Uncategorized

رواية كنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة ياسر

 رواية كنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة ياسر

رواية كنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة ياسر

رواية كنت قدري الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة ياسر

شهد بخوف : باباا 
يوسف :نعم مش فاهم 
شهد : بابا 
وهمت بالخروج من  المحل
يوسف دفع وهم  بالخروج  خلفها 
يوسف :انت مجنونه يا بنتي 
شهد بارتباك :انا هروح سلام 
يوسف : استني طب رقمك عنوانك اي حاجه 
مفيش رد 
رن تلفون يوسف 
يوسف :ايوه 
***********
يوسف : ابوي كيف انا جاي دلواقيتي 
**********
يوسف: يحصل ال يحصل انا لازم اشوف ابوي 
**********
يوسف:بتخرف بتقول اي انت كيف يعني الحكومه. ماليه المستشفي كيف 
**********
يوسف:طب باللله طمني 
**********
يوسف: سلام 
هو يوم باين من اوله  
عند شهد 
ممكن يكون شافني طب ماما وحدها ،انا هرن ويارب تقدر ترد يارب ،رنيت عليها مره والتانيه مفيش رد رنيت مره تالته رد 
شهد :الوو يا ماما عامله اي
محمد :انت فين يا شهد اعزى الشيطان وارجعي 
شهد : ارجع ،علي شان تدفني بالحياا أنا مستحيل ارجع تاني 
وقفلت الخط 
شهد : باترا عايشه ازاى ياماما ازاى 
 في منزل  شهد  
محمد : يعني انت عغرفه بنتك فين ومش راضيه تقولي 
قام بضربها وقام  بالقائها علي الارض 
محمد :خليكي علي كدا ولا منك فايده ولا اى زفت علي راسك 
محمد :س سلام بيه انت دخلت هناا ازاى 
سلام: مش لازم ازاى ،وانا سمعت كل حاجه ،تجيبي فلوسي بالذوق والأدب ولا اي 
محمد:فلوس اي يا باشا ما انت عارفه الوليه تعبانه  وعلاج  وهم 
سلام :مليش دخل بالكلام دا بكره لو حيت وملقيتش بنوك هناا هتتعلم الادب سلام
محمد :طب هعمل اي  انااا علي كدا
عند شهد 
شهد:ايوه اناا 
**********
شهد :بجد طب طب امتااا المعاد وانا هاجي علي طول 
***********
هكون عندك في الوقت داا  ،سلام  
الحمد لله 
عند يوسف 
يتحدث في هاتفه 
يوسف:ابوي عامل اي دلواقيتي 
***********
يعني اي لسه مفاقش يعني اي 
*************
يوسف :هندمهم  انهم عنلوا اكديه في ابوي سلام 
ورحمت اني في ترابها ما هسيب حق ابوى وحق السنتين ال اتحبستهم وانا مليش دخل 
ثاني يوم 
شهد اتسيفظت من نومها وذهبت الي المقابله 
شهد: صباح الخير  انا شهد محمد حضرتك كلمتيني امبارح 
السكرتيره:اه اه اتفضلي اقعدى وهنادي عليكي 
شهد:تمام شكرا 
شهد :هي مالها دى مش طايقه نفسها استغفر الله العظيم 
السكرتيره :انسه شهد 
شهد : ايوه
السكرتيره:اتفضلي استاذ حازم مستنيكي جواا 
شهد : تمام شكراا 
همت بالدخول إلى مكتب المدير 
شهد :حضرتك ااناا شهد محمد ،قدمت ورق للوظيفه المعروضه هناا 
حازم : اها،اتفضلي اقعدى 
شهد بصوت منخفض :يخرب بيت جمالك يا شيخ ،انت المقروض متطلعش من البيت اصلا
حازم :بتقولي حاجه
شهد :اه …لا لا مش بقول حاجه 
حازم : تمام انت هتبقي السكرتيره الخاصه بيااا 
شهد :تمام حضرتك هبدأ شغل امتاا 
حازم :بكره الساعه ٩بالضبط تكوني هنااا ،مش بحب التأخير مفهوم 
شهد :اهدا يا باشاا مالك سخن كدا لي  
حازم :افندم 
شهد :متزعلش نفسك واهدأ كدا  وان شاء الله مواعيدي هتبقاا مبسوطه 
حازم :هنشوف اتفضلي إنت 
شهد : تمام سلام يا باشاا 
حازم :مجنونه دى ولا اي ،بس حلوه انها جريئه كدا 
….فوق لنفسك كلهم زي بعض 
شهد:ماله دا بيحكم ولا كانه اي بقاا 
السكرتيره :انت بتكلمي نفسك ولا اى 
شهد :اه ..لا هو ماله الاستاذ دا شايف نفسه كدا    ،عو اي نعم حلووو بس مش  علي شان حلوو يشوف نفسه 
حازم :واي كمان 
شهد:وبارد ودمه تقيل …احييي  هو انت .. اقصد حضرتك هناا من امتا
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد