Uncategorized

رواية كنت لا أبالي الفصل السابع 7 بقلم رحمة عصام

 رواية كنت لا أبالي الفصل السابع 7 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا أبالي الفصل السابع 7 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا أبالي الفصل السابع 7 بقلم رحمة عصام

_ملك بدموع: ارجوك ساعدني بابا هيموت
=عدي بأستيعاب: يلا اركبي معايا بسرعه
 ركبنا العربيه بسرعه وكان باين علي وشه ملامح الصدمه والتوهه…….يمكن عشان مكنش متوقع ان مراته تطلع بالبشاعه دي……او الفضيحه الـ حصلتله في المنطقه كلها…..او سبب تاني الله اعلم، كان بيسوق بسرعه وكُنت طول الطريق بعيط وبتيجي في دماغي أفكار وحشه بتوجعني وبتتعبني اكتر، كان ساكت مكانش بيعمل اي رد فعل، وشه خالي من اي تعبير، ملامحه كانت بارده بطريقه تخوف…..رغم الـ جني عملته فيا بس انا خايفه…….خايفه لـ يكون هيعمل فيها حاجه او يطلقها، مش حابه اخرب بيت حد بإيدي بس هي السبب…….هي الـ غبيه وبوظت الدنيا كلها بسبب غبائها”
وصلنا وخرجت من العربيه بسرعه وطلعنا لأوضه بابا وعدي استأذن انه يروح يدفع حساب العمليه، فضلت جمب بابا وبعيط بطريقه هستيريه…….خايفه هو كمان يسيبني انا مليش حد……..لا قريب ولا غريب معايا كله بعد، كله شاف من بره محدش شاف من جوا ولا عرف انا جوايا ايه، رغم الـقوه الـ انا فيها وطوله لساني بس انا جوايا دمار……دمار بيفرتك قلبي حته حته لحد مـ بقيت مفيش فيا حته سليمه، فضلت ماسكه ايد بابا وبدعي انه يرجعهولي بالسلامه وجوايا احساس انه مش هيرجع……..”
_ملك بعياط: اي يابا……مالك تعبان كده ليه؟؟؟ هتفضل نايم كده؟؟ متعودتش اشوفك بالشكل ده قوم يلا…….الناس بره وحشه وبتنهش فيا وانا مليش حد غيرك، بالله عليك مـ تسيبني وتروح انا مبقاش ليا حد غيرك، طيب بص……..ارجع وانا مش هعمل حاجه تزعلك، وهسمع كلامك كله كله ومش هكسرلك كلمه ابدا، بس انت قوم منها على خير وانا هنفذلك كل حاجه والله
=عدي بحُزن: متقلقيش هيفوق وهيكون كويس
_ملك بحُزن: يارب يـ بيه يارب…….بس انت دخلت امتى؟
=لسه داخل دلوقتي حالًا، يلا نخرج عشان يجهزوه للعمليه
_ملك بأرتباك: هو……هو…….هو هيعملها دلوقتى؟؟؟
=عدي بهدوء: اهدي اهدي متقلقيش خالص، هو هيعملها وهيطلع منها على خير ان شاء الله
_ملك بدموع وارتباك: انا خايفه يـ عدي……خايفه يحصله حاجه انا مش هقدر اعيش منغيره
=احم……لالا متقلقيش انا سألت الدكتور وقال إن نسبه نجحنا كويسه، يلا احنا بس عشان منعطلهومش
بصيت على بابا بصه اخيره وخرجت……..طلعت قعدت على أقرب كرسي وانهارت تمامًا، خلاص القوه الـ عندي كلها راحت مبقتش قادره أقف من تاني، بقيت لوحدي حتى سندي بيروح اهو وانا مش قادره اعمله حاجه……بسببي نايم النومه دي ويـ عالم هيفوق منها ولا لا، بعد شويه لقيت عدي قعد جمبي، بصيتله بأستغراب……”
_عدي بأستغراب: مالك بتبصيلي كده لي!
=انت مش كنت هنا دلوقتي؟
_نزلت اشتري عصاير واكل عشان القاعده هتطول وباين عليكِ مكلتيش من الصبح بسبب الـ حصل
=لا شكرًا مش عايزه حاجه وشكرًا عـ الفلوس وان شاء الله اعرف اردهوملك في أقرب وقت
_عدي ببرود: خدي العصير ده وهدى اعصابك
=شايفني بشد في شعري؟؟
_جاوبيني بصراحه…… عايزه تتخانقي؟؟ هل انتِ عايزه تتخانقي؟؟
=لا اتخانق ولا حاجه+انت مين انت أصلًا عشان اتخانق معاك؟؟؟!
_عدي بغضب: ملككككك ألزمي حدودك……مش عشان ساكت وبحاول اخفف عنك تسوئي فيها انتِ فاهمه؟؟
=ملك بضيق: اتخرست خالص
_خدي اطفحي العصير ده
=مش عايزه
_قولتلك لما اقول كلمه تتنفذ منغير نقاش انتِ فاهمه؟؟
=ملك بضيق: اووووف حاضر هات
After 15 minutes
_ملك بأرتباك: احم…..ممكن أسألك سؤال
=عدي ببرود: أرغي
_هتعمل ايه مع جني هانم؟؟
اتعدل في قعدته وبصلي واتكلم ببرود…..”
=اول حاجه ده شئ ميخصكيش لأن ببساطه دي مراتي وانا حر فيها تاني حاجه خليكِ في مصيبتك ومتحشريش نفسك في حياه الناس تالت حاجه ودي الأهم انا مصدقتكيش وبعت ناس تشوف الموضوع ده صح ولا لا وان كان على الفلوس فأنا دفعتهم مش لـ جمال عيونك لا لـ سمح الله، انا دفعتهم عشان الراجل الغلبان الـ نايم جوا وتعبان بسببك ده، مش هو بس الـ تعبان انا كمان تعبت والله، من ساعه مـ جيتِ وانا عايش في قرف ومشاكل، انا ايه الـ دخلني في حواراتك دي أصلًا ماتتحرقي ولا تروحي في داهيه انا مالي
_ملك بأحراج ودموع: تمام شكرًا انا اسفه
حسيت اني مخنوقه وعايز اعيط وجيت اقوم عشان اروح في حته أقف اعيط فيها براحتي الدنيا اسودت في وشي ووقعت على الأرض بدون اي مقدمات ومحسيتش بـ حاجه”
عدي بخوف: اي ده في ايه؟؟! ملكك……. مالك يبت….. في ايه فوقي، دكتوررر دكتوررر بسرعه
بعد فتره معرفش قد ايه فوقت ولقيتني في اوضه و في محلول متعلق في ايدي وعدي قاعد جمبي وباين عليه القلق، لـ دقيقه فرحت انه جمبي وحسيت بـ قلقه بس اول مـ افتكرت الكلام الـ قاله الدموع اتجمعت في عيني وحسيت اني خلاص هعيط…..”
_عدي بلهفه: ملك عامله ايه دلوقتي
=اطلع بره
_عدي بأستغراب: نعم!
=ملك ببرود: قولتلك اطلع بره…… مش انا مبوظه حياتك وبتتمني اني مكنتش ادخلها ولا تعرفني؟؟ يبقى خلاص اطلع بره وامشي بره المستشفى دي خالص…..اعتبر انك معرفتنيش وانا فلوسك هرجعهالك
_ملك انا مقصدش أنـ……
=ملك بضيق ودموع: تقصد متقصدش قولتلك اطلع برره، مش عايزاك معايا سيبني بقا امشي من هنا، انا بكرهك انت فاهم يعني اي بكرهك؟؟ امشي ابعد عني مش عايزه اشوفك تاني
_عدي بحُزن: بتكرهيني؟؟
=ملك بدموع: اه بكرهك امشي بقااا مش قادره اشوفك امشيي
_تمام يـ ملك همشي……همشي ومش هتشوفيني تاني بس هو طلب واحد بس
=ملك بضيق: ارغي
_عدي بهدوء……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد

error: Content is protected !!