Uncategorized

رواية أحببته رغم الفروق الفصل الرابع 4 والأخير بقلم مريم سمير

 رواية أحببته رغم الفروق الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

رواية أحببته رغم الفروق الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

رواية أحببته رغم الفروق الفصل الرابع 4 والأخير بقلم مريم سمير

_هتتجوز واحده شغاله في كباريه يا ابن عمي؟
شهقت وبصيتلها بصدمه 
=امل اخرسي خالص
_لا مش هخرس انت عاوز واحده زي دي تخش عيلتنا!!
كنت بعيط ومش عارفه اعمل اي، لغايه ما بابا وقع من على الكرسي بتاعه
_بابا، بابا رد عليا، بابا فتح عينك متسبنيش
احمد شاله وكله نزل ركب العربيه، كنت بعيط وماسكه ايد بابا بس هو مش بيفتح خالص، وصلنا المستشفى واحمد قال لممرضين يجي ياخدوه من العربيه، خدوه ودخلوا اوضه والدكتور دخل وقال مينفعش حد يدخل، كنت واقفه بفتكر في الي حصل، طب لي عملت كده؟ انا معملتش اي حاجه تأذيها، كانت بتبصلي ب انتصار كأنها عوزاني فعلا متجوزوش، طيب هي مقلتليش لي بدل متقول قدام بابا وتكشف اكبر سر في حياتي!!
احمد جه وقف جمبي ومسك ايدي
_انا جمبك متخافيش هيبقى كويس
جت ووقفت قدامنا
=احنا مش هنمشي بقى ولا اي؟
_اقسم بالله لو متخرستي خالص لكون ضاربك قلم يربيكي
=انا عاوزه افهم الي بيحصل دلوقت، مش خلاص انت جبته المستشفى لازمتها اي نفضل هنا؟
_والله محدش قالك افضلي، انا هركب ماما وباباكي تاكسي دلوقت، روحي معاهم يلا
=لا و..
شدها من ايدها جامد وطلعوا برا هو ومامته وعمه، كنت واقفه مستنيه الدكتور يخرج يطمني بس سمعت صوت امل واحمد في اوضه قريبه مني، مشيت براحه لغايه موصلت الاوضه وهما بدءوا يتكلموا
_انتي لي بتعملي كده؟ اي كميه القرف والغل دي
=بعمل كده عشان عارف اني بحبك
_كان زمان الكلام دا، وكنا مخطوبين وفضناها، يبقى ملكيش دعوه بحياتي ولا بقراراتي انا عارف انا بعمل اي كويس اوي
=اشمعنا هي مش انا؟
_عاوزه تعرفي لي هي مش انتي؟ عشان لا هي طماعه ولا بتفكر في الفلوس، عنيها مليانه مش زيك كل الي همك ازاي تصرفي، هي أجمل واحده شوفتها في حياتي واشرف بنت في الدنيا ودا غصب عنك والله، وهتجوزها يا امل ويومها بقى هدفعك تمن كل دمعه نزلتيها من عنيها بسببك، انا بحبها وعمري محبيت غيرها، حتى كنت فاكر اني بحبك زمان بس طلعت مغفل ويخربيت قلبي لو كان حبك ثانيه
=للدرجاتي بتكرهني ؟
_انا مش بكرهك، انتي بنت عمي في الأول والآخر، بس انك تعملي الي عملتيه دا، وانك تعيطيها وتحسسيها انها اقل مني و..
=هي فعلا اقل منك
ضحك_دا بتهيقلك، دي جذمتها أعلى من ناس كتير، انتي مش عارفه حاجه ولا تعرفي تبقى زيها
=اه وبالنسبه للكباريه؟
اتعصب_ميخصكيش، الكلام اتقفل معايا، مش هكلمك تاني الا لما اكون بعزمك على فرحنا اوعدك ب دا
سابها وطلع لقاني في وشه ف ابتسم
_تعالي نشوف باباكي عامل اي دلوقت
كنت مبلمه وساكته، رجعنا قدام الاوضه بتاعت بابا والدكتور طلع
_طمنا يا دكتور، هو كويس؟
=الحمد لله كويس هي صدمه عصبيه ، بس رجله اتاثرت بالوقعه فلازم يعمل عمليه
_اعملها
=تمم، بس العمليه هتتكلف 200 الف جنيه
_الحسابات فين؟
=في الدور الأول جمب الاستقبال
_تمم، جهز العمليات انا نازل ادفع
=تمم بعد ازنك
جه يمشي مسكت ايده
_انت هتعمل اي؟
=هنزل ادفع الفلوس عشان العمليه! 
_بس المبلغ كبير، كبير اوي
=دا مش باباكي لوحدك يمريم، خليكي هنا لغايه ماجي
مشي ولقيت امل جايه
_تاخدي كام وتبعدي عنه؟
=انا مش عاوزه حاجه
_عاوزه تفهميني انك هتتجوزيه ومش طمعانه في فلوسه مثلا!
=طبعا هتجوزه عشان حاجه واحده
_اي هي؟
=عشان بحبه
بصتلي بغيظ ومشيت ولقيت احمد كمان شويه جه وقف جمبي
_العمليه كمان ساعه، تعالي عشان تنامي
=مش هعرف انام
_اقعدي في الاوضه دي وحاولي تنامي
قعدتت على كنبه كانت جمبي
_يا احمد لما اطمن عليه
جه وقعد جمبي، ومش عارفه ازاي نمت على كتفه هو كمان نام، وصحينا احنا الاتنين على صوت الدكتور
_ايوه، بابا كويس؟
=الحمد لله العمليه نجحت ويقدر يمشي على رجله بس لازم علاج طبيعي في الأول
_ممكن اشوفه؟
=اه اتفضلي
ابتسمت واحمد جه معايا، اول مفتحت الاوضه وشافني دور وشه الناحيه التانيه
_حمدالله على السلامه يبابا، انا كنت قلقانه عليك اوي
=انتي مين؟
_انا بنتك!
=انا كان عندي بنت وماتت
انهارت من العياط وقعدت على الأرض
_متقولش كده يعمي، بنتك معملتش حاجه بنتك لازم تكون فخور بيها مش تموتها! وتكون رافع راسك لمجرد انها بنتك انت! لما عملت الحادثه جرت على الست صاحبه الشغل ومضت على 10000 ج فهي ذورت في المبلغ وبقي ميت الف جنيه، معرفتش تعمل اي مكنش قدامها حل الا كده، بنتك معندهاش أغلى منك في حياتها، انت ونسها وسندها حياتها ملهاش لازمه من غيرك ، مينفعش تعمل فيها كده، اول مره شوفتها مكنتش زي باقي البنات الي هناك، بنتك لسه بشرفها وانا لسه عاوز اتجوزها عشان عارف ومتاكد انها هتصوني، انا اختيارتي كلها غلط الا هي، مينفعش تحكم عليها من كلمه سمعتها لازم تعرف هي عملت كده لي!
بصيت لأحمد ووشي كان مليان عياط
_تعالي يمريم، تعالي سلمي على باباكي
قربت من بابا وحضنته
_حقك عليا يبنتي، انا السبب في كل دا
فضلت حضناه وخرجت من حضنه وحكناله على العمليه انه هيقدر يمشي قريب، كنت فرحانه اوي، بابا نام وانا وهو خرجنا
_انا مش عارفه اقولك اي، انا بحبك اوي والله
=دا اي الهنا دا كله بس
بابا خرج بعدها بيوم وفضلنا نعمل جلسات علاج طبيعي، قولت لأحمد منتجوزش الا لما بابا يقدر يمشي على رجله وهو وافق واتخطبنا، طبعا اقنع مامته ومامته ست طيبه اوي، كنا في الفله انا وهو ومامته وبابا وطلعت الجنينه انا وهو
_احمد
=يروح احمد
_يبني عيب بقى! لاحظ ان بابا ومامتك جوا
=اه منا عارف
_معتش تقرب
=ولو فضلت أقرب الهانم هتعمل اي؟
_..
ضحك =خلاص بهزر بهزر
_عاوزه اوريلك حاجه
=حاجه اي؟
شديت ايده وطلعنا برا وحطيت ايدي على عنيه
_123
شيلت ايدي
_اي رايك
ابتسم ومدمع =حلوه اوي
كنت عامله تلاجه ميا صدقه جاريه على روح اخته، كنت بحاول افرحه ب اي طريقه، اي حاجه لو نكته عشان يضحك، كنت بستنى اي فرصه تفرحه عشان ارد لو جزء بسيط اوي من الي عمله معايا
بابا رجع يمشي تاني وردت فيا الروح تاني، حياتي بقت جميله اوي من ساعه مدخلها وحقيقي عوض ربنا دا عظيم، عظيم جدا والله
جه يوم كتب الكتاب، كان احلى يوم في حياتي، مش عارفه اعيط ولا افرح، أدركت يعني اي عياط من الفرحه وان اليوم دا اخيرا جه
[بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ]
سمعت الجمله وفضلت مبتسمه الي هو والله واقعه اقسم بالله
كان جاي يقرب مني فجريت على حضنه، مهو خلاص بقى جوزي يجماعه حياء اي بس! يعني اي حياء؟ 
ضحك_كنت هاجي احضنك مش كنتي تصبري
=وفرت عليك المسافه
سلمنا على كل الموجود وطلعنا برا نقعد سوا في الجنينه
اول مشوفت امل جايه من بعيد ابتسمت
_احمد!!
=يروح احمد
_متيجي نجرب حضن كتب الكتاب تاني؟
تمت…
والأخير 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك رد