Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريم أحمد

اسد بعصبيه : بتقولي ايه 
رنا وهي تضع يديها مكان الكف: بدأت الدموع تتساقط من إعيونها وهي لا ترد 
اسد وهو يمسك شعرها: لما اكلمك ترودي 
رنا ببكاء اكتر: سيب شعري 
اسد : لما تعيدي الي قولتيه 
رنا بخوف لانها رأت عصبيته:  اسفه 
اسد وهو يمسك الحزام الذي كان يرتديه عندما اتي من القاهره اظاهر كده لازم اعلمك الأدب من جد وجديد ورفع يديه وقبل أن ينزل  عليها 
رنا بصررراخ: اسد انا حااااامل 
اسد تجمد ولن يستطيع أن يتكلم 
رنا: تكورت علي نفسها وهي تضع يديها علي بطنها وتبكي بشده،،اسد بدأ يقرب منها قولتي ايه 
رنا ببكاء أكبر: ولله حامل ومردتش اقولك لاني خوفت كمان تشك فيا واتقولي مش ابني وانت متستهلش انك تكون اب وانا هطلق منك ثم انهارت في البكاء 
اسد قلبه وجعه عليها وبدون مقدمات حضنها وفضل يبكي ( ولاول مره القلب القاسي  يبكي هكذا ????) 
رنا : بتزقه ابعد عني بقي كفايه عايز ايه تاني ولاكن كان حضنها جامد والدموع تتساقط من اعينه 
رنا ببكاء: ابعد بقي بقولك بكرهككككك مش عيزاك 
اسد كونه رجل لن يسمح بي اهانته: بعد عنها ثم قال وانا همشي ي رنا
رنا احست كأن أحد اتي ووضع في قلبها سكينه وبدا قلبها ينزف لا تريده ولاكن لا تقدر علي العيش بدونه ????????
ثم اكمل بس مش قبل اظهر الحقيقه والسبب في كل حاجه حصلت معانه 
ثم تركها ونام علي الاريكه 
 Reem Ahmed ✍✍✍
في الصباح ????????
استيقظ عمر من النوم ثم الي الحمام اخد شور ورجع تاني وبدأ يصحي روز 
عمر : حببتي اصحي 
روز بنوم : سبني انام شويه 
عمر : قومي ي حببتي يله 
روز بدأت تستيقظ ثم قامت وذهبت نحو الدولاب وفتحته كي تحضر لابس لها ولاكن وجدت خاتم
روز : ايه ده ايه الي جاب خاتم مرت عمي هنا 
عمر : مالك ي حببتي 
روز : مفيش بس ايه الي جاب خاتم مرت عمي هنا 
عمر وكأن وضحت امامه الحقيقه ،كده تبقي الحقيقه ظهرت ثم أخذ الخاتم ونزل الي الاسفل 
Reem Ahmed ✍✍
استيقظت رنا ولاكن لن تجد اسد في الغرفه 
ذهبت الي الحمام واخد شور ولبست ثم نزلت الي الاسفل 
عبير : ايه الي انت بتقوله ده 
عمر : يعني تنكري انك انتي الي حطيتي برشام منع الحمل 
الجد : ايه الكلام ده ي عمر 
خالد: انت اذاي تقول كده 
عمر بعصبيه: طاب تقدري تقولي ايه الي جاب الخاتم بتاعها في الدولاب 
ثم تدخل اسد وقال  : وتنكري ي مرات عمي انك انتي الي بعتي راجل خطف مراتي وبعت ليا صورتها وهي في حضنه علشان يبان انها بتخوني  واطلقها 
عبير وهي بتمثل البكاء : ايه الي انت بتقوله ده 
اسد: اخرج تلفونه من جيبه وفتحه ثم ذهب إليها وفرجاها الفديوا الي كان مصوره الراجل الي خطف رنا 
( ايوا اسد لاقيه وهو اعترف علي عبير بس كان مستني لحد م عمر يعرف مين الي حط برشام منه الحمل بس من رغم كان واثق انها هي ) 
اسد:  ايه رايك ي مرات عمي 
ثم فرجاه للعيله كلها 
كريمه: ليه تعملي كده انا اذيتك فيه علشان تاذي بناتي كده 
اتي خالد إليها ثم ضربها كف : ليه عملتي كده 
عبير وقد الشر اعمي عيونها: علشان كل حاجه حلوه بتحصل معاهم هما وانا بنتي لاء وحتي في الجواز طلبوا ادهم هما وبنتي فرح لاء 
فرح ببكاء: ليه تعملي كده في بنات عمي انا مكونتش متوقعه منك كده انا مطلبتش منك تعملي كده 
خالد : انتي طالق ومن اللحظه ملكيش قعده في القصر 
عبير : لاء متعملش كده 
خالد : سمعتي انا قولت ايه 
كانت روز و رنا يقفانوالدموع تتساقط من أعينهم لأنهم متوقعوش كده من مرات عمهم 
اسد : انا مسافر القاهره ورنا هتبقي هنا 
الجد و جاسر: ليه كده 
قال اسد : في حجات كتيره عملتها لي رنا وانا عارف انها مش هتسمحني عليها وانا هسبها هنا فتره تكون هديت وانا مش عايز اجي عليهع لانها حامل والقرار الي هتاخده موافق عليه 
كريمه : انتي حامل 
رنا ببكاء وهي تهز رأسها 
الجد : لا ي ولدي انت وتقعد هنا وهي اكيد هتسامحك غصب عنها 
اسد : معلهش ي جدي في القرار ده بي الذات مش عيزها تبقي مجبوره عليه ثم تركهم وصعد الغرفه وجهز شنطته ونزل ثم ودع الكل معاده رنا لانها مقدرتش تقابله لانها كانت عارفه انها هتضعف 
Reem Ahmed ✍✍✍
بعد مرور خمسة أشهر 
كان اسد ظهر عليه التعب ولا يخرج لقد اشتاق الي حبيبته ولا يستطيع أن يسامح نفسه علي كل مره ضربها فيها ????????????
رنا  أصبحت في الشهر الخامس وكانت حامل بتوام وكانت حزينه لان اسد لان يكون معاها ومن رغم كل م فعله بيها اشتاقت إليه وتود أن تراه????????
روز أصبحت في الشهر السابع وكان التعب يظهر عليها وكانت حامل بولد وكانت حزينه علي اختها ????????????
عمر كان حزين علي اخيه لأنه كان يسافر إليه ويره حالته الي تجعل الشخص يبكي عليها وقد علم بحبه الي رنا ???????? وكان حزين أيضا علي رنا 
الجد جاتله جلطه بسبب حزنه علي أحفاده والحمد لله انقذوه????
كريمه  كانن ديما تبكي على  بنتها ????
جاسر  كان متعب لي اتعب رنا ????????
فرح كانت حزينه علي م فعلته والدتها وكان حزينه علي م حدث لي رنا واسد 
خالد كان حزين علي م فعلته عبير وكان حزين علي م حدث مع اولاد اخوته????????
رحمه  ومحمد عرفوا الي حصل وحزنوا علي اسد و رنا  وديما كانوا بيقولوا لي اسد يروح لي رنا بس للاسف اسد كان رافض وقال مش هروح  غير لما هي تطلب ????????
Reem Ahmed ✍✍
كانت تجلس روز وهي تبكي 
عمر: اهدي ي حببتي 
روز ببكاء: صعبانه عاليا رنا 
عمر : وانا 
روز : عايزه اعمل حاجه نرجعهم لبعض 
عمر : قولي 
روز : قالت شيء لي عمر 
عمر : بجد ابهرتيني
روز : يعني هتنجح 
عمر : إن شاء الله  بس يارب م تحصل حاجه لي رنا 
Reem Ahmed ✍✍✍
ذهبت روز الي غرفه رنا 
روز ببكاء 
رنا : مالك ي حببتي 
روز : اسد 
رنا : ماله  اسد
روز : عمل حادثه وبين الحيا والموت 
رنا وقد رأت المكان من حولها اسود فجأه اغمي عليها 
روز بصراخ رنا 
عمر كان ببكلم اسد اول م سمع صراخ روز دخل جري 
عمر : في ايه 
روز ببكاء : رنا 
اسد بخوف : مالها رنا ي عمر 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!