روايات

رواية أحببت صعيدية الفصل الثامن 8 بقلم هناء عادل

   رواية أحببت صعيدية الفصل الثامن 8 بقلم هناء عادل

رواية أحببت صعيدية البارت الثامن

رواية أحببت صعيدية الجزء الثامن

 

  رواية أحببت صعيدية الحلقة الثامنة

فهد : رررهف
الجد : والله عال يا زياد لما تمد ايدك على مره
زياد بيقرب نحيه رهف قام فهد ونزل فيه ضرب لحد مافقد الوعى
واتصلوا على الاسعاف جات خدت رهف
فهد وهو بيركب عربيه الاسعاف
الممرض : لا يمكنك الركوب
فهد. : اللى هو ازاى ده انا جوزها ومن حقي
بعد منازعه بينهم ركب العربية
على السرير ويوضع جهاز التنفس ويديها كلما تصير بارده
فهد مسك ايدها وببكاء طيب قومى متسبنيش لو  زعلانه مني عاتبينى انا عارف انى علطول بجاكرك بس مش معنا كده انك مش غاليه متكونيش انتى وبابا
تتنفس بصعوبه
فهد هنوصل امتى
الممرض : الطريق زحمه شكلنا هنروح من طريق غير دى
فهد : اتصرفوا المهم مترحش مني والله لو حصله حاجه ميكفنيش فيها رقبتكم
الممرض : لو سمحت احنا في وقت مينفعش فيه التعصيب
______
رنا : البت هتروح يامى والله مااعيش بعدك لو ثانيه
صفيه بضحكه صفره: ماتتلمي ياابت متغور في داهيه ماهى السبب في تعاستك
رنا بحزن : بس ياماما دى يتيمه محدش معاها حتى انتى كنتى عايزه تجوزيها لواحد بينه وبين القبر شبر
صفيه بغل : ماهو انتى اللى تزفتى واتجوزتيه ومشي الشبر ده ومات
رنا : نصيبي كده انتى اى مش بتحسي علطول بتقهري فيا حرام عليكى دا انتى امى دا لو مرات ابويا مش هتعمل اللى انتى بتعمليه ده
صفيه بغيظ : وشدد بنتها وقالت انا بقا هوريكى إذا كنت امك ولا مرات ابوكى وحبستها في الاوضه قديمه
رنا : ياماما حرام عليكى افتحى انتى عارفه مش بحب الظلام ياماما ببكاء اهئ اهئ
صفيه : علشان تتعلمى يابنت بطنى أن دي حربايه زى امها
_______
حسين : شوفت ياولدى ابوي اخره تفكيرك
زياد : رهف عامله اي طمنى عليها
حسين :دا وقت رهف يااخوي
زياد : قولى بس ريح قلبي
حسين : لسه معرفوش حاجه عنها
زياد : ازاى انت تطلع من السجن هنا وتروح تشوفها وطمنى عليها
حسين: انا معرفش اخر عمايلك دى اى
زياد : كل خير يااخوي
________
الجد : هملنا ياولد نروح نطمن على  رهف
محمد وانا جاي معك يابوى
عمان وانا كمان ابراهيم وانا
الجد وه يواد منك ليه محدش هيقعد في الدار مش فيه حرمه
ابراهيم خلاص روحوا انتوا وانا خلينى هناه
ادم وحمزه واحنا كمان مش هنسيب اخونا لوحده
الجد يله بينا ياولد
________
دخلوا رهف الغرفه العمليات
فيه قلق فى المكان دخول وخروج الدكاتره
وفهد قاعد قلقان وخايف
فهد  بيسئل الممرضه لكن  مفيش حد  بيرد عليه
خرج الدكتور وهو بيتصل برقم فهد من خلفه حصل اي ليها
الدكتور : هو كل حاجه في ايد ربنا بس لازم تدعى ليها الفتره اللى جايه
فهد  ليه مالها
الدكتور : الرصاصه اتصابت بجانب  القلب
فهد ببكاء اللى هو ازاى
الدكتور لازم تمسك نفسك وانا اتصلت بشخص خبير في الحالات دى ولازم  وتدعى ليها أن تعدى 24ساعه دى على خير
مشي الدكتور وفهد يجلس في الممر
ثم دخل الجد وأحفاده
الجد : حصلها اي ياولدى
فهد : ساكت وعنيه حمره من كتر البكاء
محمد : مالها بنت اخوي
عمان : متنطق حصلها اي
فهد : الرصاصه اتصابت بجانب القلب.
الجد : ياابوى بنت والدى يارب متحرمنيش منها  زى ابنى ومراته
فهد لازم تدعو ليها أن تصحا خلال 24ساعه
مرور وقت طويل
الممرضه بسرعه دكتور دكتور
جاء مسرعا جهاز ضربات القلب
هناك فوضه
فهد يذهب يمين ويسار الجد يجلس بقلق
فجاه عم السكون في المكان خرج الدكتور
فهد : ذهب إليه مسرعا حصل اى فاقت صح
الدكتور :٠٠٠٠٠
ادم : فاقت رهف ندخل عندها
الدكتور : البقاء لله
فهد بعصبية وصدمه ف نفس الوقت: ٠٠٠٠
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت صعيدية)

اترك رد