Uncategorized

رواية مراهقة الفصل السابع 7 بقلم أروى طارق

 رواية مراهقة الفصل السابع 7 بقلم أروى طارق

رواية مراهقة الفصل السابع 7 بقلم أروى طارق

رواية مراهقة الفصل السابع 7 بقلم أروى طارق

_فرييييييييده
فريده بصت وراها بصدمه و رعب : فارس!!!!
فارس: اه يا حبيبتي فارس …اي متخيلتهاش دي 
مؤمن: ااا…فارس انت مش فاهم حاجه
فارس بعصبيه: انت تخرس خالص قسما بالله لحاسبك ع كل حاجه ….يا…هه يا صاحبي
و مسك فريده من دراعها: و انتي يلا قدامي ……..يلاااااااا
____________________
فارس : ادخليييي…ادخليييي
فريده بعياط: والله ما عملت حاجه يا فارس…
فارس بيضربها : معملتيييش!!! امال مين ال عمل 
امل و حور و امها جم من جوه جري: فارس!!!!
امل جريت عليهم: انت اي جابك ….بتضرب اختك لييي
فريده بعياط و صويت: ااااه حرام عليك…معملتش حاجه
فارس: والله ل هعلمك الادب ( وكمل ضرب)
امل: متضربش اختك و فهمني فيه اي!
فارس: فيه ان بنتك مش محترمه ….فيه ان بنتك كانت واقفه ف الشارع مع مؤمن و ماسكين ايد بعض و تقوله يحبيبي و هنتقابل بره
ام حور: يا نهار اسود
حور اكتفت أنها تبص لفريده بلوم 
امل: يا مصيبتي ….فريده الكلام ده صح 
فريده: يا ماما …هو..فاهم غلط 
فارس بعصبيه : فاهم غلط! …عيزاني اجي الاقيكي واقفه بتحبي ف واحد و اجي احضنك ( كمل و هو بيضربها) هااا رديي
حور قربت و بتبعد فارس عن فريده: خلاااص…خلاص يا فارس هتموتهاا
فارس بسرعه و عصبيه: ابعديي…اكيد كنتي متفقه معاهااا ….ما انتو صحاب و مش بعيد تكوني زيها 
امل: اخرص …انت عارف انت بتقول اي 
ام حور: بتقول اي يا فارس !
فارس استوعب ال حصل: ااا…انا اسف يا عمتو مقصدتش 
بص لحور لقاها بتدمع و بتبصله بعتاب
فارس: حور والله….
حور قاطعته : شكرا …يا دكتور 
و سابتهم و دخلت جوه 
و هما فضلوا مع فريده لحد ما هلكوها طبعا
__________________
فريده ف اوضتها بتعيط و حور دخلتلها
حور: مبسوطه كده دلوقتي؟
فريده :……..
حور: ما شاء الله عليكي حقيقي ….عرفتي تداري ٣ سنين!
فريده: مكنتش بعمل حاجه غلط يا حور
حور: هقولك اي! هعيدلك ال كنت بقولهولك زمان !
فريده: انا فعلا كلمته ساعتها و قولتله مش هنتكلم بس هو قالي إنه بيحبني و مش هيتقدم دلوقت لانه مش جاهز و انا صغيره 
حور بعصبية: وانتي صدقتييييه!!!!
فريده: كنت بحبه يا حور 
حور: اسكتي بقا و افهمي ده مش حب ….كنتي ف سن مراهقه و دي مشاعر كدابه مش اكتر و هو ابهرني بصراحه عرف يستغل صغر سنك و سذاجتك كويس اوي 
فريده: لالا يا حور هو بيبحني
حور ابتسمت بسخرية: بيحبك!!….ههه طب ادينا هنشوف هيعمل اي ال بيحبك ده 
فريده بعند: هيتقدم
حور ضحكت بسخريه: هه يتقدم! قابليني هه….
فريده: هو اكيد مش هيخزلني ….انا واثقه فيه
حور اكتفت أنها تبصلها بعتاب….و شفقه ! 
___________________
ف البلكونه
فارس: مكنتش اقصد ال قولته يا حور
حور بابتسامه: ولا يهمك يا دكتور
فارس: هو اي دكتور دكتور ال ماسكه فيها من ساعه ما جيت!
حور: عادي 
فارس: مكنش قص…
حور قاطعته: خلصنا فكك
فارس: اوووف ……كنت متعصب انتي مشوفتيش كانو واقفين ازاي 
حور: حذرتها قبل كده 
فارس: نعمممم!! كنتي عارفه 
حور: بطل هبل و متعصبنيش
فارس: طب قوليي
حور: الحوار بدأ يعتبر من قبل ما تسافر
فارس: اي ده!!!
حور: كان بيرسم من زمان بس بعد ما سافرت قولتلها لو مبعدتيش هقول لفارس هي خافت و قالت مش هتكلمه بس ..هه طلعت بتغفلنا 
فارس: انا هروح للواد ده و والله هحاسبه كويس
حور: لا….
فارس قاطعها : متقلقيش بسيطه ….
____________________
فارس بصوت عالي: افتح يا مؤممممن
مؤمن فتح: انت فاهم غلط 
فارس مسكه م التيشيرت: اختي يا زباله!!! اختييي!! كنت بقول عليك صاحبي ….يا خساره العشره 
مؤمن: أهدى يا فارس ….متهدش عشره سنين ف لحظه 
فارس بصوت عالي : عشرهه اييي!!! ما انت هدتها خلاااص ! اي البرود ده !!
مؤمن: تمام ….انت عايز اي
فارس : هتتجوز فريده يا مؤمن؟
مؤمن: احنا بالفعل متجوزين….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد