Uncategorized

رواية حكاية الورد الفصل السابع 7 بقلم إسراء علي

 رواية حكاية الورد الفصل السابع 7 بقلم إسراء علي

رواية حكاية الورد الفصل السابع 7 بقلم إسراء علي

رواية حكاية الورد الفصل السابع 7 بقلم إسراء علي

ورد : عملتلكوا حتت كيكه إنما ايه هتاكلوا صوابعكوا وراها
نور : اتوقع زي كل مره اكيد يعني..
ورد : بس ي بت…
عمر : ايه الريحه دي 
_ بسم الله ماشاء الله ايه القمر ده 
عمر : لم نفسك يلا انت  ، انا شامم ريحه كيكه 
الجد : ورد عملت كيكه ، تعالوا اقعدوا وهناكل منها ..
_ اخبارك ي جدووو عامل ايه مش تسال اعم
الجد : ازيك ي واد ي آدم ، مش أنت اللي واطي ومش بتيجي 
آدم : سوورى ي كبير ، هاتوا بقا الكيكه القمر دي 
عمر : لم نفسك يلا ، وبعدين انت معرفتكش ، دي ورد بنت عمتي ودي نور صاحبه ورد 
آدم : تشرفت ي قمرات
ورد : ده من ذؤقك..
عمر : يلاا اسكت بقا…
الجد : تسلم ايدك ي ورد بجد الكيكه تحفه..
ورد : ميرسي ي جدو
عمر :انا مكنتش اعرف إنك شاطره كده ف الاكل
نور : تصدق ولا انا اومال كنتي بتوجعلي بطني ليه ي بت 
ورد : ي جماعه والله عادي شكرا ليكم ، وبعدين ي واطيه أنتي انا كنت بعمل اكل حلو بس انتي اللي زباله بقاااا…
نور : الله يسامحك ي وردي…
…..
وبعد اسبوع…..
ورد : جدو انا عايزه انزل الجامعه 
الجد : انتي لسه تعبانه ي ورد 
ورد : لا انا خفيت الحمد لله ، وعايزه انزل الكليه علشان فاتني كتير ودي اخر سنه ليا..
الجد : خلاص انزلوا بس عمر اللي هيوصلكم 
ورد : مش مستاهله والله…
عمر : لا عادي ولا يهمك هوصلكم ف طريقي..
نور : تسلم….
……
تاني يوم…..
نور : يلا ي ورد هانم 
ورد : استني ي بت انزلي وانت جايه وراكي 
نور : ماشي…
 ….
عمر : يلا ي بنات علشان اوصلكم…
ورد : تمم ، يلا..
…..
عمر : يلا سلام وخلوا بالكو من نفسكم
ورد : ماشى ، سلام ..
عمر : سلام..,, ورد 
ورد : ايوه ي عمر 
عمر :هاتي موبايلك ثانيه..
ورد : اتفضل…
عمر : بصي انا سجلت رقمي عندك ورنيت من عندك او حصل اي حاجه كلميني ولما تخلصي رني عليا علشان اجي اروحكم تممم
ورد : ملهوش لزوم والله
عمر : لا ازاي يلا سلام ..
………
نور : انا حاسه والله اعلم إن السكينه هتمشي زي الحلاوه????????
ورد : مش فاهمه..
نور : يعني القرد هيقع ف حب الغزاله
ورد : بقولك ايه اتكلمي كويس
نور : انتي غبيه ع فكره 
ورد : لا ي اختي اتكلمي حلو انتي بس 
نور : قصدي إن الاستاذ عمر هيقع ف حب الدكتوره ورد 
ورد بصدمه : بس ي بت انتي هبله…
نور :  طيب يلاا…
…….
ورد : ياه أخيرا خلصنا
نور : مش انتي اللي عايزه تنزلي الكليه ي اوختشي…
ورد : بس ي بت ، استني ارن ع عمر…
_ ايه ي جميل قاعد لوحدك ليه..
_ خلاص رد علينا ي عم التقيل
_رايح فين بس خد هناا رد علينا 
ورد : لو سمحت ملكش دعوه بينا 
_ ليه بس ما تخيلنا ناخد وندي بشكل ودي 
نور : ي استاذ انت بطل قله ادب ،لاشتيك للعميد 
_ هيهيهيهي”ضحكه رخمه.. انتي مش عارفه انت مين ولا ايه
ورد : لا منعرفش وامشي من هنا وبطل سفاله..
_ مش همشي تعالي هنا ” وراح مسك ورد من دراعها ” 
نور : سيبها ي حيوان انت ، وبعدين انتو واقفين تتفرجوا ع ايه انتو معندكوش دم مفيش رجوله..
_ ده ابن العميد منقدرش نعمل حاجه…
نور : يا سلام..” وبعدين راحت اخدت تيلفون ورد ورنا ع عمر… “
عمر : الو ايوه ي ورد 
نور : الحقنا ي عمر تعالا بسرعه…
عمر : في ايه انا جي بسرعه…
…..
وبعد شويه….
العميد : انتي ي استاذه انتي وهي مفيش احترام ف حرم الجامعة..
نور : حضرتك هو اللي غلطان احنا كنا واقفين معملناش حاجه…
_ لا ي بابا دول كدابين هما اللي قعدوا يكلموني
العميد : رفد ليكي ي هانم انتي وهي ومش هتحضروا الامتحان السنادي علشان تكدبوا كويس …
 ” وفي اللحظه دي دخل عمر وآدم وشاف ورد وهي بتعيط.. ” 
العميد بصدمه : عمر بيه…
عمر : في ايه ي ورد 
نور : ورد مش هتعرف تتكلم هحكيلك انا.. ” وحكتلوا ع كل حاجه “…
عمر وراح مسك ابن العميد : ده انت ليله ابوك سوده ، وانت عايز ترفدهم ، ده انت اللي هشيلك من مكانك ده… ” وقعد يضرب ف ابنه … ” 
عمر ولسه هيتكلم..
نور : وررررد…..
عمر وقف مصدوم….
نقف ع كده بقا ، ي تري ايه اللي حصل ، وعمر هيعمل ايه ، و ليه الكل اتخض اول أما شافوا عمر…
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد