Uncategorized

رواية أوقعتني في عشقها الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

  رواية أوقعتني في عشقها الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

ريهام..  بقولك اجهز للباقي وانا معاك 
هو..  اشطاا 
وقفلواا 
ريهام..  رنت علي كنزي 
ريهام..  كنزي معايا صح 
كنزي..  اها انا انتي ريهام انا مسجلاكي 
ريهام..  امم بقولك عايزاكي في موضوع مهم بخصوص مروان 
كنزي..  مش هينفع انزل لاني في البيت ومروان حبيبي مش موجود 
ريهام…. بصي هي نص ساعه مش اكتر تعالي في العنوان ده ***واتمني تيجي لان الموضوع خطير جداا وياريت مروان ميعرفش 
كنزي.. في نفسها..  طب اروح وخلاص مادام حاجه تخص مروان وقالت تمام يريهام انا هلبس وجايه علطول ريهام بخبث..  تمام يقلبي 
كنزي… والله قلبي مش مطمن ليكي يريهام حساكي وراكي حاجه كبيره اووي بس هي اي مش عارفه، بس انا هروح كداا كده مروان اتبقلوه 3 ساعات ويجي يبقاا البس وانزل 
ولبست ونزلت… 
_________________________
______ 
في فيلا الاسيوطي_ 
ملاك… كانت قاعده عادي جت مسدج واتس فتحت المسدج وكان من معتصم “اجهزي يا عروسه كتب كتابك انهرضه اها وانتي موافقه ولا اي” 
ملاك.. موافقه 
ملاك.. في نفسها يارب انقذني منو ده شيطان يارب اقف معايا وساعدني يارب 
_____________________________
________ 
_عند ريهام وكنزي _ 
ريهام… وصلت واستنت شويه صغيرين وجت 
كنزي 
كنزي.. احمم خيري يريهام 
ريهام بخبث.. ممكن بس فونك ارن علي روان صحبتي لانها جايه ومش معايا رصيد 
كنزي.. اتفضلي وياريت نخلص 
ريهام.. خدت الفون ومثلت انها فعلا بترن وخرجت بي براا الكافيه خمس دقايق ورجعت لكنزي تاني 
كنزي… هي فين روان 
ريهام.. لقتها نايمه ونسيت اننا هنتقابل بت غيبوبه اصلاً
كنزي…خير بقاا اي الموضوع اللي يخص مروان 
ريهام.. خو انتي بتحبي مروان ولا اي 
كنزي..نعم ده الموضوع المهم 
ريهام.. اها هو موضوع بالنسبة لي مهم جدااا جدااا 
كنزي.. بصتلها بضيق وخدت شنطتها ومشيت 
ريهام بصتلها بخبث ومشيت 
__________________________
___________ 
في فيلا الاسيوطي… 
ملاك.. كانت قاعده سرحانه في اللاشئ ودموعها نزله 
ملك.. دخلت عليها الاوضه 
ملاك… مسحت دموعها  
ملك.. في نفسها شوفت دموعك علفكره وقالت اي يبنتي الفستان ده 
ملاك.. بابتسامه مزيفه اصل كتب كتاب انا ومعتصم انهرضه 
ملك.. اي ده بجد ازاي يالهوووي 
ملاك.. مالك في اي 
ملك.. وهي خارج من الاوضه كل خير يحببتي اها متقلقيش انا عارف كل حاجه وكل حاجه هتتحل ونزلت تحت عملت مكالمه وابتسمت بفرحها 
ملاك…سرحت في  ذكريتها المؤلمه 
فلاش باااااااك ????
مسعد.. ملاكي معتصم متقدملك يحبي 
ملاك.. باب انا مش بفكر في الموضوع ده اصلا دلوقتي بلغوه رفضي 
مسعد.. اللي تشفيه يا بنتي وابتسملها 
وبعد ما مسعد بلغوها رفض ملاك وصلت مسدج من معتصم لو موافقتيش هدمر حيات اختك للابد هخلي ناس تغصتبها ” 
ملاك.. ولا تقدر تعملها يمعتصم وانا مش هوافق علي واحد زيك 
معتصم.. ماشي يملاك هتشوفي 
بعدها بيومين… 
ملك.. اختفت 
ملاك.. اكيد هو اللي عملها ولبست وراحت لي معتصم شركتوه 
في الشركه.. 
السكرتيره… يا انسه مينفعش اللي بتعمليه ده 
ملاك.. اتخرسي ونبي مش ناقصاكي ودخلت 
السكرتيره.. حضرتك انا 
معتصم.. خلاص اخرجي انتي دلوقتي 
ملاك.. قربت من المكتب وخبطت عليها وقالت انا موافقه رجعها بقاا 
معتصم.. ارجع مين مش فاهم حاجه 
ملاك بعصبيه…لا انتا فاهم كل حاجه كويس انا موافقه وسيب اختي رجعها البيت 
معتصم.. ايواا يقطه شطوره اوووي  
ملاك.. بصتلوه بقرف وخرجت 
ورجعت ملاك وعمل معتصم وملاك الخطوبه بعدها بي اسبوع 
بااااك ????
ملاك… قامت تلبس ودموعها متجمعها في عنيها وفي نفسها قصتنا انتهت يحازم قبل ما تبدأ 
ولبست ونزلت 
كان معتصم موجود ومأذون وملك ومسعد 
ملاك..راحت وقعدت بكل هدوء 
حازم.. يلا يمولانا 
ملك.. بصت بخبث 
وقاطع ميصحش بردوا يمعتصم بااشا  تتجوز  واحد مهددها بأختها 
الكل بص بصدمه الا ملك ابتسمه فرحه ضهرت علي وشها وقالت نورت والله يحازم يوم زي ده كان محتجينك في وكده 
__________________________
_________ 
عند مروان وكنزي…
جي مروان وفتح بالمفتح اللي كان معا..
كنزي… كانت في المطبخ بتعمل عشاا و بتدندن مع الاغنيه 
“الله بقا اللغبطه دي اي يلي خطفني ياريت تقولي 
ايه حصلي علي كده ده بقا، بالملي اللي انا عشت احلم بيه” 
مروان قرب منها وحضنها من ظهرها 
كنزي شهقت.. ولفت وشها وقالت مروان 
مروان.. اها مروان وحشتني 
كنزي بدون وعي.. انتا اكتر والله ،اي ده ابعد يمروان عيب 
مروان.. عيب!! ده انا جوزك علفكره 
كنزي.. طب ابعد بس كده 
مروان.. بعد عنها وقال لا شكلك تحفه الصرحه وانتي وافقه تغني كده وتعملي الاكل 
كنزي.. ههههه عارفه 
مروان.. ابتسم وقال انا هغير واناي حطي الاكل 
كنزي..اشطااا 
مروان في نفسه.. هو ايه اللي بيحصل وليه مش عايز اعترف لنفسي اني حبتها وعمال انكر كده حتي ريهام مبقتش بتوحشني هي اللي بقت بتوحشني بس هي بتحبني اصلا ولا لا 
وغير هدومه وخرج 
كنزي.. هش مدمدش ايدك يا شبح الا لما اجي 
مروان…  اوامرك يباشااا 
كنزي…  ايواا بقاا انا مسيطره هههه 
مروان..  هتجنني والله يا كنزي 
مروان..  جتلوه مسدج وفتحت وانصدم جداا من اللي شافوه 
كنزي..  كانت خارجه من المطبخ مروان قرب منها وقال انتي بتخونيني يكنزي!! 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد