Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيفين أحمد

مصطفي وهو داخل الفيلا لقي مالك قاعد لوحده في جنينه فدخل عليه 
مصطفي : مالك يا مالك
مالك : مفيش يا بابا بشم شوية هواء
مصطفي : لا انت متغير الايام دى ومبقتش تهتم بملك وبقيت مختفي دايما في غرفتك يا تقعد في جنينه احكيلي يلا مالك 
مالك : انا قررت مكلمش ملك واهتم بيه تاني 
مصطفي : ليه هي مزعلك ول حاجه 
مالك : لا انا بحبها 
مصطفي : نعمممممم ده وانا قدك كل طموحاتي كانت الألعاب واحب العب ايه ???????? يلهوى علي زمن 
مالك : شفت بتتريق عليه ازايه مش هحكيلك حاجه 
مصطفي : لا خلاص انا اسفه كمل يلا 
مالك : وعشان بحبها قررت ابعد عنها 
مصطفي : ازايه بتحبها وازايه تبعد عنها معلش فهمني ( من جوها ايه جيل ده الله يرحمك يا ابويا كونت لم قولتلك عايز لعبه بحبها قولتلي مفيش حب وكانت لعبه ???? ) 
مالك : عشان احافظ عليها ولم اكبر اتجوزها 
مصطفي : وصلت كمان للجواز الله واكبر طيب متنساش تعزمني ????????
مالك : اقعد اتريق علي مشاعري كده ماشي 
مصطفي : مش قصدي معلش طيب مهي كده ممكن تحب غيرك 
مالك : لا هي صغننه لسه ومتعرفش الحب 
مصطفي : احم بس فرق بينكم كام شهر علي فكره 
مالك : انا عارفه كويس وكمان متقدرش تحب غيري انا واثق 
مصطفي : اها طبعا طيب بما أن هبقي حمها يبقي هنفخهلك لو حبت غيرك 
مالك : نعمممممم تنفخ مين عارف لو جيت جنبها 
مصطفي : ???????? بتهدد ابوك من دلوقتي 
مالك : لا مش قصدى يا بابا بس بفهمك أن دى بتاعتي ملكيه خاص محدش يجي جنبها والكل عارف كده 
مصطفي : بتاعتك وصلت لكده والكل عارف كمان انا اخر من يعلم 
مالك : مش اوى يعني هما اخواتي كلهم عارفين و ماما ملحظه بس فاكر أننا اطفال بس هتصدم لم نكبر واتجوزها 
مصطفي : يعيني عليكي يا سندس كونت برئيه وانتي صغيره هههههههه 
مالك : عن اذنك يا بابا هروح اخد شور بقي واطمن عليها من بعيد 
مصطفي : روح اطمن يا خويا اطمن 
مالك داخل الفيلا ومصطفي قاعد وبيكلم نفسه لقي طارق وسيلا داخلين من باب الفيلا فنادى عليهم 
مصطفي : طارق سيلا تعالوا 
سيلا : كده يا درش متسلمش عليه وانت رايح شغل انا زعلانه منك 
مصطفي : هو انا اقدر انتي حته جوانيه وجاي يبوسها في رأسه طارق وقف في نص 
مصطفي : مالك يا طارق رجلك وجعاك 
طارق : الي كان هيحصل دلوقتي تنسها ومتتكرهاش تاني 
سيلا : اتكسفت وخددها احمرت 
مصطفي : نعمممممم يا اخويا دي بينتي 
طارق : وحبيبتي وهنتجوز بعد منخلص تعلمنا 
مصطفي : هههههههه لا عادى هي جت عليك ما الصغير قالها هتيجي علي الكبير يمصبتي السوده ده جيل مهبب 
طارق : انت كويس يا بابا مالك بس 
