Uncategorized

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد عماد

في المخزن الخاص ب فارس …
كانت تحرك راسها يمينا ويسارا بدموع والم لم تصدق ماذا حدث فأكيد ذلك كابوس ليس حقيقه.
فارس بشماته/ايه ي حلوه مالك مش مصدقه اني خدت عرض وشرفك مش مصدقه انك خلاص انتهيتي وبقيتي زي فرده الحزمه متسواش وعلي العموم امسكي بس ده هيفضل تذكار معايا علشان افتكر دايما اني شفيتي غليلي منك .
فجر بدموع وقلب يكاد يتوقف وهي تراه يمسك بيده منديل يحتوي علي دماء عفتها الذي لوثها ذلك الحقير.
/ليه عملت أكده انا عملت فيك ايه علشان تعمل فيا كل ده حرام عليك دمرت حياتي وركبتني وركبت اهلي العار ربنا ينتجم منك .
فارس/ههههه ايه ده معقوله فجر القويه بتعيط لا بجد مش مصدق دلوقتي بس عرفتي أني راجل ي روح امك ومش حشره زيك الي تقف قصاد فارس سلطان ودي نهايه كل هتفكر بس تعمل زيك .
سليم بصدمه/فارس .
فارس بصدمه/سليم .
سليم وهو يمسكه بحده وغضب/انتي ايه الي عملته ده ي حيوان انت مش بنادم مش بنادم انت الي زيك قسما بالله يستاهل القتل ولولا ابوك وامك وربنا الي فوق كل شي لكنت استحليت دمك دلوقتي وخلصت العالم من شرك غور اطلع بره غور .
فجر بانهيار ودموع وهي تتوسل سليم /ابوس ايدك ابوس ايدك اجتلني ابوس ايدك انا مش هقدر ارجع لابويا أكده وانا جيبالوا العار ركبت اهلك العار ي فجر ي فضيحتك ي فجر ي فضيحتك .
سليم بحزن عليها وهو يخلع جاكيته ليعطيه لها لتستر ذاتها/اهدي ي فجر اهدي كل حاجه هتتصلح انا مستعد اتجوزك دلوقتي حالا متخافيش هستر عليكي ومحدش هيعرف حاجه خالص اطمني .
سلطان بغضب/كلام ايه الي بتقولوه ده ي سليم انت اتجننت.
سليم بدهشه/بابا حضرتك جيت هنا ازي .
سلطان/شوفتك وانت بتتكلم عتمان ولاقيتك جربت زي المجنون جبته وسألته وعرفت كل حاجه وجيه وراك علشان اعرف فيه ايه بس مكنت متخيل انك تفكر كده.
سليم بغضب/افكر كده دي اقل حاجه ممكن نقدمها للبنت الغلبانه دي الي ابنك دمرها ودمر حياتها لانه بنادم حقير وزباله.
سلطان بغضب/انسا كل الكلام الاهبل ده وانا هحل الموضوع ده بنفسي مفيش اكتر من الدكاتره الي نعرفهم واحده منهم تعملها عمليه وخلاص الموضوع ي نتهي ونخلص.
سليم بذهول /انا بجد مش مصدق حضرتك بتقول ايه ازي تفكر كده هو ده الحل من وجه نظرك.
سلطان بقسوه وعدم ضمير/معنديش حل تاني لكن أن البنت دي تبقا لينا بيها اي صله مش هيحصل ي سليم .
فجر بانهيار ودموع لقد فاض الكيل بها.
/حرام عليكم انا مش عايزه حاجه مش عايزه حاجه واصل انا هرجع بلدي ربنا ينتجم منكم حسبي الله ونعم الوكيل فيكم حسبي الله ونعم الوكيل فيكم ..
في منزل ربيع …
ربيع برعب/لا عاد انا مش جادر اصبر اكتر من كده انا هندلا مصر لازما اشوف بتي .
عثمان /العوافي عليكم .
صفيه بدموع /ي جدعين يكفيكم شر الجاين استرها يارب .
عثمان بحده/ليه شوفتي عفريت ي مره انتي.
ربيع بتعب/اخلص ي عثمان احنا فينا الي مكفينا ومش ناقصين وجع قلب 
عثمان /فيه ايه عاد شكلكم مش مريحني واصل .
ايه ببكاء/فجر فجر اختي ي عمي اندلت من النجمه مصر تجيب حقنه اخويا عمار ولسه ل حد دلوقتي مجاتش.
عثمان/تلقيها دايره علي حل شعرها مهي فايعه ملايقاش الي يلمها .
ربيع بغضب/احترم نفسك عاد ي عثمان .
صفيه بغضب/انا بنتي دايره علي حل شعرها ي راجل ي ناجص ي عديم الدم ده بدل متقول اشوف يكون جرالها حاجه عمده عره بصحيح .
ربيع بتعب/كفايه ي صفيه عاد كفايه اخلص ي عثمان جاي ليه عايز ايه منينا ..
عثمان بسخرية/هعوز منيك ايه ي اخويا مصلحه حلوه وهنكسب منها كلتنا .
ربيع /انا مش هبيع ارضي ي عثمان سامع مش هبيع وكفايه اوي الي انت اخدته ل حد كده .
عثمان بغيظ/ي راجل ي خرفان حد يقول النعمه لا دي ملايين فاهم ي فجري.
ربيع /مهما أن كانت تكون مش هبيع ارضي ي عثمان سامع ومتحددش معايا في الموضوع ده تاني واصل.
عثمان بغضب/أكده طب أسمع بجا عاد الأرض بتاعتك هما الي عينها عليها يعني لازما ياخدوها علشان البيعه تمشي كده كده هيخدوها وانت عارف طرقي ي ربيع بيعها برضاك عاد بدل مانروح منك غصبن عنك العوافي.
صفيه بدموع /ربنا ينتقم منك ي ترا انتي فين ي ضنايا ..
في سياره عاصم السيوفي ….
الشخصيه المحوريه والمفاجئة ….
عاصم بحب/لسه منتميش لحد دلوقتي ليه ي قلب بابا.
حنين بطفوله/حنين متنمش غير في حضن بابا.
عاصم /حاضر ي نور عيني انا خلاص قربت علي الفيلا اهو سلام حسبي حسبي .
فجر بالم /اه يارب هو انا ناقصه استغفر الله العظيم يارب  .
 عاصم بخوف/حضرتك كويسه انا بجد اسف بس حضرتك الي طلعتي قدامي .
فجر بالم ودموع/انا الي اسفه الذنب ذنبي مش ذنبك.
عاصم/طب هوديكي المستشفي نطمن .
فجر بالم/لا انا كويسه مفيش حاجه واصل انا لازم الحق ولا هتاخر القطر .
عاصم /انتي مسافره الصعيد .
فجر /ايوه .
عاصم /طب انا هوصلك ل محطه القطر اتفضلي ..
في فيلا عامر ..
ساره بصدمه/بابا حضرتك ب تقول ايه .
عامر /الي سمعته انا خلاص الي فاضل في عمري مش كتير وانا عمري مهبقا مطمئن عليكم غير مع ولاد عمكم هما الي هيحافظوا عليكم.
رنا /بس ي بابا احنا طول عمرنا شيفانهم إخواتنا.
عامر بغضب/بلاش كلام فارغ اخوانكم منينا محسيسنا انكم متربين سواء ده انا مشوفتوش بعض من زمن وبعدين انا وعمكم اخدنا القرار ومفيش نقاش.
ساره بدموع/بس ده ظلم ي بابا.
عامر بغضب/اخرسي ي بنت بكره تشكروني لاما تلاقوا نفسكم في ايد امينه يلا اتفضلوا علي فوق وحسكم عينكم تفتحوا بوقكم بكلمه واحده تاني في الموضوع ده فاهمين .
فاتن /براحه عليهم ي عامر براحه .
عامر بتعب/انا تعبه ي فاتن تعبه هياجوا اليوم الي ي عرفوا فيه اني بعمل كل ده لمصلحتهم ..
في غرفه الفتيات ..
ساره بدموع/شوفتي ي رنا هنعمل ايه دلوقتي.
رنا بانهيار/مش عارفه ي ساره مش عارفه بابا شكله مصمم .
ساره/انا لازم اكلم احمد لازم نشوف حل لازم .
رنا /وانا كمان هكلم اسلام ..
في منزل ربيع ..
ربيع /حمد الله علي سلامتك ي ضنايه .
فجر بضياع/الله يسلمك ي ابوي اديتي الحقنه ل عمار ي أما .
صفيه /خدها ي ضنايا تعالي انت بقا علشان تأكلي لقمه ده انتي علي لحم بطنك من الصبح .
فجر بوجع وجنجر مشروخ في قلبها.
/لاع ي أما أنا هدخل ارتاح شويه جوه .
ايه /انا جايه معاكي ..
صفيه/طيب ي ضنايا روحي ارتاحي وانا هجبلك الوكل ل غايه عندك .
في فيلا سلطان ..
ناريمان بزهق/خلاص بقا ي سليم مكنتش حته بت فلاحه دي ولا تسوي .
سليم بصراخ وزهول/انتوا ازي كده ازي وانا مستغرب ليه أن ابنكم كده ماهوا طالع زيكم.
سلطان بحده/سليم انت من امتا بتعلي صوتك علي امك وابوك بالطريقه.
فارس باستفزاز/مش عارف ي سليم انت مكبر الموضوع كده ليه بنت غلطت وخدت جزائها عادي .
سليم بتعب/انا هقول ايه ي شيخ حسبي الله ونعم الوكيل فيكم ..
سلطان /ايوه ي حمدي ماشي انا طالعالك بره سلام .
في منزل ربيع ..
ايه بقلق/مالك ي فجر ي خيتي شكلك مش زين فيكي ايه ي حبيبتي .
فجر بضياع/اختك ضاعت ي ايه ضاعت واندبحت علي ايد كلب ميسواش.
صفيه وهي تلطم علي خديها بقهر/ي مصيبتي ادبحتي ي فجر ي عارك ي ربيع ي عارك ..
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد