Uncategorized

رواية كنت قدري الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة ياسر

 رواية كنت قدري الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة ياسر

رواية كنت قدري الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة ياسر

رواية كنت قدري الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة ياسر

شهد:وبارد ودمه تقيل …احييي هو انت ..اقصد حضرتك هناا من امتاا 
حازم ببردو وهو يضع يده داخل جيبه :من اول هو الاستاذ دا شايف نفسه لي كدا 
شهد:وطبعاا هتقولي متجيش الشغل تاني 
حازم :تؤتؤ هتيجي بس كل حرف قولتيه هيطلع عليكي هنااا 
شهد:احييي ،انا مكنتش اقصد  …ولا اقولك اه اقصد هو انت شايف نفسك كدا لي انت بني ادم زيك زيناا علي فكره 
حازم :اه مانا عارف كدا 
شهد:اومال  انت شايف نفسك لي 
حازم:بس اناا مش شايف نفسي ممكن تكوني شايفه نفسم قليله 
شهد:ناااعم يخويااا 
سابها ومشي  (جدع يواد????????)
شهد :شوفي يا اسمك اي انت 
ساره يضحك: اسمي ساره 
شهد:انت بتضحكي علي اي 
ساره:اصل حازم بيه غريبه انو يسمع حك بيقول عليه كدا ومش يطردوا بره الشغل ،بس اكيد ناويلك علي نيه سوده يختي 
شهد :اه مانا حظي كدا دايماا عنب هسيبك وبكره اجيلك 
ساره بضحك:ماشي 
في منزل شهد 
محمد:طب وانا هعمل اي دلواقتي الراجل جاي اعمل ايه ،بس هو مش هينفع معاها غير كدا اصلاا 
عند يوسف 
يوسف : ايوه يا عمي ابوياا عامل اي دلواقتي
************
طب الحمد لله انا هحاول اجي لو خمس دقايق اشوفه وهمشي  تاني  
**********
يوسف :ماشي اسيبك علي شان معاياا شغل 
عند شهد 
شهد:ايوه يابابا عايز مني اي 
محمد:امك تعبانه ياشهد وانا مش عارف اعمل اي حاجه حاولي تيجي 
شهد :ماما حصلها اي مالها 
محمد:كنت داخل  الاوضه   لقيتها واقعه علي الارض حاولت افوق فيها مش عارف ،جيتي في بالي ورنيت عليكي 
شهد:ح حااضر انا هاجي مسافه السكه واكون عندك 
شهد :ممكن يكون بيكدب علياا ،بس ممكن ماما تمون تعبانه بجد اعمل اي انااا دلواقتي ،هو مفيش غيره ،بس يارب يرضاا يجي معايااا ….اوف انا مش معايااا رقمه اعمل اي .
شهد:حضرتك انا شهد كنت مقدمه علي الوظيفه وكان معاياا واحد اسمه يوسف معلش ممكن الرقم بتاعه من الورق   ال قدمه  
********
شهد : تمام شكراا ،مع السلامه
شهد :السلام عليكم ،معاياا يوسف 
يوسف : ايوه اناا مين 
شهد :انا شهد 
يوسف :شهد مين  
شهد:شهد ال كنت معاك امبارح في المطعم 
يوسف :اه شهد المجنونه 
شهد:محنونه في عينك ، كنت عايزه اطلب منك طلب 
يوسف : خير 
شهد:عايزاك معاياا في مشوار ساعه بالكتير وتروح 
يوسف :اكيد حفله وعجيتك وعايزه تقولي اني حظيبك غلي شان حبيبك القديم  وكدا ،قولي متتكسفيش 
شهد:حيلك انت فاكر نفسك مين ،لاء مش كدا ،تعالا انت عند *******
يوسف :تمام 
يوسف : هو انا  هروح طب لي انا معرفهاش حتي ،بس شكلها طيبه  واي نعم لسانها عايز قصه بس  طيبه  ،هروح وال يحصل يحصل 
يعد حاولي ساعه راح علي العنوان 
شهد:انت جيت 
يوسف :لا لسه دمك تقيل عسل كدا 
شهد:طب هو انت معاك العربيه بتاعتك 
يوسف:اه 
شهد : طب يالا  وهحكيلك في الطريق
يوسف:تمام 
قالت  شهد كل حاجه حصلت 
يوسف :انت متاكده انه ابوكي مش معقوله 
شهد:ال حصل وانا مش عارفه هي ماما تعبانه بجد ولا علي شان عايزني اروح ،منت عايزه حد يكون معاياا علي شان لو حصلت حاجه اول واحد فكرته في انت 
يوسف :منخفيش انا معاكي أنت زي اختي  بردوو 
وصلوا عن بيت شهد  وهمت شهد ويوسف بالذهب لشقه شهد 
محمد :انت جيتي طب ادخلي ،المأذون لي ساعه جواا 
شهد :كنت متأكدة بس قولت انك ممكن تتغير بس  انت عمرك ما ههتغر اهم   حاجه عندك الفلوس  
محمد:اه اهم حاجه عندى الفلوس وادخلي يالاا جوزك جوا 
يوسف شال ايد محمد من علي شهد وقال 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!