Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل السابع 7 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل السابع 7 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل السابع 7 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل السابع 7 بقلم منار كريم

وقفنا لما آيام خرجت من الاوضه وراحت تجيب ميا  وطبعا خرجت علي شأن تداري كسوفها من الكلام اللي قاله حمزه وكانت مبسوطه جدا لانها حست فعلا انو بيحبها وبعد ما خرجت  حمزه فاق بعد ما اعترف لآيام بحبة من أثر البنج 
حمزه= فاق وفضل يبص عليهم كلهم في الاوضه والكل موجود ما عدا آيام استغرب  زعل جدا لانو فكر أنها مش بتحبه وانها ممكن تسيبه بعد موقف المول ده وأنها عمرها ما هتسمحه فاق من تفكيرها علي كلام حنان 
حنان= ببكاء  حمزه حبيبي انت كويس صح عامل اي حاسس بحاجه طيب وجعاك انادي للدكتور 
حمزه بتعب وابتسامه=  براحه عليا شوية يا ام حمزه كل دول اسئله في وقت واحد هو انا في لجنه امتحان 
كلهم ضحكوا عليهم وكان حمزه سرحان في آيام وحبيبة فهمت انو من ساعه ما فاق وهو عمال يدور علي آيام 
حبيبه بمكر وابتسامه خبيثه= انت بدور علي حد يا حمزه من ساعه ما فقت ولا اي 
حمزه= ها بدور علي حد حد مين يعني وهو كان فاهم أخته وعمال يبصلها نظرات ناريه علي شأن تسكت 
كريمه= وحنان فهموا قصد حبيبة بس مبينوش 
كريمه= هو في حد ناقص ولا اي احنا كلنا هنا اهو 
حمزه= بندفاع اومال فين آيام وبعد ما خد باله من كلامه قال يعني آيام سيبنها لوحدها لي في البيت 
حبيبة =لا ما آيام بعد الكلام اللي انت قلته وانت متبنج اتكسفت وخدودها بقت عمله زي الفراوله كدا خرجت تجيب ازازه ميا 
حمزه= لي هو انا قلت اي 
حبيبة= يوووووووه دا انت قلت كتير اوي يا بشمهندس حبيبة وهي تقلد صوته آيام حبيبتي انا بحبك متسبنيش بس طلعت رومانسي انت يا حمبوزي هههههههههه
حمزه= اتكسف ومردش واكتفي انو يبص لحبيبة نظره نارية كفيلة أنها تخرصها 
حنان وكريمه= ههههههههههههههههه 
وكل ده وعمر متابع الموقف بصمت وبعد ما خلصوا كلام 
عمر= استاذن انا بقي وحمد الله على سلامتك يا باشمهندس حمزه واتشرفت بمعرفتك وان شاء الله لينا لقاء تاني 
حمزه= بعدم فهم الله يسلمك بس انت مين انا فكرتك دكتور ولا حاجه 
عمر=  لا انا اللي خبط حضرتك با العربية بس مكنش قصدي والله وانا اسف جدا جدا واي تعويض حضرتك تطلوبه انا تحت امرك في اي حاجه 
حنان= تعويض اي يا ابني اللي بتقول علية مش انا قلتلك انك زي ابني في ام او أخ هياخد من اخوه تعويض كفاية بس وقفتك معانا 
حنان= وهي موجها حدثها لحمزه باشمهندس عمر هو اللي جابك يبني ووقف معانا لحد دلوقتي وهو اللي اتبرعلك با الدم هو و آيام 
وهنا حمزه وقف لما سمع أن آيام اتبرعت له با الدم يعني دم حبيبته ماشي في جسمه دلوقتي وبعد كل اللي حصل اتبرعت با الدم حمزه في نفسه اد اي انتي ملاك يا آيام انا لازم اعوضك بس اقوم واقف علي رجلي أن شاء الله 
حمزه= موجه كلامه لعمر كتر خيرك والله يا باشمهندس علي تعبك معايا و وقفتك مع اهلي 
عمر =طيب بما اننا اخوات وكدا بلاش التكليف ده انا عمر وأنت حمزه بس 
حمزه= وانا ليا الشرف انك تكون اخويا 
عمر =طيب استأذن انا بقي وابقي اجي في وقت تاني لان بابا عمال يتصل وقلق عليا يلا سلام عليكم 
الكل في صوت واحد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته وقبل عمر ما يخرج بص علي حبيبة اللي اتحرجت جدا واتكسفت و حطت وشها في الأرض من الكسوف  
Manar Karem
®®®®®®®®®®®®® 
عند آيام بعد ما خرجت من المستشفى وراحت علي السوبر ماركت تشتري ميا وعصائر 
واحد كان بيراقب آيام /الوو
 الطرف التاني= اي وصلت لأية واي اللي حصل 
الراجل/ ايوا هي لسه خارجه من المستشفي اهي ودخلت سوبر ماركت وسمعت انها هي واللي ضرب حمزه  بالعربية اتبرعوا له ب الدم وهو خرج دلوقتي وبقي كويس 
الطرف التاني =حلو اوي كدا خليك بقي مفتح عينك كويس وتعرف كل خطوه وحركه بتحصل فاهم 
الراجل/ تحت امرك سلام 
الطرف التاني =سلام وقفلوا الخط 
الطرف التاني حلو اوي الكلام ده مصيركم تقعوا تحت ايدي هههههههه 
Manar Karem
®®®®®®®®®
نرجع تاني للآيام بعد ما اشترت الحاجات ورجعت المستشفي وخصوصا الاوضه اللي فيها حمزه 
آيام= وهي بصه في الأرض حمد الله علي سلامتك يا باشمهندس 
حمزه= بأبتسامه انو شافها الله يسلمك يا آيام وشكرا انك اتبرعتيلي با الدم 
آيام= لا متشكرنيش ولا حاجه انت ابن عمي ولو كان اي حد مكانك ومحتاج مساعدتي مكنتش هتاخر ابدا 
وقطع كلامهم كريمه بتقول يلا يا جماعه كدا معاد الزياره خلص لازم نروح 
حنان= روحوا انتوا وانا هفضل مع حمزه هنا لو احتاج حاجه وخدوا حبيبة معاكوا وتفضل مع آيام علي شأن متروحش في الشقه لوحدها 
كريمه= وهو ده اللي هيحصل يلا يا بنات 
حمزه =روحي انتي كمان يا ماما ارتاحي وانا لو احتاجت حاجه هطلب من اي حد من الممرضين يجي يساعدني 
حنان= باعتراض لا وانا قلت لازم افضل معاك هنا 
حمزه بيأس= اللي تشوفيه يا ماما 
كريمه= طب يلا نشوفكوا بكرا ونجيب معانا هدوم لحمزه يلا مع السلامه 
حبيبة =بمرح وهي ماشية مع السلامه يا حمبوزي هههههههههه
حمزه بارف مصطنع= امشي يا بت من هنا كتك الارف انتي ودلعك 
حبيبة= يعني مدلعشي اخويا حبيبي اللي متخرشم ومفيهوش حته سليمه ده دا انت عايز صيانه من اول وجديد هههههههه.
كلهم ضحكوا عليهم ومشيوا 
حنان= ها يا حمزه قولي بقي انت حبيت آيام صح 
حمزه= مش والله يا ماما بس حاسس إحساس اول مره أحسه حتي وانا مع انچي محستشي بكدا 
حنان= ربنا يفرحك يا حبيبي ديما وصدقني آيام بنت عمك مفيش منها اتنين وربنا يوفقك انت وهي 
حمزه= امين يا امي 
حنان= طب يلا خد الدوا علي شأن ده معاده
Manar Karem
®®®®®®®®®®® 
بعد ما كريمه والبنات وصلوا الشقه 
كريمه= يلا يا حبيبة ادخلي مع ايام اتوضوا وصلوا يلا وذاكروا شوية 
حبيبه وآيام حاضر ودخلوا كل واحده صلت فرضها وآيام قرات الورد اليومي بتاعها وحبيبة كذالك وبعد ما انتهوا 
آيام =يلا يا حبيبة نذاكر بقي 
حبيبة= ماشي وبعد ما انتهوا مذاكره ناموا تاني يوم صحيت آيام علي منبه الفون تصلي الفجر وصحت حبيبة كمان وبعد ما صلوا الفجر وقراوا الورد اليومي وفضلوا يتكلموا كتير اوي لحد ما الشمس طلعت وقاموا صلوا الضحي 
حبيبة = آيام 
آيام =نعم يا حبيبة خير عايزه حاجه 
حبيبة= كنت عايزه اقولك اني مش هاجي الدرس انهارده وانتي ابقي سجليلي بقي علي شأن اروح لحمزه اطمن علية 
آيام= طيب ما تيجي الدرس وبعدها ماما هتروح تبقي روحي معاها لان دي حصه فيزياء وانتي عارفه انها مهمه جدا 
حبيبة= خلاص ماشي اجي بعد الدرس علي هنا حتي اخد هدوم لحمزه انا كنت ناسية وهما بيتكلموا 
كريمه= اي يا بنات انتوا صاحيين من امتي 
آيام=احنا منمناش يا ماما من بعد صلاه الفجر 
كريمه= ربنا معاكوا يا حبايبي 
حبيبة وآيام في صوت واحد امييين 
حبيبة= طنط كريمه هو انتي ينفع تستنيني بعد ما اروح الدرس واجي نروح مع بعض لحمزه حتي اخد له هدوم 
كريمه= حاضر يا حبيبتي من عيوني طيب يلا بقي أنا حضرت الفطار وبعد ما خلصوا فطار 
آيام=يلا يا حبيبة بقي نروح الدرس هنتاخر 
حبيبة=يلا بينا وبعد ما مشيو وهما في الطريق آيام انتي نفسك في أي لما تكبري سالتها حبيبة بتركيز شديد 
آيام=بتنهيده بصراحه يا حبيبة نفسي في حاجات كتير أولهم ادخل طب واحقق حلم بابا الله يرحمه وحاجات كتير اوي بقي بس ده اهم حلم وراحوا الدرس وروحوا 
آيام=السلام عليكم يا ماما 
كريمه=عليكم السلام ورحمه الله وبركاته اي خلاص خلصتوا الدرس عليكوا دروس تاني انهارده 
آيام=لا الحمد لله خلينا نستريح بقي دا مبقاش فاضل غير شهر بس علي الامتحانات 
كريمه= ربنا معاكوا يا رب 
حبيبة=طيب هنزل  انا بقي  اجيب هدوم حمزه واجي يا طنط علي شأن نروح لحمزه 
كريمه=ماشي يا حبيبتي يلا قبل معاد الزياره ما يخلص وطلعت حبيبة وبعد ما خلصت راحت هي وكريمه المستشفي 
Manar Karem
****************** 
في المستشفي 
حنان= يلا يا حمزه افطر علي شأن تاخد علاجك
حمزه= حاضر يا ماما بس يا ريت تشوفي دكتور يجي يكشف عليا ويكتبلي علي خروج من المستشفي دي بقي انتي عارفه انا مش بحب قعده المستشفيات دي 
حنان=حاضر ياحبيبي بس افطر الاول وخد العلاج وحنان راحت تشوف الدكتور وفضل حمزه لوحده 
وهو بيفطر بص لقي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد