Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم نيفين أحمد

ادم : جميله ممكن انزل اشوف بنتي 
جميله : طيب استني انا هجبهالك 
ادم : لا مش حابب تشوفني كده 
جميله : طب استني اشوفها صاحيه ول لا 
ادم : لا خليني انا وحظي 
جميله بتوتر : امم اها افتكرت هي مش موجود في غرفتها هي بتعمل اشاعات وممنوع انت تدخل لان غلط علي جرحك 
ادم : وايه علاقة جرحي بالاشاعات 
جميله اتوترت اكتر ومش عارفه تقول ايه فقالت اها عشان عندنا اشاعة جامد ونوع فريد عشان يكشف عن كل حاجه فمننوع علي الناس الي لسه مجروحه عشان جرحهم ميتفتحش فاستني لم تطلع غرفتها اقولك ( في سرها يارب يصدق الهبل الي قولته ده ) 
ادم : خلاص ماشي شكرا يا جميله صح نسيت اسالك 
جميله : ايه 
ادم : انتي بتتكلمي عربي للبلب 
جميله : اصل بابي مصري وامي من هنا 
ادم : عشان كده صح مش بتزعلي لم انديكي باسمك من غير دكتورة 
جميله : ( في سرها يلهوى مانا متعوده منك علي كده اقوله ايه بس ياربنا اها لقيتها ) ، اها بس متعود علي مرضي بتوعي ميكونش في تكلف ينادوني زاي ما يحبوا 
ادم :  اها بس مفيش كلام ده بعد ما نتجوز 
جميله : نعمممممم 
ادم : مش انتي وفقتي تتجوزيني موقتاً 
جميله : زعلت لم سمعت كلمة موقتاً دى بس اتعملت ببرود وقالت ومين قالك اني وفقت 
ادم : اصلك سكتي ساعتها وسكوت علامة الرضا يا جميلتي 
جميله اتكسفت وراحت طلعت بسرعه عشان قلبها ميفضحهاش وراحت تدور علي تقي صغننه 
ادم : ابتسم عليها وعلي كسوفها وبص من بلكونه شاف تقي الي فأكر أنها بنته 
جميله كانت بدور علي تقي في نفس وقت وقررت تروح تشوف في حديقة عشان تفهما كل حاجه 
وادم كان نازل بردو يشوفها لانها وحشته اوى اوى 
عند مصطفي 
مصطفي كان نايم في غرفته مره واحده 
مجهول : دخل من شباك ونط ورش حاجه علي وجهه مصطفي وخطفه 
زعيم : ايه لسه مصحيش 
بوص : لا يا معلم بس شايف الي بتعمل ده مش صح وممكن شكوكنا تطلع غلط ومش في محلها 
زعيم : وممكن تطلع صح ???? 
بوص بخوف : الي تشوفه حضرتك 
زعيم : فوقوا بسرعه 
رشوا مياه معفنه عليه فصحي 
مصطفي ( خواجه) : ايه ده مين خطفتني
زعيم : وهو معطيله ظهره قال تحب تعترف من الاول بالحقيقي ول نعرفها احنا 
مصطفي ( خواجه ): حقيقة ايه انا ما فاهم حاجه 
زعيم : طيب فكروا يا رجاله 
وقعدوا يعزبوا وبرود مقلش حاجه ولكن زعيم ما استسلم راح جاب مقص حديد وجه ناحية خواجه وهو مغطي وجهه بقناع وقال : لو مقلتش هقتعلك كل دقيقتين صباع 
خواجه ( مصطفي ،): مانا لو اعرف كونت خلصت من كل ده انتو مين وعايزين ايه 
زعيم : راح قطع صباع من مصطفي 
خواجه ( مصطفي): اعااااااااااااااااااااا وأيده جابت دم كتير اوى 
زعيم : قالوا لسه مش فاكره دور صباع تاني 
مصطفي : لسه ثابت وقال معرفش حاجه 
زعيم : لم حس أنه صادق قال يرموا بره 
ورجال رمت مصطفي في صحراء وجه رجالة بوص خدوا وعلجوا مصطفي 
مصطفي بعد ما فاق : قال أنا فين وايه الي بيحصل 
زعيم : متقلقش انا معاك احنا كونا بنقربك لقينا حد خدك ولم واتبعنها لحد ما شفنها رامك في صحراء وكلك دم خدنك علجناك 
خواجه ( مصطفي ): شكرا كتير حبيبي ما هنسي معرفوك هذا ابدا بس هموت واعرف مين الي خطفني وايه هي حقيقة بيدوره عليه وأنا ايه علاقتي 
زعيم لم سمع كلام ده استريح لان بوص كان موصلهم بالفون وزعيم سامع كل حاجه بتدور
خواجه شكر البوص كتير وسلم عليه ومشي 
بوص : الو ايه يا زعيم وثقت فيه 
زعيم : قولتلك في شغالتنا مفيش حاجه اسمها ثقه بس بردو مش نعطيه بضاعه كلها هنجربه الاول 
مصطفي : كان سامع كل كلمهم لان زرع مايكات وتسجيلات في كل حته حتي لم خطفوا عند زعيم ورجع علي بيت 
صاحبه : انا كل ده مرضتش ادخل بس قلقتني عليك اوى انت كويس 
مصطفي : اها كويس مهم دلوقتي لازم اغير طاقم الي بره وازعق فيهم عشان لو لسه بيرقبوني 
صاحبه : تمام بس كده ممكن بوص يزرع حد معانا 
مصطفي : وده المطلوب عشان نعرف نلعب بيهم كويس 
عند سيلا وطارق 
سيلا : نعمممم يا اخويا لا طبعا 
طارق : ليه بس يا قلبي 
سيلا : دلوقتي قلبك اتعدل ياض واتظبط 
طارق : بذمتك ده شكل انثي 
سيلا : اها طبعا انثي غصب عنك 
طارق : تصدقي حسام صحابي فيه انوثه اكتر منك ???????????????????? 
سيلا : طيب يا طارق شوف هتسافر ازايه بردو 
طارق : خلاص يا قلبي انتي احلي جعفر في حياتي واحلي من حسام ???????????? 
سيلا : اعااا بارد ورخم 
طارق : الرخامه رخمه علي فكره 
سيلا : والغلسه غلسه بردو ???? 
سندس : نزلت علي صوتهم العالي وخناقهم الي شغال من الصبح وقالت فيه ايه مالكم صدعتوني بتخنقوا من الصبح ليه 
سيلا : شوفتي يا حماتي طارق عايز….
سندس : بت انتي قولتلك مائة مره متقوليش حماتي ???? 
سيلا : ???????? حاضر استني بس اقولك الاستاذ عايز يروح فين 
سندس : قولي ياختي 
طارق بتسرع : هسافر يومين مع صحابي يا ماما لان عايزه اغير جوه وحاسس بخنقه وقعد يمثل ويعيش في دور بقي 
سيلا : لا والله كل بعقلنا حلاوة ياض 
سندس : بص يا حبيبي انا مش عايزه اخنقك وعايزك تنبسط وكل حاجه بس ممكن تأجلها لحد ما بابا يرجع ونطمن عليه وانت رجلي مفروض هتسبني لوحدى 
طارق : اصل يا ماما انا زهقت مش هيجري حاجه يعني من يومين وكلهم هنا معاكي 
سندس بحزن : اعمل الي يريحك يابني 
طارق : انا مش عايز ازعلك يا ست الكل بس عايز افك علي نفسي 
سندس : تمام وسابته وطلعت غرفتها 
طارق : يووواه بقي 
سيلا : علي فكره انت غلطان عشان انت عارف لم درش يسافر هي بتبقي قلقانه ازايه ولم انت كمان تغيب عنها تعمل ايه عموما اعملي الي يخليك مبسوط مش مهم احنا وسابته ومشيت 
طارق : اعمل ايه دلوقتي وفكر في زعل أمه زعل اكتر وتلفونه رن 
واحد من صاحبه : ايه يا سطا حضرة هدومك ول لسه عشان نعدى عليك 
طارق : لا مش هروح رواحوا انتو واتبسطوا 
واحد تاني من صاحبه : ليه بس يا سطا دول يومين مش هنتاخر 
طارق : معلش يا جماعه عندي ظروف في بيت وامي تعبانه شويه و لازم اكون جنبها 
واحد من صاحبه : ماشي ابقي طمنا عليك
طارق : ماشي سلام 
وقفل الفون وطلع علي غرفة مامته دخل عليها لقها حاضنه صورة أبوه فراح حضانه هو وباس رأسه 
سندس : هتتاخر يا حبيبي علي صحابك يلا روح 
طارق : لا يا ماما مقدرش اسيبك انا لغيت السفر وباس رأسها وقال متزعليش مني انتي اهم حاجه في حياتي  وحضنها 
سندس : حبيبي وانت سندى وعجازي انت وأخواتك وببقي قوية بيكم ❤️
وبعدها راح يشوف سيلا بس ملقهاش في غرفتها نزل يدور عليها لقها في حديقة إلي وراه عند الحصان بتاعو وبتكلموا 
سيلا بعياط : شفت صاحبك عمل ايه عايز يسافر ويسبنا شفت صاحبك واطي ازايه لا و كمان يومين ده انا مش بستحمل مشفهوش كل ساعه ول ساعتين وجاي عايز يسافر يومين ده حيوان وجذمه قديمه صاحبك ده وكمان ناقص تربيه انا ايه الي خلاني أحبه ده ميستهلنيش طب اعمل ايه امنعه ازايه طيب وقعدة تعيط وبعدها قالت علي فكره انت لازم لم يجي يركب توقعه علي الاقل لم كان مكسور كان مش بيخرج من البيت ده بغل 
طارق : احم خلصتي 
سيلا بخضه : انت جيت من أمتي 
طارق : من ساعة ما كونت واطي لحد الاخر بقيت بغل 
سيلا بتهرب : هههههههه ده من الاول خلاص شفت اتطورت ازايه انا ماشيه بقي باي 
طارق : مسكها وقلها ايه مش عايزه تودعيني قبل ما امشي 
سيلا : بزعل وحزن كبير قالت مع سلامه ترجعلنا بسلامه وخير وخالي بالك من نفسك كل ده وهي باصه في الأرض وماسكه نفسها عشان متعيطش 
طارق : حاضر بس كونت بفكر اغير راي ومسافرش 
سيلا بفرحه زاي الاطفال بصت ليه جامد وقالت : بجد يا طروقه 
طارق : اها يا قلب طروقه مش رايح في حته 
سيلا : من الفرحه نط عليه وحضنته جامد ♥️????❤️
سابته بكسوف واحراج وطلعت تجري لفوق بكسوف جامد 
طارق : حبيبي بيتكسف يا ناس 
عند جميله وادم 
جميله بصت بصدمه لقت ادم وصل لي تقي وحضانها جامد 
تقي بفرحه ودموع من كتر الفرحه : وحشتني اوى كده تغيب عني كل ده 
ادم : معلش يا قلبي مش هيحصل تاني وباس رأسها وقلها ايه رايك نخرج نهارده نتفسح ونرجع تاني 
تقي : انت بتهزر صح ازايه يعني 
جميله : اصل تقي مينفعش تطلع انت نسيت أن علاجها ليه اوقات وبتتعب من مشاوير 
ادم : انا هدلها دواء في موعيده وانا مسؤول عنها متخفيش مش هاذي بنتي اكيد 
جميله : خافت ومش عارفه تعمل ايه فراحت حضنة تقي وقلتلها حاجه في ودنها بسرعه 
تقي : مكنتش فاهم اي حاجه منهم وفجاه اغم عليها 
ادم خاف اوى وشالها وودوها غرفتها وبدأت تقي تكشف عليها وتطمن عليها 
ادم كان مخضوض علي تقي وقال بعصبيه : انتم مش عارفين تشوفه شغلكم كويس هي تعبت كده ليه طمنيني بنتي ملها 
جميله : هي كويسه بس ضغط علي دماغه كان كتير لان فرحت اوى عشان هتخرجوا وهي تعبانه وفرح أنها شافتك فاغمي عليها انا اددتها حقنه وهي هتنتام ومش هتصحي لحد الصبح 
ادم : ماشي انا هقعد معاها وههتم بيها روحي انتي 
جميله : مينفعش مانت عارف ان نفس حد في غرفه غلط عليها وكمان نظام مستشفي وكمان كده هتعرضها للخطر وحضرتك لسه تعبان لازم تروح غرفتك 
ادم باستسلام وحزن : تمام ومشي وراح غرفته واتصل بحد 
ادم : الو ازايك عامله ايه شفتي آخرة عملتك بقينا في ايه بجد حرام عليكي انا بدأت اكرهك بجد حتي مندمتيش ولسه قاعده عندك في مصر بكل برود اعصاب مصعبش عليكي بنتك ولعبتك سخيف دى حرام عليكي بجد انتي معندكيش دم بنتك لو حصلها حاجه هيبقي بسببك وبسبب اهمالك انتي مينفعش تبقي أم ول تبقي زوجه ول تبقي اي حاجه انتي انانيه ومش بتحبي غير نفسك بجد انتي حقيره وبكرهك ولوا تقي حصلها حاجه هندمك جامد ولعبه دى لو مخلصتش انا هنهيها بطريقتي وبعقلي وساعتها هتندمي اكتر ندم في حياتك سلام حتي متستحقيش اقولك سلام ???? وقفل السكه قبل ما يسمع ردها 
عند جميله وتقي 
جميله : انتي كويسه يا تقي 
تقي : اها بس مش فاهمه ليه قولتلي كده في ودني وليه ادم بيقولي بنتي هو حصل ايه فهميني 
جميله : انا هفهمك انا قولتلك …..
مره جايه نعرف ادم كلم مين في فون وجميله قالت ليه وهيحصل ايه مع مصطفي وعياله
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رد