Uncategorized

رواية هو حقي أنا الفصل الثامن 8 بقلم دينا رضا

  رواية هو حقي أنا الفصل الثامن 8 بقلم دينا رضا

رواية هو حقي أنا الفصل الثامن 8 بقلم دينا رضا

رواية هو حقي أنا الفصل الثامن 8 بقلم دينا رضا

مصطفي يضحك: ضحكتيني والله عمرك شوفتي بنتك دي طبعا لا تعرفي اي  حاجه عنها برضو لا.. عارفه انتي انانيه وكل همك نفسك وبس.. و اول ما جتلك الفرصه تكوني مع حبيب القلب  سبتيني وروحتي ليه… وهو يا حرام مش شايفك اصلا… تستاهلي كل حاجه بتحصل معاكي يا جنا 
جنا ببرود: وانت تختلف ايه عني يا مصطفي علي الاقل انا واضحه في كل تصرفاتي بس انت لا كنت هتتجوز يارا عشان تاخد حقك مني ومنه  صح
مصطفي: مش صح يا جنا انا فعلا معجب ب يارا
جنا بغضب: بطل كدب انت بتحبني انا مش يارا
_____بقلم دينا رضا_______
مصطفي ببرود واستفزاز: كنت بحبك بس اليوم اللي طلبتي فيه الطلاق وسبتيني علشانه بقيت اكرهك… اه صح استاذ مراد لسه معرفش ان انا جوزك السابق  ليه؟
جنا بزعيق: انا ماشيه بس هرجع تاني يا مصطفي 
____________
عند يارا 
_______
يارا: لوسمحت يا ادم روحني
ادم بعصبيه: مسمعش سيره الموضوع ده تاني
يارا ببكاء: حرام عليك بقي 
ادم و يروح اهدي علشان خاطري و يمسح دموعها 
يارا بحزم: ابعد عني و لوسمحت وريني اوضتي 
ادم : و بدأ يقرب منها و يبص لشفايفها و لو مورتكيش هتعملي ايه 
يارا هعمل كده و راحت ضرباه في بطنه برجليها و طلعت جري علي اقرب اوضه شافتها و قفلت الباب وراها 
ادم بص عليها و ابتسم و قال شكلك هتغلبيني معاكي 
_____بقلم دينا رضا_______ 
في مكان اخر 
جنا رجعت من بره و دخلت لقيت مراد 
مراد: اهلا بالهانم اللي خرجت من غير اذني
جنا ببرود: خير عاوز ايه 
مراد بعصبيه من برودها: انتي ازاي تخرجي من غير اذني  و بعدين انتي كنتي فين
جنا بخوف تحاول تداريه ب العصبيه: بقولك ايه هو علشان حبيبه القلب سابتك ومشيت تتطلع عليا ضيقك و عصبيتك
مراد و قد وصل لاعلي مراحل الغضب و ضربها بالقلم علي وشها و خرج و رزع الباب وراه
_____بقلم دينا رضا_______
جنا تحط ايديها علي وشها: والله هندمك علي القلم ده جامد يا مراد
____________تاني يوم الصبح
* يمسكها من قفاها بتعملي ايه عند السور يا يارا
يارا بتوتر: كنت يعني 
ادم: عايزه تهربي  يا يارا
يارا بابتسامة صفرا: اهرب قول كلام غير ده اهرب ليه… وتجري علي البيت 
ادم: مجنونه.. ويدخل يارا اوقفي
يارا: نعم
ادم:جهزي نفسك المأذون جاي
يارا بغباء: جاي ليه
ادم: هنتجوز 
يارا: طبعا مش موافقه 
ادم يقرب منها وبخبث: يعني حبه تعيش معايا من غير جواز 
يارا بصدمه: نعم طبعا لا
ادم: بمكر: طيب يلا اطلعي جهزي فستانك فوق 
يارا تجري علي فوق
_______________ف المساء 
ادم يخبط علي الباب يارا
يارا بتوتر: اتفضل
ادم يدخل: وينصدم
يارا كانت لابسه فستان ابيض و طرحه بيضاء و مكنتش حاطه اي ميكب وكانت زي القمر
يارا بستغراب: مالك يا ادم
ادم بتوهان: جميله اوي
يارا بخجل: احم شكرا
ادم بحده: خليكي هنا مش هتنزلي
يارا: نعم
ادم بجديه: اه يا يارا محدش هيشوفك كده غيري ازاي انا لما شوفتك حصل حاجه  اما الباقي 
(وقتها ادم تخيل لو حد شايفها وحس بنار في قلبي) 
ادم:  اخر كلام مش هتنزلي هجبلك الورقه تمضي عليها  وينزل قبل ما يسمع ردها
بعد فتره تم الزواج ويارا بقت مرات ادم بس فعلا ادم هيساعدها تاخد حقها منهم ولا القدر ل راي تاني
_________________
فؤ مكان اخر 
____
*بعصبيه: انت مجنون ازاي تعمل كده
ببرود: اللي انت طلبتوا عملتوا
*بلاش برودك ده معايا انا مش شغاله عندك انا اختك فاهم يا ادم
ادم بغضب: اخرسي بقي انتي طلبتي ابعدها عن مراد ومصطفى..ومش عارف ليه ابعدها عن مصطفي..بس عملت كده
*اخر كلام عندي يا ادم البنت ده تختفي نهائي…وتقفل
ادم يمسح علي وشو بيضيق:يعني البنت إللي انقذها واعجب بيها تطلع اكتر واحده اختي بتكرها..بس خلاص هي دلوقتي مراتي
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

تعليق واحد

اترك رد