Uncategorized

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حنين عادل

 رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حنين عادل

فجأة وقف قدامنا عربيه سودة اه ياخسارة تعبي يا نا اه يا حوستي السودة يانا ياما اه يا حوستي السودة يانا ????
الباب اتفتح ونزل منه اهيييييييي الدولاب ????
سيف: انا قلتلك اني بكرهك قبل كده ????
..كتير ????
سيف: طب الحمد لله انك عارفه منك لله يا شيخه عاااا????
الدولاب: ادخلوا بسرعه ما تخافوش هاساعدكم …
التيران كانوا وصلوا فدخلنا بسرعه واللي يحصل يحصل يالا هيا موته ولا اكتر ????
سيف ركب جمبه وانا وفارس ورا . 
سيف وبيحاول يعمل شبح وعاوج ملامح وشه: الا الكريم اسمه ايه ????
الدولاب : اسمي لؤي ..
..هااهيييييييي كل ده ولؤي واخد بالك يا سيف????
سيف: هخخخخخخخ دا المفروض تبقي غضنفر ليث شلبي  مش لؤي هخخخخخخ????
لؤي: خلصت منك ليها ????
فارس: بعيدا عن كل الهري ده ايه الموضوع وليه تساعدنا واكيد مجيك في الوقت ده مش صدفه ????
سيف: حصل اتكلم ????
لؤي: انا عارف كل حاجه وعارف ليه حسن خطفكم ..
فارس: ليه ؟!!
سيف: ايوة ليه ????
لؤي: اللي ما تعرفهوش وائل شاهين كان عنده اخين مش اخ واحد سامي شاهين ومصطفي شاهين????
فارس: عمري ماسمعت عن مصطفي ده ????
سيف: معقول ..
فارس: في ايه يا سيف ????
سيف: تماره مصطفي شاهين ????
فارس: قصدك ان مراتك تبقي بنت اخوه ????
سيف: انا كنت فاكر انه تشابه اسماء مش اكتر وعمرها ماقالتلي علي حاجه زي كده ????
لؤي: مش بس كده حسن يبقي ابن مصطفي شاهين  ..
سيف: ازاي ..انا عمري ما شفته ولا حد اتكلم عنه ????
لؤي: ابوهم الباشا الكبير كان بيحب مصطفي اكتر منهم كلهم وكان اطيبهم والعدل اللي فيهم انما وائل وسامي كانوا مقضينها الباشا الكبير مات فجأه والله اعلم يمكن قتلوه فتحوا الوصيه لقوه كاتب كل حاجه باسم مصطفي ????
سيف: وطبعا حاولوا يقتلوه عشان الثروة تروح ليهم ????
لؤي: ده اللي حصل فعلا حاولوا يقتلوه بس هرب منهم ..
فارس: وبعدين ايه اللي حصل ????
لؤي: بعد اللي حصل زوروا الورق وخدوا كل حاجه بس عرفوا مكانه كان اتجوز وبدا يظبط حياته وعايش علي قد حاله وخلف بنت وولد توأم مختلف …
سيف: خطفوا الولد ????
لؤي: قتلوا مصطفي ومراته وابنه سامي قال هوا اللي هيخلص عليه انما البنت بقا كانت هربت ماعرفوش يجبوها ..
فارس: وطبعا سامي كان طماع وعايز يستخدم حسن لمصلحته عشان يقضي علي وائل شاهين ????
لؤي: بالظبط كده ..
سيف: يعني لما قتلوا مراتي كانوا عارفين ان هيا بنت اخوهم ????
لؤي: بالظبط ضربوا عصفورين بحجر واحد انما سامي ربي حسن عشان هدف اكبر ..عشان يعرفوا ان وائل قتل ابوه واهله فيخلص منه وفي نفس الوقت الساحه تفضي لسامي وابنه ..
..انا دماغي عملت Eror/404????
سيف: وانت عرفت كل ده ازاي ????
لؤي: انا كنت من رجاله سامي شاهين وشوفتوا في يوم…
#flash_back 
ياسر: يعني حسن ابن مصطفي اخوك يا بابا ????
سامي: ايوه وانا مربيه كل السنين دي عشان ينفعنا في الاخر حاولت كتير اقتل وائل وماقدرتش هوا اللي هيقتلوا والاتنين ينزاحوا من سكتنا والساحه تفضي لينا ????
ياسر: بس متاكد ان هيرضي يقتل ده قتل يا بابا ????
سامي: لما يعرف ان وائل شاهين ورا موت اهله هيرضي ????
ياسر : وانت قلت ليه ولا لسه..
سامي: انا بربيه بقالي عشرين سنه عشان اللحظه دي يصدقني لازم وائل يموت علي قلبي بقاله كتير ومشغلني مرمطون عنده وان موافقش يقتله انا هاموته واول اختبار ليه يقتل عمر الشرايدي وان ما قتلوش هاعرف انه صعيف وانا هاموته????
#back ..
لؤي: دورت ورا الموضوع وعرفت كل حاجه ..
..بس بردة ايه مصلحتك انك تساعدنا او تحكيلنا اي حاجه ????
سيف: الله عليكي يا نونا وعلي دماغك المتكلفه ????
..اومال دي اقل حاجه عندي ????
فارس: خلصتوا استظراف ????
لؤي: ممكن تعفيني من السؤال ده لان انا ذات نفسي ماعنديش اجابه ????
وصلوا قدام فيلا فارس …
فارس: شكرا يا لؤي ماكنتش عارف من غيرك هانعمل ايه..
..(والشقلبه والمرمطه اللي انا كنت فيها ????)
سيف: بتقولي حاجه ????
..مش باقول ..
مشي لؤي..
سيف: ايه رايك في كلامه يا فارس …
فارس: مش مرتاح ليه وليه ساعدنا اكيد ليه مصلحه علي العموم كله هيبان ????
سيف: طيب انا هامشي بقا ..
فارس: لأ خليك للصبح انا مش ضامن يعملوا ايه لما نكثف الحراسه شويه خليك معايا عشان ابقي مطمن????
سيف: ماشي ..
..تنور يا سيف????
سيف: بنورك ????
دخلوا الفيلا وفارس طلب طقم حراسه جديد …
دخل فارس خد شاور ونام وانا اخدت شاور استعداد لرحله انتقام ????نيهاهاهاهاه نيهاهاهاه …
بس بقي يا تري انتقم من سيف ازاي ????
روحت ومعايا عصير.  
خبطت علي اوضته ..
سيف: مين ..
..بتاع الملامين هخخخخخخ????
سيف فتح وعلي وشه استغراب: حنين ؟!! نعم في حاجه
..كنت جايبالك عصير مش ضيف عندي واكرام الضيف واجب بردة وكام ساندوتش ماانت ما اكلتش من الصبح بردة ????
سيف باستغراب: شكرا ..
..فارس قاللي اكيد جعان عشان كده جبتلك ????(عشان تطمنه)
سيف بارتياح: شكرا تعبتك معلش ☺️
..تعبك راحه ????
مشيت من عنده …
سيف: ما البنت طيبه اهي ظلمتها يا سيف ونزل اكل ????
بعد عشر دقايق …
اسحبت ودخلت وفتحت الباب عليه ….شدني من ايدي ..
..في ايه ????
سيف: هششش اسد اسد هياكلنا عاااااا ????
نعم ايها السادة انها حبوب هلوسه يعني انت وخيالك بقا  ????????نيهاهاهاهاه نيهاهاهاه 
سيف: اه يا نا هيأذقذنا زي اللب ????
..ههههههههه ????????
سيف: اسكتي هيسمع صوتك يا غبيه بقي ياربي لما اجي اموت اموت معاكي ????
..انت تطول ????????
سيف: عااااااا????هوا احنا في لعبه چومانچي ولا ايه اجرييييييييي ????
..في ايه ????
سيف: مش شايفه قطيع الحيوانات اللي بيجري هايفعصونا بسرعااااااااا????????
..يا ماااااامي يلاااااا لاأاااااااااا???? وجرينا ..
هتقولوا ليه انا معاه وماسبتوش يواجه لوحده مصيره هاقولكم ان الحبايه مفعولها شديد لو سبته لوحده ممكن يرمي نفسه من البلكونه وانا كل اللي عاوزاه قرصه ودن بس ????
نيهاهاه نيهاهاهاهاه نيهاهاهاهاه قدرنا يارب علي فعل الخير وابعدنا يا رب عن اذيه الغير????????…
يتبع ….
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!