Uncategorized

رواية الفارس والمهرة الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم مريم حسن

 رواية الفارس والمهرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم مريم حسن

و فجأة سمع صوت حاجة وقعت في المياه
خرج برا بسرعة لقى قمر مغمى عليها و بتنزل تحت المياه نط بسرعة و شالها و طلع راح اوضتها و حطها على السرير
أدهم… اتصلي بالدكتور يا ماما
اتصلت مريم بالدكتور و جه بعديها ب نص ساعة
الدكتور… مناعتها ضعيفة جدًا و لازم تاكل كويس و ياريت تبتدي تتحرك لما مناعتها تقوى الحمدلله انكم لاحقتوها 
الدكتور مشي و ادهم قعد جنبها و مسك أيدها 
مريم … هروح اعملها حاجة تاكلها يبني 
أدهم… ماشي يا ماما
نزلت مريم تحت الباب خبط فتحت لقت مهرة
مريم … مهرة و حضنتها
مهرة… وحشتيني اوي
دخلوا المطبخ و مريم بتحكي ليها عند ادهم و قمر
مهرة… فارس مش طايقني
مريم… انا مش فاهمة الراجل الخمسيني ده ماله
مهرة… فارس بالنسبالي احسن راجل انا عايزاه يسامحني
مريم … اللي عملتيه مش شوية 
مهرة.. ما انا فهمت عمل كده ليه بعد تسعتاشر سنة
مريم… اغريه 
مهرة… بس يا مريم 
مريم … طب اعمل ايه طيب
في مقر الامن الوطني
فارس… مسدس شايلة معاكي مسدس
غزل… الدنيا علمتني حاجت كتير يا ابويا 
مسكها من قفاها
فارس… دنيا ايه اللي تخليكي تشيلي مسدس و تتعلمي رياضة عنيفة كده
غزل… عشان ابقى زيك 
فارس… انتي هتموتيني ناقص عمر
غزل… ناقص عمر ايه يا حجوج انت على فراش الموت
بصلها بغضب فطلعت تجري برا
غزل.. الحقونييييي الحقونييييي هيموتني
لقت عمر ف استخبت وراه
عمر… في ايه في ايه
فارس.. هاتها بنت ال*** دي
غزل.. علفكرة بتشتم نفسك و طلعت لسانها
فارس… لو مطلعتهاش من ورا ضهرك وهديك ورا الشمس
عمر… اعذريني بس ورا الشمس وحش اوي و سابها
غزل… اسوء حاجة ان يجيلك خنجر الخيانة من اقرب الناس ليك انتو بتعملوا فيا كده لييييه
فارس… بس يا هبلة بس
كانت بعض الضباط يضحكون نظر لهم فارس ناظرة أخرستهم 
موبايل غزل رن و كانو مهرة
غزل… الو يا ماما
مهرة… غزل الحقيني يا غزل بيضربوا عليا نار
غزل… هنا مين دول
مهرة… معرفش يا غزل انا في التاكسي 
غزل… بابا الحق ماما بيضربوا عليها نار
فارس… انتي فين مهرة ردي يا مهرة ردي
و فجأة رد حد مكان مهرة
… ده كان انتقام بسيط منك مراتك ماتت
غزل… ماماااااااااا مامااااااااا عاااااااا
بعد شهرين
نايمة على السرير بتعب متعلقلها محاليل 
فارس… غزل غزل قومي يلا عشان تاكلي
غزل… مش عايزة 
دخل أدهم و عمر
عمر… يا عم حاسب
أدهم…. شششش انت كمان 
عمر… لا استنى بقى انا اللي هتكلم الاول 
أدهم… الكلام ده للكبار اللي زيي
فارس… بس انتو الاتنين 
دخلت قمر و راحة عند غزل 
قمر… ازيك أدهم حكالي عنك جيت اشوفك و اطمن عليكي عايزة اقولك انا ماما و بابا توفوا في حدثة و انت ستاشر سنة كنت بعمل زيك كده بس اكتشفت ان كانت ماما اما بتيجي في احلامي كانت بتبقى زعلانة على الحال اللي انا فيه قومي كلي مامتك حسا بيكي و مش هتبقى مبسوطة انك تكوني كده 
غزل قامت براحة و قمر جابت الصنية و بدأت تأكلها
عمر… وه دي عملت اللي محدش قدر يعمله
فارس.. برا انتو الاتنين 
عمر.. طب اشوفها
فارس…. لا 
عمر… ابوسها 
فارس… يلا يا ابن محمد برا 
أدهم… طب نتكلم طيب دي اختي
فارس الموبايل بتاعه رن 
فارس… الو مين 
… انا يا فارس 
تلألأت الدموع في عيناه و قال بتوتر… مهرة
… ايوه انا يا فارس تعالى خدني 
فارس… انتي انتي فين 
مهرة… في مستشفى ****
فارس قالهم و راحوا كلهم المستشفى 
غزل… ماما 
مهرة بخضة.. غزل حبيبتي انتي كويسة 
غزل… اه يا ماما 
مريم … خوفتيني عليكي و حضنتها 
مهرة… متقلقيش انا كويسة 
عمر… الف سلامة عليكي يا طنط
مهرة… الله يسلمك يا حبيبي 
أدهم… يا انطي مهرة
مهرة… انطك ايه انت كمان 
أدهم… بس عجبتك صح 
مهرة… امشي يلا 
قعدوا معاها احد بليل و غزل روحت عند مريم و فارس قعد مع مهرة
فارس… بقيتي احسن
مهرة… اه … علفكرة انت ممكن تروح عادي 
فارس… طب سلام انا بقى و جاي يقوم
مهرة… انت هتمشي
فارس… انتي اللي قولتي
مهرة بحزن… ماشي خلاص 
فارس مسك إيدها… انتي هبلة هسيبك ازاي انا أقدر أصلًا 
مهرة… يعني ايه 
فارس… انا لما حسيت بجد انك روحتي مني كنت بتمنى ترجعي و اقولك ان خلاص انا المفروض اسامح و انتي كمان و انا مقدرش اعيش من غير و بحبك 
و باسها في راسها 
مهرة حضنته… و انا كمان بحبك 
بعد مرور اربع اشهر
غزل… انا متوترة ألغوا الفرح 
قمر… يا حبيبتي اهدي
مهرة… جدعان هقولكو حاجة بس متضحكوش
مريم … ايه 
مهرة… انا حامل 
غزل… يلا هي كملت اهرب انا بقى 
مريم … بس يا بت 
الباب خبط و دخل فارس
مهرة بهمس… اسكتو
فارس… في ايه 
مهرة… لا مفيش يلا امسك غزل
فارس بص لغزل… بت انتي في حاجة
غزل بتوتر… ممم ممفيش 
فارس قرب منها وبصلها برفعة حاجب.. متأكدة 
غزل… امممم
فارس… افتحي بقك
مهرة… مفيش يا حبيبي هي بس متوترة و كانت تمشي
فارس… متخافيش 
فارس مسك إيدها و نزل و الفرح كان عام زي فلم عريس من جها امنية و كان تلت ارباعه ظباط 
عمر… ايه القمر ده 
غزل… ميرسي 
عمر رقص مع غزل و الفرح كان جميل و أخيرًا خلص
مهرة بتعيط
فارس… اهدي متعيطيش 
مهرة… هي مشيت ينفع نروح ناخدها
فارس… يا حبيبتي هي هتبقى تيجي
مهرة… فارس 
فارس… نعم 
مهرة.. انا انا حامل
فارس… عارف 
مهرة… اي ده ازاي
فارس… غزل قالتلي
مهرة… يا غزل الكلب 
فارس… ايوه ايوه تفضلي تغلطي كده كتير 
مهرة ضحكة … لا لا خلاص 
بعد تمن شهور
غزل… عااااااااا قوم قوم 
عمر… في ايه اجي منين اروح فين
غزل… مش قادرة قوم 
و في الاوضة التانية
مهرة… ااااه قوم يا فارس قوم 
فارس.. اهدي اهدي 
خرج فارس و عمر 
عمر… غزل بتولد دي في الشهر السابع 
فارس… مهرة بردو هنعمل ايه 
الاتنين بيصرخوا 
مهرة.. فارسسسسسس
غزل…. عمرررررر
انتهت
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد