفت بصدمه وزهول
حلم ببكاء:انا مش شريرة ووحشه ياحياة والله انا مش عارفه عملت كده ازاي
حياة بصدمه:انا مش مصدقه…ازاي….حلم الطفله المشاغبه المرحه اللي كانت ربع كلامها جد والباقي هزار اتحولت لواحده و*** بتجري ورا شاب متجوز؟؟؟
ينهار اسود ومنيل ليه عملتي فنفسك كده انتي مش شااايفه بيحب مراته وبيعشقها؟؟
طب عبدالرحمن راجل افرض كان واحد خاين وشمال وشاف واحده مدلوقه عليه وهو مهيصدق وكان عمل فيكي حاجه؟
طب مفكرتيش انك كده هتخربي بيته..حرام عليكي..افرضي كان طلقها فعلا مفكرتيش فإبنهم اللي جاي منك لله ياشيخه منك لله 
حلم ببكاء وصراخ وندم:خلاااص بقا كفايه كفااااايه انا تعبت كفااااايه
حياة :لازم تصلحي اللي عملتيه ياحلم وتعتذريلهم قومي سفري معانا وصلحي اللي عملتيه هنا هناك
حلم بأمل:تفتكري هيقبلو اعتذاري
حياة:مش عارفه بس اهو نحاول ياحلم
حلم راحتلها ومسكت ايديها:طب خليكي جنبي ياحياة والنبي انا بعتبرك امي 
حياة رتبت على ايديها بحنان:طبعا جنبك وفضهرك ياحلم…بس محتاجه تتربي عاللي عملتيه ده
حلم بدموع:خلاص والله اخر مره وبعدين هما اتصلحو
حياة:يعني اهو مراقباهم
حلم :والاه ابدا بس كنت بطمن علشان احساسي بالذنب يقل شويه
حياة:خلاص ياحلم اللي حصل حصل…كل حاجه هتكون بخير متقلقيش روحي اغسلي وشك علشان محدش يحس بحاجه
حلم حضنتها بحب:ربنا يخليكي ليا يااحسن اخت فالدنيا
!!**!!**!!**!!
بعد فتره فعلا ادهم طلب اتوبيس وكلهم ركبو فيه وانضملهم بلال صاحبهم 
وانطلق بيهم الاتوبيس لرحله هتغير حياة كل واحد من الشباب
وهيبقى فعلا موسم الحب❤
في الاتوبيس:
يتبع….
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة لاقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد