Uncategorized

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثامن 8 بقلم مريم العراقي

 اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثامن 8 بقلم مريم العراقي

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثامن 8 بقلم مريم العراقي

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثامن 8 بقلم مريم العراقي

وقفنا البارت اللي فات لما جني كان عيد ميلادهها و مبسوطه بس فجاه اتصدمت من اللي شافته لما لاقيت بلونه من بعيد مكتوب عليها ملكتي……
جنى انصدمت جدا لما شافت البالونه دي وشهد كانت واقفه جنبها راحت ماسكه ايديها وبصلها وبصت على البالونه راحت شهد بصي على البالونه وبعد كده بس والبعض هم الاثنين زياد كان واقف مراقبها وحاسب توتر او ان فيها حاجه غريبه بص على المكان اللي جنب يبص عليه لا فعلا بالونه مكتوب عليها ملكتي استغرب وتعصب وقال يا ترى مين اللي بيعمل كده؟؟!!
شهد حاولت تطمنها وجنى بدات تنسى وتنسجن في الحفله
شهد فون هرن فراحت تقف على جنب تتكلم في فمها و بعد ما خلصت لفه لقيت حازم وراها شهد اتخضت
حازم: مالك اتخضيت كده ليه اهدى ما فيش حاجه
شهد بتوتر: ها لا بدل ما فيش 
حازم: انا بس لقيتك واقفه يعني على جنب لوحدك فقلت لا يكون في حاجه
شهد: لا ما فيش حاجه خالص انا بس التليفون رن في كنت باتكلم فيه عن اذنك
حازم:استني بس ممكن اعرف انت مين؟
شهد بضحكة خطفت قبله:انا ابقي شهد صاحبة جني الروح بالروح
حازم ضحك ضحكة برضو خطفت قلب شهد ومد ايدو يسلم عليها
شهد اتوترت بس ما تعرفش السبب وراحت مدة ايديها تسلم عليه واول ما لمست أيده حست برعشة سارت في كل جسمها حازم حس برعشتها راح ضغط على ايديها جامد بمعني يهديها وهي بعد ما اطمنت سحبت ايديها براحة وقالت:عن اذنك
حازم:ضحك لها وما ردش وهي اتكسفت ومشيت
عند جني زياد لقاها واقفة مع شخص غريب وبتضحك راح راحلهم وقال…
زياد وهو باصص للشخص اللي جني كانت بتتكلم معاه:ايه يا جوجو مش تعرفينا
جني بتعلثم:ها اه اه طبعا استاذ وائل مدرسي من ساعة الابتدائية وافضاله على كثير ،ابيه زياد ابن عمي
زياده عصب جدا لما هي قالت له ايه بس الف نفسه الصبر حلو يا جوجو الصبر حلو
وائل: تشرفنا يا استاذ زياد
زياد: اهلا بيك
وائل: بس تعرف يا استاذ زياد جنى دي في دراستها ما شاء الله عليها متفوقه وشاطره ومن وهي كانت في اولى ابتدائي طول عمرها شاطره وزي القمر قصدي يعني ان احلى خطوه عملتها انها اتحجبت وده زادها جمال فوق جمالها الصراحه
زياده عصب جدا من كلام وائل عليها بس تحكم بغضب وقال: اه طبعا خطيبتي طول عمرها قمر مش محتاجه احد يتكلم عليها…
جني في نفسها: خطيبته هو قال خطيبته
وائل بصدمة: افندم هي هي جنى مخطوبه
زياد: اه طبعا جنى خطيبتي وقريب جدا هتبقى مراتي يا استاذ وائل
وائل: بس بس جنى ما جبتليش سيره خالص وبعدين انا ما شفتش في يديها دبله وازاي اصلا خطيبتك وبتقول لك ابيه انا مش فاهم حاجه
زياد بغضب مكتوم: حضرتك انا مش مضطر ابررر لك حاجه انا قلت لك خطيبتي وخلاص يبقى خطيبتي وكلها كم يوم و هتبقى امراتي
جنى وكل ده في صدمه من اللي زياد بيقولوا ومش مصدقه اللي بيحصل
وائل: مبروك يا استاذ زياد وجاي يمسك يد جنى يسلم عليها راح زياد ماسك ايده وضغط عليها وقال عقبالك يا استاذ وائل معلش بعد اذنك اصل عايز جوجو في كلمتين
زياد مسك ايد جني وسحبها وراه ودخلوا الفيلا……
عند أحمد وملك
احمد: وحشتني يا صغنن
ملك بضحكه خطفت قلب احمد كالعاده: انت مش هتبطل تقول لي صغنن دي ده انا اكبر من جني بسنه ومش بتقولها و بتقولها لي انا 
احمد قرب منها وقال عشان انت هتفضلي طول عمرك الصغنن حقي وغمز لها….ملك اتكسفت جدا ويوطي وشها راح احمد مسكها من ذقنها ورفعها ليه وقالها عيونك دي السبب هي اللي جابتني علي ملي وشي….ملك وشها كله بقى شبه الطماطم 
احمد: خلاص خلاص امشي من قدامي يا ملك امشي من قدامي عشان ما تتهورش ملك ضحكت عليه وجريت احمد في نفسه والله وقعت يا ابو حميد وما حدش سمي عليك هيحححح
عند جني وزياد: جنى شده ايديها بغضب من زياد وقالت له: ممكن اعرف ايه الجنان اللي قلته ده
زياد قرب منها بغضب لحد ما لزقت في الحيطه وقال لها: اولا صوتك ما يعلاش على ثانيا ايوه خطيبتي لا مش خطيبتي يا جنى وراح همس بجنبه ودانها وقال مراتي
جنى زقته بعزمي ما فيها قالت له لا لا انت اتجننت رسمي مرات مين
زياد بهدوء مستفز: مش عيب تقولي على جوزك مجنون
جني بإنفعال:برضو هيقولي جوزك
زياد قرب منها جامد وقال:أيوة جوزك يا جني تحب اثبتلك
جني بصدمة…
يتبع…..
لقراءة الجزء التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!