Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل السادس عشر 16 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل السادس عشر 16 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل السادس عشر 16 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل السادس عشر 16 بقلم ريم أحمد

ذهب اسد مسرعا الي العنوان ودخل بسرعه وجد رنا تنام علي السرير وهي بتستيقظ  من النوم من جنون اسد ثم ذهب إليها وسحبها من شعرها خلفه وهي تصرخ بشده ووضعها في السياره ثم ذهب الي الفيلا وانزلها خلفه ثم بدأ يضرب فيها بي الاقلام وهي مستسلمة له تماما كأنها جسد بدون روح ولاكن دموعها فقط التي تتساقط من إعيونها 
اسد : بتخونيني رودي عاليا ساكته ليه من امتا رودي بس مش انتي الي غلطانه انا الي غلطان لاني حبيت وحده ذيك ثم ضربها كف تاني سقطت رنا مغشي عليها 
اسد : جاب مايه رشها علي وشها لا رد ثم حملها وصعد بها الي الغرفه وابدل لها ملابسها وذهب بها الي المستشفي 
وضعها في غرفه الكشف ثم خرج بدأت رنا تفوق وجدت الدكتوره تكشف عليها ثم تذكرت م حدث بدأت تعيط 
الدكتوره : اهدي ي مدام مينفعش كده انتي لازم تهتمي بنفسك علشان انتي دلوقتي حامل 
رنا : حامل 
الدكتوره: ااه مبروك 
رنا : لو سمحتي متقوليش لي جوزي الي بره 
الدكتوره: ليه ده هو قلقان عليكي 
رنا : لاء انا حابه اعملها ليه مفاجأه 
الدكتوره: تمام ثم خرجت 
اسد : اخبارها ايه ي دكتوره 
الدكتوره: بقيت كويسه 
اسد : دخل إليها وجدها تبكي قال، دموعك دي مش هتدخل عاليا 
رنا : طلقني 
اسد: مش هطلقك وانهارده هنرجع الصعيد وهتقعدي هناك  ويله قومي 
رنا : مردتيش ترد عليه لانها مش قادره قامت علشان تمشي ولاكن أرجلها خانتها وكانت ستسقط لولا اسد الي مسكها ثم حملها 
خرج بها الي السياره وهو لن ينظر إليها ثم توجه نحو الفيلا 
 Reem Ahmed ✍✍
عند روز وعمر 
رجع عمر وهو يحمل شوكولاته وشيبسي كتير دخل الي الفيلا ثم غرفتهم وجد روز تجلس علي السرير 
روز : انت ايه الي جابك هنا 
عمر : تصدقي معاكي حق انا اروح اكل الشوكولاته و الشيبسي ده في الاوضه التانيه 
روز قامت مسرعه وحضنته: انا مقدرش انام من غيرك 
عمر : بجد 
روز : اخدت منه الاكياس اطلع بره 
عمر ” يعني كده 
روز : ااه انا معايه دول حبايب قلبي ( قصدها علي الشوكولاته و الشيبسي ????????) 
عمر : خرج من الغرفه 
روز جلست علي السرير وفضلت تاكل ذي الأطفال ثم بعد م أنهت فكرت عمر هيجي بس للاسف مجاش
روز : ايه ده هو زعل مني 
ثم خرجت تدور عاليه ولاكن ملقيتهوش خرجت في الجنينة وجدته ينام علي الخضره وينظر الي السماء واعينه بها دموع 
روز حزنت جدا لانها عرفت هي السبب في كده 
ثم ذهبت إليها ثم جلست ومدت دراعه  ونامت عليه 
عمر : مش قولتي مش عيزاني 
روز وهي تحضنه: هو انا اقدر اعيش من غيرك 
عمر : اطلعي نامي ي روز
روز وهي تحضنه اكتر: انا مرتاحه كده 
عمر : وهو بيحضنها للاسف مبقدرش اقسي عليكي ثم حملها وصعد بها الي الاعلي 
Reem Ahmed ✍✍
جاسر : اسد كلمني وقالي انو جاي 
الجد : بجد 
كريمه : امتا 
جاسر : بجد هيطلعوا انهارده بليل 
Reem Ahmed ✍✍
في غرفه 
عبير تتحدث في الفون: كده تمام قوي 
مجهول : انا نفذت الي قولتي عاليه عايز الفلوس 
عبير : هتوصلك 
Reem Ahmed ✍✍
عند اسد و رنا 
اسد جهزي الشنط 
رنا : مش قادره 
اسد : وهو يمسكها من شعرها: لما اقول حاجه تقولي حاضر 
رنا بصراخ : لاء مش هسمع لأنك واحد مغفل انت حتي مسالتيش ايه الي حصل اتهمتني بي الخيانه وانت مش عارف ايه الي حصل معايه عارف انا هقولك ايه الي حصل بعد م انت خرجت بعدها بنص ساعه رن جرس الفيلا روحت فتحت الباب لقيت شخص مغطي وشه وبدون مقدمات حط علي منخيري منديل محستش بنفسي الا وانت بتسحبني من شعري 
اسد : وانا ايه الي يثبت ليا انا اتبعتت ليا صوره وانتي في حضنه وبعت ليا العنوان 
رنا : ياااه الدرجه مش واثق فيا بس طاب شوف الصوره كويس اذا كونت انا فيها صاحيه ولا نايمه ولما جيت لقيتني بي هدومي صح يبقي قولي اذاي ابقي خونتك 
اسد افتكر وعرف انو ده فخ: رنا 
رنا : اياك تجيب اسمي علي لسانك تاني وانا هرجع الصعيد وهطلق منك ي اسد ثم تركته وغادرت الغرفه 
Reem Ahmed ✍✍✍
اتصل اسد علي  عمر وحكي ليه كل الي حصل معاه 
وكذلك عمر حكي ليه الي حصل معاه 
اسد : بكده في حد عايز يخلينا نكرههم
عمر : اكيد واحنا لازم نعرفه 
اسد : انا نازل الصعيد 
عمر: وانا هنزل انا و روز 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!