مصطفي : لا يا حبيبي انا عال العال خد حبيبتك واتكل علي الله 
طارق : تمام يا بابا ومشي هو وسيلا 
مصطفي : هو جيل ده مولد بيحب علي نفسه لا أنا لازم اروح اشوف ادم وادهم ومازن بيحبوا مين هما كمان  وطلع علي غرفة مازن 
مازن : ازيك يا بابا 
مصطفي : الحمد لله يا حبيبي كونت عايزك في موضوع 
مازن : قول يا بابا 
مصطفي : احم انت عارف انك ابوك بيحبك ومينفعش تخبئ عليه حاجه صح 
مازن : طبعا يا بابا هو حصل حاجه 
مصطفي : لا يا حبيبي قولي بس هو انت بتحب حد 
مازن : اها طبعا 
مصطفي : الله مين بقي 
مازن : كلكم اخواتي وانت وماما وطنط تقي وخالو حسام وعيالهم ليه 
مصطفي : لا يا حبيبي قصدى بتحب بنت او معجب ببنت 
مازن : لا يا بابا ليه 
مصطفي : متخبيش عليه وقولي 
مازن : هههههههه لا والله مفيش حد في حياتي انا مهتم بتعلمي وتمارين كاراتيه وبس لم أكون نفسي ابقي افكر في الحب 
مصطفي : لا عاقل طمنتني عليك يا حبيبي وبأي رأسه وطلع راح علي غرفة ادم وادهم 
ادم : يادى النور بابا بذات نفسه عندنا 
ادهم : لو كونا نعرف كونا فرشنا الأرض ورد 
مصطفي : بس يا غلبواي منك ليه وتعالى اقعدوا جنبي عايزك في موضوع 
ادم : ايه يا درش حد كلمك قولي اعرف ناس تخلص اليلا دى 
مصطفي : ضرب ادم بالقفا وقال أنا ابوك وظابط يا هبل 
ادم : تسلم ايدك يا درش هههههههه 
مصطفي : بصوا انا ابوكم و…
ادهم : خلاص عرفت عايز تقول حد فينا معجب ببنت او بيحها بقولك صح .
مصطفي : صح عرفت منين 
ادم : اصلالك يا بوب دخلتك مقفوش اوى واتهرت في تلفزيونات 
مصطفي : الله كمان طيب يلا جاوبوا بقي 
ادهم : بص انا وادم ملناش في حاجات دى ومكتفين بذاتنا 
مصطفي : نعمم يعني ايه ملكوش 
ادم : فهمت ايه يا بوب قصدنا أننا معندناش مشاعر وكلام ده احنا اخرنا هزار وضحك وفرفشه ولكن جد وحب ومسؤوليه احنا لسه العمر قدمنا 
مصطفي : عندكم حق انا ماشي سلام 
ادهم : مضيفنكش طيب ول جبنلك حاجه سقعه هههههههه
مصطفي : معلش مره تانيه يا ظريف 
وراح غرفته ورمي نفسه علي سرير 
سندس : مالك يا قلبي 
مصطفي : عيالك الاتنين بيحبوا ياختي 
سندس : اها قصدك طارق ومالك عارفه 
مصطفي : انا اخر من يعلم يعني 
سندس : هههههههه اها كل البيت عارف حتي تقي وحسام الي  مسافرين 
مصطفي : اها دانا طلعت غلبان بقي 
سندس : هههههههه اها اوى طيب انا نزله اشوف الاكل 
مصطفي : ثانيه عايزك وشدها وقعدها علي حجره وقلها انا بحبك اوى يا نور عيني 
سندس : خدودها احمرت وقالت وانا كمان 
مصطفي بخوف علي زعلها : انا طالع موامريه بكره 
سندس : وهترجع بعد يومين يعني 
مصطفي : احم لا اكتر 
سندس : اسبوع 
مصطفي : اسبوعين وممكن يطوله لشهر 
سندس : عينها دمعت وقالت انت هتبقي بخير صح ???????? 
مصطفي : اها يا قلبي متخفيش عليه بس فتره دى مش هقدر اتواصل معاكي 
سندس : كمان وراحت زادد في العياط 
مصطفي حضنها جامد اكنه بيعطيه القوة وبيستمد قوة كمان منها 
سندس : طلعت من حضنه وقلتلوا اوعدني ترجع بخير 
مصطفي : اوعدك وباس رأسها 
عند تقي وحسام 
حسام : ادخلي ودعي اخوكي وانا هستناكي هنا 
تقي : ماشي ودخلت وقعدة علي كرسي قدام سرير ادم 
وقالت : انا عارفه انك سمعني وحاسس بيه انت وحشتني اوى نفسي تقوم وتخدني في حضنك انت الي بقيلي فرجعلي انت الاخ وسند من غيرك اتسند عليه انا منك فمحتجاك فمتسبينش وارجعي واقف جنبي وابقي في ضهري انا بجد محتاجلك جنبي 
ادم : كان سامع كل ده وبيعيط وبيقول والله بحاول ومش عارف ارجعلكم 
تقي : انا هسافر اطمن علي الأولاد لان بقالي شهرين سايبهم هجيلك كمان اسبوع وانا هنا معاك بقلبي وهستناك تصحي وتخدني في حضنك انت فاهم وباست رأسه وطلعت لي بره 
ادم : هصحي هحارب واصحي بس لو مصحتش ابقي ادعيلي يا قلب اخوكي 
حسام : خد تقي في حضنه لم طلعت بتعيط وقعد يهديها 
عند جميله 
جميله : ينفع كده مغلباني معاكي 
تقي صغننه : اعملك ايه انتي الي فشله ادم برقبتك 
جميله : كده وقامت تجري وراه 
تقي صغننه : خلاص يلا نروح لي حبيبي عشان وحشني 
جميله بغيره : حبيبك مين ياختي 
تقي صغننه : ايه ده انتي بتغيري 
جميله : لا طبعا 
تقي صغننه بخبث : طمنتيني عشان لم يصحي هنتجوز
جميله : نعم ياختي تتجوزه ده اقتله فيها 
تقي صغننه : قولنا بتغيري من الاول هههههههه
جميله : طيب يلا يا غلبوايه نروحله 
تقي دخلت الغرفة جري عليه وحضنته وباسته من خده 
جميله : انتي يابت ابعدي وعيب كده 
تقي : هههههههه لو تعرفي تعملي زاي هسبهولك ولكن لو معرفتيش هتجوزه انا 
جميله : بطلي قلة ادب يا كلبه ويلا روحي علي غرفتك معاد نومك 
تقي : حاضر مع سلام يا حبيبي هجيلك بكره اقضيه معاك يا روحي عشان اشبع منك وجريت من قدام جميله الي بتطلع نار 
 جميله : ماشي يا قرده لم اوريك وبصت لادم 
وقالت : مستعد لي رواية نهارده عن يوميات مجنونتي بفكر اعمل فيك زايها هههههههه 
ادم : وانتي معشوقتي 
جميله : خلصت الروايه وبصتله بحب وبتغطيه دققت في ملامحه جامد ومره واحده رايحه بايسها واتفاجاة ب……
عند مصطفي 
الكل عرف أنه رايح شغل وهيغيب ومتجمعين حاوليه وسيلا بتعيط هي وملك 
سيلا : كده هتغيب عني ده يوم معرفش اعيش من غيرك ???????????? 
طارق : لمي دور يابت 
مصطفي : هههههههه انا مليش فيه هي الي حضناني وبتعيط هههههههه 
طارق : ماشي وقعد لوي وجهه 
ملك : متتاخرش علينا وطمنا عليك دائما أنت فاهم ???????? 
مصطفي : بحنان حاضر وباس رأسها ولقي مالك برقله جامد 
مصطفي : الله بقي ما تشوفي عيالك يا سندس 
سندس : عيال معملوش حاجه عيالي سكتين مش فتحنها احضان وبوس 
مصطفي : الله انتي بتغيري يا لوزه هههههههه 
سندس : بس بقي عيال قعدين 
ادم : لا براحتك يا درش 
ادهم : هنعمل نفسنا مش وخدين بلنا 
سندس : ولد منك ليه احترموا نفسكم 
مازن : معلش يا ماما حقك عليه هنقوم ونخليلك الجوه هههههههه 
سندس : انا معرفتش اربيكم وعايزين تتربوا 
ادم وادهم : خلاص هنسكت هههههههه 
مصطفي : خلاص بقي انا ماشي وودعهم كلهم 
وجه عند سندس وحضنها جامد وقلها في ودنها انا اسير قلبك فلن اذهب دون اذنك 
سندس : سمعت كده حضنته اكتر وقلتلوا هستناك يا طوفي 
مصطفي بأس رأسها وودع الكل ومشي 
مصطفي متجمع هو والفريق 
مصطفي : هنتنكر لحد ما تجيب رجليهم
وبداء يحط الخطه ويفهمه العمليه وهيوصلوا ازايه 
مصطفي بعد فتره : كده كله تمام 
الفريق : تمام يا فندم 
يتبع…
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!