Uncategorized

رواية عشقت طالبة الفصل الأول 1 بقلم خلود الطحان

 رواية عشقت طالبة الفصل الأول 1 بقلم خلود الطحان

رواية عشقت طالبة الفصل الأول 1 بقلم خلود الطحان

رواية عشقت طالبة الفصل الأول 1 بقلم خلود الطحان

-الف الف مبروك ي ام ياسين 
=الله يبارك فيكي يا ام خلود عقبال خلود كدا واحنا فرحانين بشهادتها 
-الله يخليكي ي حبيبتي امال فين ياسين عشان اباركله 
=ثواني ي حبيبتي هندهولك اهو 
مامت ياسين راحت تندهله 
-مساء الخير اذيك ي طنط 
=اهلا ي حبيبي الف مبروك النجاح
-الله يبارك فيكي …احم اذيك ي خلود عامله ايه 
=بكسوف …الحمد لله الف مبروك ي ابيه
-الله يبارك فيكي عقبال منفرح بيكي
=مامت خلود… انت ناوي تدخل ايه بقا ي ياسين 
-ناوي ادخل هندسه انشاء الله 
=ربنا يوفقك ي حبيبي يارب
– مامت ياسين… وتشوفي خوخه دكتوره قد الدنيا يارب 
=خلود بسرعه… لا انا عايزه ابقى مهندسه زي ابيه ياسين 
مامت خلود ومامت ياسين بصولها وبصوا لياسين وابتسموا ف سرهم 
_ياسين بإبتسامه… انت هتبقي احلى مهندسه ف الدنيا 
=خلود بكسوف… شكرا ي ابيه
مامت ياسين وخلود ف سرهم… ي ولاد المفضوحه طب احترمونا طيب
-طب نقوم احنا بقا يلا ي خوخه عشان منتأخرش
خلود ف سرها… نتأخر ايه ي ماما دا احنا ف البيت ال قدامهم
مامت خلود خدتها وروحوا ف البيت عند خلود 
-اشمعنا كلية الهندسه ال انت عايزه تدخليها 
=خلود بتوتر… عادي ي ماما حبيتها ف هدخلها 
-كلية الهندسة برضو ال انت حبتيها
=ايوه يماما هكون حبيت ايه يعني
-طب يلا يختي نحضر الأكل زمان ابوكي جاي من الشغل
ف البيت عند ياسين ومامته
-بس اشمعنا كنت مبسوط النهارده ي ياسين
=عادي يعني ي ماما 
-اصلك بتضايق من الزيارات دي واتضايقت من الجيران ال جم يباركولك اشمعنا النهارده
=مفيش ي ماما ما انت عارفه انا بحب طنط ام خلود اوي فعشان كدا كنت مبسوط
-على ماما برضو بس ماشي ي ياسين ربنا يسعد قلبك يبني ويرزقك ببنت الحلال
ياسين ف سره… مهو رزقني بيها خلاص انا بس مستنيها تكبر 
ستوووب نتعرف بقا على ابطالنا
ياسين:شاب طويل القامه عنده 18سنه عنيه خضره وبشرته بيضه شعره بني وداخل هندسه والده متوفي وعنده اخت واحده متجوزه بره وعايش مع مامته
خلود:بنوته متوسطة الطول عندها 13سنه عيونها عسلي بشرتها قمحيه شعرها بني غامق طويل اتحجبت من سنه ف أولى اعدادي وحيدة باباها ومامتها 
عدي فتره ودخل ياسين كلية الهندسه وكان بيدرب ف شركة مقاولات بعد الكليه وفمره وهوا راجع كان شايل ادواته وقابل خوخه 
-اذيك ي خوخه عامله 
=الحمد لله ي ابيه انت عامل ايه
-الحمد لله انت ايه ال مرجعك متأخر كدا
=اصل انا كان عندي درس
-ماشي بس متتأخريش ف الدروس كدا تاني خلي دروسك بدري 
=حاضر هخليها بدري بعد كدا 
هوا ممكن أسألك سؤال 
-قولي ي خوخه 
=هيا ايه المسطره الطويله دي
-المسطره دي انا بستخدمها ف الكلية 
=هيا الكليه دي حلوه ي ابيه 
-ايوه بالنسبالي جميله جدا عشان اعرف أحقق حلمي 
=وحلمك ايه بقا 
-حلمي ان انا ….
قاطعهم صوت بابا خلود
-ي خلود 
=اذيك ي عمي
-اذيك يا ياسين يبني عامل ايه ف الكليه
=تمام ي عمي الحمد لله
-عايزك تنجح كدا عشان تحقق حلم والدك
=طبعا ي عمي انا بعافر عشان احققه
-ايه دا ي ابيه هوت حلم باباك ولا حلمك انت 
=لا ي خوخه دا كان حلم بابا الله يرحمه وانا لما كبرت بقا حلمي انا كمان وانا بعمل كل ال اقدر عليه عشان احققه
-يلا يبني ربنا يوفقك يلا ي حبيبة بابا عشان نطلع تصبح على خير ي ياسين 
=وانت من اهله ي عمي سلام
-انت ايه ال كان موقفك مع ياسين ي خوخه 
=مفيش والله ي بابا انا كنت راجعه من الدرس وبسلم عليه وقالي متأخرش ف الدرس كدا تاني
-ماشي بس بلاش تكلميه تاني
=ليه ي بابا
-عشان انت بنت ومينفعش تقفي معاه كدا
-حاضر ي بابا بس والله ابيه مؤدب
=انا عارف انه محترم بس انا بقولك ولا ياسين ولا غيره تقفي معاه
-حاضر ي بابا
طلعوا البيت وخوخه بتحب الهزار جدا بس مع باباها ومامتها بس وتبان للناس هاديه وهيا عكس كدا تماما
-ي ماما انا جيييت
=في ايه بتعلى صوتك كدا ليه ي بنت الهبله انت
-رضا والد خلود… مش بيقول متخفش من الهبله خاف من خلفتها 
=حنفييي اقصد رضا انت بتقول ايه قصدك ان انا هبله
=انا ابدا يحبيبتي دا انت ست الستات سيبك من بنت الهبله دي
-بزعيق… رضااااا 
=اجري ي خوخه امك اتحولت
-بضحك… اجري ي مجديي
=بقا كدا طب مفيش عشا
-لالا خلاص دا انا راجع من الشغل جعان حقك على راسي متزعليش
-خلاص بقا يا مامي حقك علينا
=لو مكنتوش حلفتوا يلا انا داخله احضر الأكل على بال ما تغيروا هدمكوا
واتعشوا ف جو اسري جميل
عند ياسين ومامته
-كنت واقفه ف البلكونه وشوفتك واقف مع خوخه هوا في حاجه 
=ابدا ي ماما كنت بس بسلم عليها
-بقولك ايه ي ياسين عايزه اتكلم معاك شويه 
=طبعا اتفضلي ي ماما بس ممكن تعمليلنا شاي الأول من ايديكي الحلوين دول بس بالنعناع 
-من عيوني ي حبيب ماما
ياسين غير هدومه وراح عشان يتكلم مع مامته
-خير ي ماما في حاجه
=عندي ليك مفجأه
-مفجأة ايه يترا
=في بنت زي القمر بنت واحده صاحبتي هيا ف أولى كليه تجاره اسمها حبيبه 
واخلاقها ماشاء الله 
-لسه بدري اوي ع الكلام دا انا لسه بدرس
=بس بتشتغل وبتصرف على نفسك
-لا ي ماما انا عايز احب واتحب عايز انا اختار شريكة حياتي
=طب يبني انت في واحده ف بالك
-بتوتر… لا يماما مفيش
=انت ابني وانا عارفاك اكتر من نفسك قولي بس
-مفيش حد ي ماما 
=ورحمة ابوك ي ياسين لتقولي
-بعصبيه خفيفه… ايوه ي ماما بحب واحده 
=مين هيا 
-ماما مش هقدر اقولك اكتر من كدا ممكن بقا بلاش كلام ف الموضوع دا 
=شكلك هتستناها كتير
-بصدمه… ايه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

تعليق واحد

اترك رد