Uncategorized

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد عماد

في مكان ما ..
فجر بعشق وعتاب/انا زعلانه منك ي خالد كده سيبتني ل سليم مش انا فجرك برضك .
خالد بعشق /حبيبه قلبي سليم هيعرف ياخد باله منك هو اخويا مش هامن عليكي مع حد غيره .
فجر بزعل/بس انا مش عاوزه غيرك ي خالد انت عارف انا بحبك قد ايه ده انت حب عمري كله ي خالد .
خالد بحب/وانا كمان بموت فيكي ي فجري ده انتي روحي بس خلاص انا لازم امشي .
فجر بفزع /لاع متمشيش ده انا مصدقت اشوفك .
خالد /وقت متحبي تشوفني عندك عاصم مهو نسخه مني .
فجر بدموع /لا طبعا ي خالد انت حبيبي حبيب فجرومحدش ممكن ياخد مكانك واصل .
خالد /حبيبتي انا لازم امشي خالي بالك من نفسك ومن عاصم وحنين وسليم وفارس كمان .
فجر بغضب/لاع فارس لا لا .
خالد /هيجي يوم وتعرفي فارس كويس سلام ي فجري .
فجر بفزع /لاع متمشيش ي خالد خالد خااااااااالد .
لتفيق من حلمها بفزع فذلك هو معشوقها الذي اخدته منها الدنيا ودمرت أحلامها الجميله .
فجر بدموع والم /اه اتوحشتك جوي ي خالد جوي اه من فراقك ي مالك قلبي لما شوفت عاصم النهارده افتكرتك ي حبيبي كان نفسي اترمي في حضنه وحشتني ي خالد وحشتني جوي .
لتشرد في قصه الحب الاسطوريه ..
فلاش باك …
كان يقف سالم ومعه خالد صاحب 15عاما أمام المنزل .
خالد /بابا هو احنا هنعيش هنا علطول لوحدنا.
سالم /ايوه ي حبيبي مش انت قولت عايز تقعد مع بابي احنا هنقعد هنا وماما وعاصم هيقعدوا في القاهره خود بقا هاتلنا عيش من الفرن الي هناك ده علشان نفطر .
خالد /حاضر ي بابا .
ليذهب خالد ناحيه الفرن ليرا ذلك الفتاه الجميله الذي تقف وهي تهوي علي العيش بيدها الصغيرتين .
خالد بإعجاب/خودي الشنطه دي حوطيهم فيها علشان ميلسعش ايدك .
فجر ببراءه /شكرا انا اسمي فجر وانت .
خالد بابتسامه /خالد اسمي خالد نقدر نبقا صحاب.
فجر بضيق/أصحاب لاع انا مبصحبش ولاد ابويا ي جتلني يلا سلام .
خالد بحب /سلام ي فجري .
واعتادت هذه العاده فتمر السنين ويكبر عشق فجر وخالد وقد أتت للحظه الحاسمه .
فجر بدموع /انت بتقول ايه ي خالد انت كده بتعرض نفسك للموت .
خالد بالم /مش بايدي ي فجر واحد لازم يضحي ابويا وعمي خلاص دخلوا رجلينا في الخيه والمنظمات بقت ماسكه عليهم الي يدمر حياتنا كلنا وانا وفارس أولهم لأن الاداره هترفدنا ساعتها نهائي لكن انا عندي امل ان فارس هيرجع في يوم من الايام اما عاصم وسليم فهما كمان مش هقبلهم باي اذي .
فجر بدموع /ي عني ايه ي خالد .
خالد بالم يفتك بقلبه /انسيني ي فجر انسيني انا خلاص عرفت نهايتي كويس هي الموت دلوقتي أو بعدين لازم ابعد .
فجر بجنون والم /مقدرش ي خالد مقدرش انا بحبك جوي ي خالد جوي .
خالد بدموع /وانا بحبك اوي ي عمري والله بس غصبن عني ي فجر وقعنا في ايد الي مبيرحمش انتي بنفسك هتتاذي لو قربتي مني انسيني ي فجر انتوا غلابه مش حمل بهدله انا عمري مهحب غيرك ي فجر.
لتعود من شرودها بصراخ والم .
اه وحشتني جوي ي خالد جوي ي حبيبي ي ريتني كنت مت معاك ي روحي ي ريتني وكان الزمان مصمم بيعقبني وفارس وسليم وعاصم يدخلوا حياتي علشان افضل شيفاك فيهم طول الوقت واتعذب يارب ارحمني يارب ارحمني  ..
في فيلا البوص …
كان يضغط بالم علي قلبه وهو يخلع قناعه الذهبي ليشعر بالم شديد بقلبه ليتذكر معشوقته ليشعر بأنها ليست علي مايرام .
ي ترا فيكي ايه ي فجر مالك ي حبيبتي صدقيني هتتدوي كل جروحك هتشفا وتعيشي ي حبيبتي خلاص هانت وهبقا ميت بجد بس بعد ماقضي عليهم كلهم وانتقم منهم أنهم دمروا حياتنا انا مش خايف عليكي يروحي انتي هتلاقي الأحق بيكي والي يستحقك بس خليكي عارفه أن خالد عمره ماحب غيرك ابدا .????????????????????????????????????
في فيلا سلطان غرفه سليم ..
كان يسير فارس الي داخل الغرفه ليرا سليم وهو يودي فرض الصلاه ليقف لينتظره حتي ينتهي .
فارس /حرما ي سليم .
سليم /جمعا ي فارس ايه مالك شكلك مش كويس.
فارس بالم /سليم انا محتاج اتكلم معاك بجد .
سليم /اتكلم ي اخويا مالك .
فارس بالم /عايز اعتزرلك ي سليم علي كل حاجه مش انت بس انت وفجر كمان .
سليم بسخرية /وده من امتا ي فارس وبعدين بنعتزر ل فجر علي ايه انشاء الله علي انها لمجرد أنها ردت عليك تغتصبها وتدمر حياتها .
فارس /انا مغتصبتهاش ي سليم ولا لمستها .
سليم بصدمه/بتقول ايه .
فارس /الي سمعته قربي من فجر ولا عنادي معاها مكنش صدفه ي سليم انا اعرف فجر من سنين فجر كانت حبيبه خالد الله يرحمه كان دائما يقولي لو جرالي حاجه خالي بالك منها حكالي علي الموضوع من الاول للاخر وانت اكتر واحد عارف خالد كان بالنسبه الى ايه لما اتخنقت معايا قولت دي فرصه اني أقرب منها انا مكنتش عيازها تكون ل راجل تاني بعد خالد لاني كنت عارف أنه روحه فيها اوهماتها اني اغتصبتها علشان اضمن انها تكون تحت ايدي انا عارف اني اناني ومجنون بس هو ده كان قصدي حتي لما كنت بحس أن مشاعري ممكن تروح ليها كنت بدوس عليها وانهايها كل مابحس وبفتكر حبها هي وخالد ل بعض لم كنت بقولك متقربش منها كنت دائما بشوف خالد قدامي لما كان دائما يقول انها ملكه علشان كده سكت لم اتجوزتك لاني عارف كويس انت متجوزها ليه انا عارف أنه تفكير شيطاني بس عايزك تسمحني ي سليم وتخلي فجر كمان تسمحني.
سليم بسعاده/انت مش متخيل باعترافك ده رضيت فيا الروح قد ايه ولا فجر ممكن تحس بايه لم تعرف انها لسه بنت ومتلوثتش كده حياتها هترجع ل طبيعتها .
فارس/بس متنساش أنها متجوزاك .
سليم بسعاده /لما تيجي تتجوز يبقا ساعتها يحلها ربنا المهم أن هي هتحس أنها لسه نضيفه.
فارس/المهم تعالا ننزل مع رنا وساره نجيب الفساتين لاني بعد كده مش هبقا فاضي .
سليم /وراك ايه .
فارس بحده /هرجع الاداره لازم اوصل للدمروا حياتنا ودخلوا خالد الدوامه دي معاهم ونعرف ايه الي وراهم وارميهم كلهم في السجن..
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!