Uncategorized

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة أحمد عماد

في شقه سليم وفجر ..
شعرت فجر بتحرك سليم لتسير سريعا الي غرفتها .
سليم بندم /فجر ارجوكي تحاول تقدري موقفنا وتفهمينا كويس.
فجر بوجع /انا خلاص فهمت كل واحد زين ي سليم .
سليم باستغراب/ده عمي ربيع بيتصل.
فجر بلهفه /ابوي رد بسرعه ي سليم لأن تلفوني مقفول.
سليم بترحيب/اهلا ي عمي اخبارك ايه .
ربيع /انا زين ي سليم ي ولدي كيفك انت وفجر عاملين ايه اتوحشناكم جوي .
سليم /وانتوا كمان والله يعمي احنا الحمد لله بخير.
ربيع /بجولك ي سليم ي ولدي كنا عايزين نشوفكم اتوحشنا فجر اوي .
سليم /من عنيا ي عمي النهارده انشاء الله يكون عندك عربيه بسواق توصلك ل حد هنا .
ربيع /ربنا يخليك ي سليم ي ولدي .
فجر بلهفه/هات أكلمه ي سليم 
فجر بالم واحتياج /ابوي كيفكم اتوحشتكم جوي .
ربيع بحب /وانتي كمان ي ورده الصعيد كلياتها احنا هنجيكي نشوفك ي ضنايا مش عاوزه اي حاجه .
فجر بوجع/عيزاكم انتوا ي ابوي اتوحشتكم جوي .
ربيع بقلق/مالك ي بتي فيكي ايه ي فجر .
فجر /لا ابدا ي ابوي انا زينه اتوحشتكم جوي بس هستناكم مع السلامه ي ابوي .
سليم /فجر انا لازم امشي لانك عارفه الفرح بكره وفيه تجهيزات كتير لازم تتعمل .
فجر بلامبالاه /روح مطرح مطروح انا ماليش فيه .
سليم بالم /فجر ارجوكي افهمي صدقيني انا مكنتش اعرف بالي فارس ناوي يعمله كل الي كان شاغلني اني انقذك من الي حصلك .
فجر بحده/خلاص ي سليم لاني بجد مش عايز اسمع حاجه واصل.
سليم باستسلام/حاضر ي فجر اني عوزتي اي حاجه اتصلي بيا علطول .
فجر بمكر/بس معلش عاد ممكن تجبلي مياه .
سليم /طبعا ثانيه واحده .
لتلتقط فجر تلفونه سريعا لتلتقط رقم خالد .
سليم /اتفضلي ي ستي .
فجر /شكرا جوي ي سليم والف مبروك عليكم وبلغ مباركتي ل ساره .
سليم بابتسامه/حاضر ي فجر من عنيا كان نفسي تكوني موجوده .
فجر /معلش بقا .
سليم برجاء /فجر ارجوكي لما الحج ربيع يجي بلاش تحكيله حاجه صدقيني احنا كلنا محتاجلك ي فجر .
فجر بوجع /ربنا يسهل ي سليم ..
في شقه كريم ..
كانوا يسيرون الي الداخل وكل منهما لم يستطيع التحدث مع الآخر في لمح البصر قد أصبحوا زوجان .
كريم بخوف من رفضها له /ايه انا عارف انك مصدومه علي مخنوقه علي مشاعر كتير متلخبطه بس انا بجد اسف .
ايه بترقب /علي ايه عاد .
كريم بتنهيده /علي كل حاجه بسبب مرض امي نزلتي وحصل الي حصل انا بكره انشاء الله هروح العمي ربيع واحكيلوا علي كل حاجه والي يحصل يحصل  .
ايه وهي تحدث ذاتها/اه لو تعرف أن الي حصل ده اجمل حاجه حصلت في حياتي بحبك ي كريم بحبك جوي .
كريم بقلق/مالك ي ايه ساكته ليه.
ايه بخجل /ابدا مش عارفه اقول ايه بس انا مش عيزاك تلوم حالك عن اذنك لازم اطمن علي أما حنان.
لترحل ايه للاطمئنان عليها.
كريم بخوف وقلق/ياااه ي ايه مش مصدق انك بقيتي مراتي بس خايف خايف انتي تكوني شيفاني مش مناسب ليكي تكون بحاسه باي مشاعر ناحيتي وتقرري تبعدي ساعتها هانهار وانتهي لاني مقدرش استغنا عنك ابدا ي ايه .
في غرفه حنان .
حنان بسعاده /بتقويلي ايه ي ايه اتجوزتوا .
ايه بقلق/ايوه ي أما كان نفسي نتجوز بطريقه احسن من كده انا خايفه يكون كريم اتجوزني غصب علشان يخرجني.
حنان /انتي لسه شاكه في حبه ليكي ي ايه ده انتي شوفتي بعينك .
ايه بدموع /بس لازم اسمعها منه هو ي امي مش عايزه كريم يبعد عني مش عايزه احس انه مغصوب عليا مش مصدق الا لما اشوف ده بعيني ي امي .
حنان بخبث/هتشوفي وحياتك لاخليه يصرخ بعلو صوته أنه بيحبك وهتشوفي بس كل خوفي من أهلك لما يعرفوا .
ايه بحنين لابويها/ابويا وامي غلابه ي أما وبيحبونا ويتمنوا بس أن احنا نكون مبسوطين ومتنسيش أنهم عارفين كريم زين وعارفين الي عمله معايا اطمني ي أما كريم ميتعيبش واصل. 
لتحتتظنها حنان بامومه وهي تربت علي علي شعرها بحنان لتزعم علي إتمام ذلك الزيجه وجمع هذان العاشقان سويا …
في فيلا عاصم ..
كانوا يجلسون على الطاوله يتناولن الافطار.
هايدي بمكر/مش سهله فجر دي مش كده ي عاصم وقعت سليم بجلاله قدره.
عاصم بالم /لأنها جميله وتستاهل أنها تتحب.
هايدي بغضب/لا طبعا أصل انت متعرفش لؤم الفلاحين ده ي عاصم انا الي عارفه الاشكال دي كويس .
شمس بغضب/طب ممكن نأكل بقا ونبطل كلام علي الناس .
السفرجي/عاصم بيه فارس باشا عايزك بره .
عاصم باستغراب/فارس ي ترا عايز ايه .
في جنينه الفيلا.
كان يجلس فارس وهو يزفر بضيق وغضب .
عاصم باستغراب/اهلا فارس .
فارس بغضب/هو سوال واحد انت كنت عارف أن خالد عضو في منظمه ارهابيه زي دي .
عاصم بارتباك/ايه انت بتقول ايه دي تخاريف ي فارس.
فارس بنبره جاده/عاصم انا عارفك اكتر من نفسك ايه الي مخبيه عليا .
عاصم بهروب/انا مش مخبي حاجه ي فارس وانت ايه الي فكرك بخالد وجبه المعلومات دي منين .
فارس بحده/المعلومات دي ماليه الاداره لو تعرف حاجه قولي خلينا ننقذ سمعه خالد قبل مالدنيا تبوظ اكتر من كده خليني اعرف الحقيقه وانتقم من الي عمل فينا كده .
عاصم بارتباك /انا معرفش حاجه عن كل ده ي فارس خالد اخويا مات والموضوع انتهت.
فارس بغضب /انا كده اتاكدت ساعدتك انت كمان شغال معاهم مش كده المنظمه دي هتفضل تسحب فينا واحد وراء الثاني اتكلم ي عاصم .
عاصم بقلق/انا معرفش اي حاجه عن التخاريف دي ي فارس.
فارس بغضب/ماشي ي عاصم صدقني لازم اعرف الحقيقه وهعرفها بس صدقني ساعتها مش هرحم حد ابدا .
ليسرع فارس الي الخارجه تحت نظراته الصائبه.
في القاهره ..
في منزل عمه صابر حوريه .
عمه صابر بترحيب/ي مرحب ي مرحب منورين مراتك حلوه جوي جوي ي صابر. 
قمر /ربنا يخليكي ي يارب معلش هنتقل عليكي .
عمه صابر بغضب/واه عاد كيف تقويلي كده ده انت مراه الغالي وام ولده ي عني اشيك جوه حباب عنيا من جوه .
صابر بسعاده /ربنا يخليكي ليا ي عمتي .
حوريه /يلا خود مراتك خليها ترتاح من السفر عقبال ما الوكل يجهز .
صابر/تسلمي ي عمتي ليحمل صابر قمر لتشهق هي بخجل.
قمر /نزلني ي صابر.
صابر بعشق وهمس/انزلك كيف ي جلبي ده انا مصدقه انك تبقي بين ايديا بحبك ي قمر بحبك جوي .
قمر بعشق/وانا بحبك جوي ي ابو الغالي ..
في دوار العمده …
عثمان /ها ي حمدان شحنات الاثار الأولي انبعتت .
حمدان /ايوه ي ابوي والشحنه الكبيره هتوصل بعد يومين .
عثمان بطمع /واه ي واد ي حمدان لو البيعه دي تمشي خلقا ملوك الفلوس هتبقا في ايدينا زي الرز .
احدا رجال حمدان/احنا احنا بعد اذنك ي حضره  العمده هنسافر الدلتا علشان المحصول.
عثمان بحده/واه هو الواد صابر لسه محصلش المحصول .
الرجل/ هو سعادتك مخبرش ي حضره العمده الواد صابر بقاله اسبوع كده مختفي ومحدش ي عرف اراضيه واصل.
عثمان /هيكون راح فين ي عني واد الفرطوس ده ده ملوش حد واصل .
حمدان بانتباه/انت بتقول بقاله اد ايه ي ياض .
الرجل/اسبوع ي حمدان باشا.
حمدان بغضب /اه ي ابن الكلب نهايتك علي ايدي ي صابر الكلب .
عثمان لاستفسار/فيه ايه ي حمدان عاد .
حمدان بتوعد/مفيش حاجه واصل ي ابوي متشغلش بالك انت ده موضوع وانا الي هخلصه .
في فيلا الزعيم ..
كانوا يقفون احتراما وهم يخفضون رواسهم أرضا ل مارك زعيم التنظيم .
مارك بنبره جاده /ايه اخبار الشغل .
سلطان بخوف ورعب/كله تمام ي زعيم .
الزعيم بتنهيده/انا طلبتكم انتوا هنا النهارده علشان عيازكم في موضوع مهم .
الجيار /خير ي زعيم .
الزعيم /خالد انا عيازكم ترقبوه ليل ونهار هو والناس الي كانوا حواليه وكان قريب منهم بره .
سلطان /سعادتك الي كانوا قريبين منه هما ولادي بحكم القرابه الي بينا.
الزعيم بغضب/انا كلامي واضح ومش عايز فيه نقاش فاهمين .
الجيار /فيه حاجه سعادتك البنت الي اسمها فجر الي كانت حبيبته في الصعيد  الي عرفنها لما كنا بنجمع عنه معلومات علشان يينضم الجماعه الي بيرقبوا عاصم في الشركه عرفوا أنها بتشتغل عند عاصم في الشركه.
الزعيم بصدمه/بتقول ايه ويترا دي صدفه اكيد لا  .
سلطان بقلق/حضرتك قصدك ايه.
الزعيم بغضب/اقصد أن خالد بيلعب علينا لحد مايدبسنا ويودينا وراء الشمس ونتحبس مش كده .
الجيار /سعادتك عيزنا نعمل ايه .
الزعيم بشر/نخلص بس من الصفقه دي وبعدين نخلص منه بس نفذوا الي قولته عايز مراقبه ليل ونهار علي فجر وعاصم وسليم وفارس فاهمين .
الجيار وسلطان/تحت امر سعادتك .
في شقه فجر ..
كانت تجلس وهي شارده فيما يجب أن يحدث .
ايه ي فجر معقول انتي فكرتي في الانتقام والشر ايوه بس هما يستاهلوا بس فكري كده شويه مع نفسك.
/فارس عمل كده علشان وصيه خالد لينعم كانت فكره شيطان لكن لو فارس كان وحش كان اغتصبني فعلا ودمر حياتي لكن هو معملش كده لولا الي عمله فارس مكنتش دخلت في وسطهم مكنتش قدرت اعرف أن خالد لسه عايش.
/سليم كان هو الحمايه السند والضهر سليم كان حابب يعيشني رافعه راسي اتحدا كل حاجه علشاني علشان اقدر اعيش زي البنات عمل كل ده من غير مقابل صحيح هو مخبي عليا أن خالد عايش بس اكيد ده ليه سبب دايما بحسه اخويا .
/خالد ❤️❤️ عشقي الاول والاخير هو الي وصلنا كلنا الي احنا فيه ضحا بنفسه علشانا كلنا خوفو علينا دمره هو في وسط ناس مبترحمش اكيد أنه يعذبنا ويبعد عنا فتره كده علشان ينجينا ويبعدنا انت الوحيد الي ضربتني في قلبي ي خالد بس كل ده ليه سبب واكيد هعرفه لما اقابلك  مش هسيبك ي خالد مش هتموت مش هتروح مني هنقذك وارجعك ل حضني وساعتها بس هسجنك في حضني وقلبي واعاقبك العقاب الي تستهله بحبك ي عشق الفجر وروحها ونبضها ❤️❤️????????????????????❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ خالد ❤️❤️❤️
في فيلا سلطان ..
كان الانوار تتلالا الانوار الامعه في كل مكان فكان فرح حقا ضخما يحضروه جميع الشخصيات العامه والهامه أيضا .
سليم بعشق /ايه القمر ده هموت من حبك ي ساره .
ساره بخجل/حبيبي ي سليم ربنا ميحرمني منك ابدا ويخليك ليا .
سليم بحب /بحبك. 
ساره بخجل/وانا بعشقك .
سليم /معلش ي نور عيني تليفون مهم هرد عليه وارجع علطول.
ساره /اوكي ي حبيبي. 
فارس باستفزاز /شايفه الناس كلها بتبص علينا ازي مش مصدقين ان فارس سلطان يتجوزك .
رنا بغيظ/ي سلام دول بيحسدوك عليا وبيتحصروا علي حالي .
فارس بضحك /هههههه شكلك بيبقا حلو اوي وانتي متغاظه.
رنا بغرور /انا حلوه في كل حالاتي .
فارس بحب /بحبك .
رنا بعشق /وانا اكتر ي فارس قلبي …
في الداخل ..
سليم بالم /الله يبارك فيك ي خالد كان نفسي تبقا معايا النهارده انا وفارس محتاجيلك اوي .
خالد بحزن/معلش ي سليم كل حاجه نصيب المهم فجر اخبارها ايه .
سليم /خالد فجر محتجاك اوي انت كده بتموتها بالبطي حرام عليك .
خالد بغضب/حرام عليا انا في ايه ده انا اكتر واحد محني عليه تخيل لو كنت فضلت احارب قصادهم كان زمانها هي أول واحده ضائعه مني اسهل حاجه كانوا يغتصوبها قدام عيني وانا واقف متكتف .
سليم/طب خلاص اهدا انا مش قصدي اضيقك اسف ي خالد بس انا بجد هتجنن كل مافتكر أن النهايه ممكن تكون كده .
خالد بوجع/سيبك من كل ده والف مبروك مره تانيه ي اخويا وخالي بالك من فجر ي سليم .
سليم /حاضر ي اخويا مع السلامه .
سلطان بغضب/ايه ي سليم انت هنا والماذون مستني من بدري .
سليم بأسف/معلش ي بابا كان معايا تليفون مهم .
حمدي /سلطان بيه انا اسف عارف أنه مش وقته بس الشركه الالمانيه عايزه الملف بتاعها ضروري .
سلطان يزهق/اوووف ده وقته.
سليم /خلاص ي بابا هات مفتاح الخزنه انا هيجيبه واجي علطول مش هاخر .
سلطان /ماشي بس بسرعه .
في الجنينه ..
المأذون بزهق/هو سليم بيه اتاخر كده ليه نكتب كتاب فارس باشا بقا .
سلطان /اكتب ي مولانا انا كل قصدي أن سليم الكبير بس يلا الاتنين واحد .
المأذون /قولي ورايا ي بنتي .
سليم بغضب جوهري /استنا ي سيدنا الشيخ الجوازاتين دول مش هيتموا ابدا .
سلطان بغضب /اييبببه انت اتجننت ..
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

تعليق واحد

اترك رد