Uncategorized

رواية حمقاء في الموساد الفصل العاشر 10 بقلم بنت الصعيد

 رواية حمقاء في الموساد الفصل العاشر 10 بقلم بنت الصعيد

رواية حمقاء في الموساد الفصل العاشر 10 بقلم بنت الصعيد

رواية حمقاء في الموساد الفصل العاشر 10 بقلم بنت الصعيد

في اسرا….ئيل 
في غرفة المستشفي 
ملك نايمة وديڤيد جنبها بيمسح علي شعرها فجأة ملك تصحي مفزوعة من النوم وتصرخ
ملك……سيييييييييييييف حبيبي
ديڤيد……بصدمة علي غضب ..مين سيف حبيبك..؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ملك……دا دا سيف ..أصله 
ديفيد…مسكها من شعرها …انطقي مين سيف
ملك….بتوتر….أنا بصراحة مكسوفة اقولك مين سيف
ديفيد …بعصبية بس بيبتسم….مكسوفة؟؟؟!!! ليه قولي أنا سامعك اهو
ملك…ابتلعت ريقها بالعافية….أصله بصراحة كده سيف دا ابننا 
ديفيد….نعم …ابننا ازاي
ملك….ديفو مش أنا حلمت ايه بقي خير اللهم اجعله خير قال ايه انا وأنت اتجوزنا وجبنا سيف والقيادة بتاعتك قتلوه 
ديفيد أتأثر….معلش يا ملك دا اكيد كابوس من الموقف اللي اتعرضتيله معلش …بس انتي شكلك عايزة تسمي ابننا سيف صح
ملك…..عملت نفسها مكسوفة وحاطت وشها ف الأرض وسكتت 
ديفيد ابتسم لانه بيموت ف خجلها 
&&&&&&&&&&&
في الموساد
قاعد بكل ثقة علي مكتبه الجديد وفجأة تقتحم المكتب الونا
آران ….سيدتي ماذا بكي 
الونا….انهض عن هذا المقعد هو ليس من حقك
آران ببرأة….لماذا سيدتي لقد نفذت وعدي لكي
الونا….الفتاة لم تمت 
آران….أنه ليس ذنبي سيدتي هذه اول مرة احمل سلاحا أنا كنت خادم هنا كما تعلمين
الونا…..انك وعدتني بقتلها ولكني سأتصرف بمفردي لن تصدق ف اي شخص
آران باندفاع…ماذا ستفعلين 
الونا…بدهشة هذا ليس ما شأنك
آران….سيدتي اني اريد المساعدة ثقي بي واعتبريني ذراعك الأيمن وأعدك أن ديفيد سيكون لكي ف النهاية هذا وعد
الونا ….سنري ..وسأبته ومشيت .
عدي يومين من غير احداث جديدة إلا أن ملك ف المستشفي وديفيد عالمها دادة هناك ..وعدنان فرحان بالمنصب الجديد اللي هيخليه ينفذ خطته بكل سهولة
وسيف رجع من القدس وعرف بإصابة ملك وراحلها المستشفي ..
في المستشفي
سيف اتنكر ف زي دكتور ودخل لملك اللي كانت بتلعب فى الفون بتاعها
سيف……وحشتني 
ملك…..بفرحة سي…قصدي جاك 
سيف.  ابتسم ومسك خدها ….شطورة عاملة ايه دلوقتي 
ملك…..أنا كويسة …خفت عليك اوي.. حلمت كابوس كنت انت فيه ..بصت لايده المربوطة بشاش
ملك…..ايه دا
سيف….رصاصة ما تقلقيش جات سليمة 
ملك…..في نفسها….ايه التقل دا طب حضن ع الماشي ولا امسك ايدي بوسها ولا اعمل اي حاجة ف ليلتك السودة دي
سيف….ضحك….يا شقية شيلي الافكار دي من دماغك عيب
ملك. برقت بصدمة….انت عرفت منين ..ا ا قصدي افكار ايه
سيف…..ملوكة انتي بتفكري بصوت عالي 
ملك اتحرجت جدا ….احم ماكانش قصدي اللي فهمته علي فكرة
سيف قرب منها جدا وقالها….أنا طموحي اكبر من حضن.. بس في كاميرات مراقبة هنا وانا دكتور وبس …وضحك وخرج بسرعة
ملك……ماشي يا سيف روح جاتك داهية وانت زي القمر 
&&&&&&&&&&&&&&&
عند أديرا في النادي الليلي
وصل سيف لقي عدنان قاعد ف مكان هادي لوحده بعيد عن الدوشة
عدنان …ضحك…..اهلا بالباشا الرومانسي
سيف….بحزن…..حسام ديمة استشهدت
حسام….بص لسيف بوش خالي من التعابير وكأنه الصدمة غيرت ملامحه …..
سيف…..قالتلي اوصلك  انها بتحبك 
حسام لأول مرة دموعه تنزل بس من غير ما يتكلم ..قام قالب الطرابيزة وجري علي برا وسيف وراه
ركب كل واحد عربيته وسيف فضل ماشي وراه لغاية ما ركن في حته خالية من الناس نزل حسام وبعده سيف
حسام خرج مسدسه وفضل يضرب في الهوا ويصرخ يقول …ليه ليه تموتتت وعلي يد مين …
وبعدين قعد في الأرض بضعف وقال ….وعد مني يا ديمة لاجيبلك حقك وبدال الواحد هاقتل مية 
سيف كان واقف يتفرج من بعيد وسابله مساحة يختلي بنفسه فيها عشان عارف اد ايه حسام مش بيحب يبان ضعيف
فضلوا لغاية الفجر وبعدها حب يركب حسام عربيته بس اتفاجئ بسيف هو ما لاحظهوش 
سيف….تعالي اركب معايا
حسام….بضعف….لا أنا هارواح لوحدي
سيف…..اسمع الكلام واركب …وركبوا وراحو علي فندق أديرا
&&&&&&&&&&&&&&&&
تاني يوم الصبح 
ديفيد اخد ملك من المستشفي ورواحها ع البيت
وهو داخل شالها 
ملك …بصدمة….يخرب بيتك نزلني يالا
ديفيد ضحك …يالا ..مقبولة منك يا بت أنا بساعدك بس 
ملك ….حد قالك مضروبة ف رجلي نزلني بدال ما اصوت وألم اسرا….ئيل كلها عليك
ديفيد…..وعلي ايه احنا وصلنا..ونزلها ع الكنبة …وقال… أنا اتأخرت ع الشغل يلا استريحي وانا مش هاتاخر 
ملك…ماشي …وخرج ديفيد من هنا وفجأة يظهر عدنان وشكله يرعب
ملك….احم ..عد عد ا ا ا قصدي اسمه يالهوي نسيت اه اران باشا 
عدنان …بحدة..اطلعي هاتي الملصق بسرعة …ولا اقولك أنا هاجيبه انتي ممكن تبوظيه بغبائك…قدامي افتحيلي الأوضة
ملك…..لا مؤاخذة ف السؤال يا باشا ….هو حضرتك قلبت مصري كده ليه مش كنت لبناني 
عدنان مسكها من شعرها جامد ….مالكيش فيه وماتسأليش عن حاجة الا لما أنا اللي اسمحلك فاهمة
ملك بدموع….فاهمة يا باشا سيب شعري
طلعوا الأوضة واخد الملصق …وقالها اسمعي أنا ضربتك بالرصاص لهدفين الهدف الاول نجح باقي الهدف التاني 
ملك …وايه بقا هو يا باشا 
عدنان …..لازم تقنعيه انك خايفة تقعدي لوحدك وانه لازم ياخدك معاه الموساد ولو اقنعتيه هاقولك علي باقي التفاصيل …ها قدها ولا ابعتك علي بلدك واكمل انا لوحدي
ملك…..فاهمة …وسابها ومشي
بعد فترة وصل ديفيد ومالقاش ملك دور عليها ف كل مكان ومالقاهاش..طلع فوق زي المجنون وفتح اوضتها 
لقي الستارة بتتحرك جري وشدها واتفاجئ انه ملك مستخبية وارارها..
ديفيد….انتي مستخبية هنا ليه
ملك….خايفة حد يجي يقتلني 
ديفيد شدها لحضنه….ما تخافيش ما حدش يقدر
ملك….ديفو هو انا ممكن اروح معاك شغلك لاني خايفة اقعد لوحدي
ديفيد…..امممم..هافكر
ملك….طيب انا هنام….اخرج دلوقتي
ديفيد خرج وملك فضلت تفكر تقنعه ازاي وفجأة وبعد مرور ساعة ملك قعدت ع السرير ومثلت انها صاحية من النوم وفضلت تصرخ لغاية ما ديفيد راح لها لقاها بترتعش ومرعوبة
ملك…..انا خايفة هيقتلوني هيقتلوني …ما تسبنيش لوحدي 
ديفيد ..اتنهد خلاص هاخدك معايا يلا نامي …ورجعت نامت وهو فضل جمبها لغاية ما نامت 
وفي الصبح صحيوا وفطروا وراحوا الموساد
في الموساد 
دخلت ملك واول ما شافت أران راحت غمزاله كأنها بتقوله الخطة نجحت..وهو كان خلاص هيخرج مسدسه ويفرغه ف ام راسها واتجاهلها وقال لديفيد …شالوم
ديفيد…استغرب لما شاف اران لابس لبس ظابط
ديفيد…لما ترتدي هذا الزي اران 
اران…..حصلت علي ترقية برتبة ضابط في الموساد
ديفيد. بشك….بهذه السهولة 
اران….بل بمجهودي سيدي ..وابتسم وسابه ومشي
ملك …في نفسها…يابن الجنية يا عدنينو 
ديفيد….بتقولي حاجة يا ملك
ملك….ها لا ابدا 
&&&&&&&&&&&&&&&
طلعوا مكتب ديفيد 
وملك كان معاها جهاز تسجيل متطور عشان تسجل كل حاجة يقولها 
ديفيد اشتغل كتير وناس كتير دخلت اتكلمت معاه وملك بتسجل كل حاجة وعاملة نفسها مشغولة بالفون بتاعها وبتلعب فيه
وبعد مرور وقت
ديفيد ….ملك انا هاروح للرئيس وراجعلك خليكي هنا وما تخرجيش
ملك …حاضر
وبمجرد ما خرج ملك فضلت تدور في كل حاجة في مكتبه 
وفجأة حطت ايدها علي خزنة مكتبه واشتغل جهاز انذار في المكان كله 
ديفيد في مكتب الرئيس 
الرئيس …..ما هذا
ديفيد وهو بيجري…..اكيد ملك……
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!