Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل العاشر 10 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل العاشر 10 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل العاشر 10 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل العاشر 10 بقلم منار كريم

حمزه= وهيفرح أكتر آيام انا بحبك وعايز اتجوزك وقع الكلام علي آيام كا الصدمه  بسبب اعتراف حمزه بحبه ليها 
حنان بفرحه = ها يا حببتي موافقه نكتب الكتاب وتتجوزوا بقي 
آيام بكسوف = اللي تشوفوه بس مش هنعمل فرح دلوقتي غير لما ادخل الكلية الاول ممكن كتب كتاب بس 
حمزه بفرحه = وانا موافق 
كريمه وحنان بضحك انت مستعجل على أي كدا 
حبيبة بمرح= وهيبقي عندنا فرح اخيرا الحمدلله جه اليوم اللي العيلة يبقي فيها فرح كله ضحك 
حمزه = جهزوا نفسكوا كتب الكتاب يوم الخميس اللي جاي اي رايك يا طنط 
كريمه = والله يا ابني انا معنديش مانع نهائي بس نشوف راي آيام برضوا 
آيام بمعرضه = يوم الخميس ده ده بدري اوي ولسه في حاجات كتير تتحضر 
حبيبة =يوه بقي يا آيام يا ستي احنا انهارده الحد يعني فاضل معانا تلات ايام نقدر نخلص فيهم كل حاجه ها يلا بقي 
آيام = خلاص اللي تشوفوه 
Manar Karem
______________*
عمر = بابا 
والد عمر ( حسين ???? نعم يا عمر 
عمر = انا عايز اخطب 
حسين بفرحه = بجد يا عمر تبقي مين دي 
عمر = اخت حمزه اللي كنت خبطه بعربيتي فاكره 
حسين بتذكر = طبعا يا حبيبي فاكره  خلاص حدد لينا معاد مع اخوها نروح نتقدم 
عمر بفرحه = بجد يا بابا يعني انتي موافق 
حسين = طبعا موافق مش انت اللي مختارها يبقي لازم اوافق 
عمر = حبيبي انت يا بابا طيب بعد اذنك اروح اتصل علي حمزه بقي نحدد معاد معاه
حسين في سره = ربنا يفرحك يا حبيبي انا من ساعه ما والدتك اتوفت وانا مشفتكشي فرحان كدا ربنا يرحمك يا ايمان 
Manar Karem
_____________*
عمر =السلام عليكم الووو يا حمزه 
حمزه =وعليكم السلام ازيك يا عمر اي مجتشي الشركه انهارده لي 
عمر =معلشي كان ورايا شوية شغل برا الشركه انهارده كنت بخلصه كدا
حمزه = تمام بس انت ابن حلال كنت لسه هتصل عليك حالا
عمر =وانا برضوا عايزك في موضوع
حمزه = موضوع اي قول 
عمر = طيب قول الاول في أي
حمزه بسعاده ظاهره علي صوته = واخيرا كتب كتابي يوم الخميس وطبعا انت اول واحد تعرف 
عمر بفرحه مماثله لفرحه حمزه = بجد الف الف مبروك يا صحبي ربنا يتمملك علي خير يا رب 
حمزه =يا رب يا صحبي ها قولي بقي اي الموضوع اللي عايزني فية 
عمر = خلاص هقابلك بكرا في الشركه واقولك 
حمزه =تمام عايز حاجه 
عمر = شكرا وقفل الخط 
عمر في نفسه = يا رب توافقي يا حبيبة انا مش عارف انا حبيبتك امتي كدا بس بجد حبيتك من قلبي 
Manar Karem
&&&&&&&&&&&&&&&
حبيبة = ايام اعملي حسابك بكرا هنروح نشتري الفستان لكتب الكتاب 
آيام بهدوء وسعاده داخلية = أن شاء الله 
حبيبة بخبث = اي انا حاسه انك فرحتي لما حمزه اتلكم علي الفرح اكتر من فرحتك للنتيجه 
آيام بغيظ= حبيبة انتي عايزه مني اي طب يلا بقي من غير متطرود احنا بنام بدري 
حبيبة = كدا بتطروديني من بيت عمي مكنشي العشم ماشي يلا سلام 
آيام = سلام 
وعدي اليوم بفرحه الجميع 
Manar Karem
@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم 
حبيبة وآيام في المول 
حبيبة = اي يا آيام كل الفساتين دي ومش عجبك حاجه خالص كدا 
آيام =اعمل اي يعني مفيش حاجه حلوه خالص 
Manar Karem
@@@@@@@@@@
حمزه راح لمكتب عمر وخبط 
عمر =اتفضل 
حمزه =ابو الصحاب 
عمر =ازيك انت يا صحبي 
حمزه= الحمد لله بقولك فاضي نروح أي كافية نشرب قهوه ولا و بالمره ننزل اي مول نشتري طقم كتب الكتاب 
عمر = طبعا ولو مش فاضي افضي مخصوص ليك يلا بينا 
وخرجوا من الشركه متجهين للمول 
Manar Karem
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
في مكان بعيد 
الراجل / والله زي ما بقولك كدا البنتين قدامي اهم في المول بينقوا فساتين كتب الكتاب 
الطرف التاني بشر / امممممممم ومعرفتش كتب الكتاب امتي
الراجل / اه سمعت انو يوم الخميس الجاي 
الطرف التاني /حلو يوم الخميس نسبهم يفرحوا شوية بس مش كتير عليهم 
الراجل / اي في خطه جديده ولا اي 
الطرف التاني/ ملكشي فيه انت عليك تنفذ بس اللي اقولك علية وتعمله من غير معارضه انت سامع 
الراجل / حاضر تحت امر حضرتك اي أوامر تانيه 
الطرف التاني/ لا ومش هحظرك تاني عينك متتشلش من عليهم سامع الخط اتفقل 
يبقي كدا كتب الكتاب يوم الخميس لا كويس اوي انتوا اللي جبتوه لنفسكوا بقي
Manar Karem 
______________________*
آيام بملل = خلاص يا حبيبة نروح بكرا اي مكان تاني يكون فيه حاجات احلي من كدة 
حبيبة = خلاص ماشي يلا بينا بقي نتغدا الاول 
آيام = يلا 
Manar Karem
*******************
حمزه = ها اي رايك في القميص ده حلو مش كدا 
عمر = ايوا يلا 
ونقوا طقم لعمر وطقم لحمزه 
وهما ماشين في المول 
لفت انتباه حمزه فستان ابيض محجبات وعلية الطرحه بتاعته حمزه 
حمزه لعمر خليك هنا دقيقه واحده اجيب حاجه وجاي 
عمر = ماشي اسبقك انا اروح اشرب حاجه علي ما تيجي 
حمزه ماشي مش هتاخر 
حمزه للبنت اللي في المحل =لو سمحتي يا انسه 
البت اللي في المحل با احترام اتفضل تحت امرك
حمزه =لو سمحتي انا عايز الفستان ده با الطرحه والشوظ وكل حاجه 
البت = تحت امرك يا فندم حاجه تاني 
حمزه =لا شكرا وبعد خمس دقائق 
البنت = اتفضل حضرتك الشنط اهي فيها الفستان والشوظ وكل حاجه 
حمزه =شكرا جدا ممكن الحساب بقي وحاسب حمزه وراح لعمر 
حمزه = اتاخرت عليك
عمر = لا ولا اتاخرت ولا حاجه 
عمر =حمزه انا كنت عايز اقولك حاجه
حمزه=قول يا عمر انا سمعك 
عمر =الصراحه كدا انا 
معجب با الانسه حبيبة اختك وعايز اتجوزها 
حمزه = علي طول كدا دا انت مشفتهاش غير مرتين تقريبا 
عمر = ايوا هما مرتين بس انا اعجبت بيها وممشيتشي من خيالي ابدا يا ريت توافق وانا اوعدك اني عمري ما ازعلها ابدا وهحطها في عيوني 
حمزه = وانت قدها بس الموافقه دي مش بتاعتي دي بتاعه حبيبة بس أن شاء الله هكلمها وهرد عليك يلا بقي نمشي 
عمر = يلا يا عريس 
Manar Karem
@@@@@@@@@@@ 
في بيت آيام بعد ما روحوا يا ماما انا معجبنيش حاجه هبقي اروح بكرا انا وحبيبة محصلشي حاجه 
كريمه = خلاص يا آيام ماشي يلا بقي علي شان نتغدي 
آيام = حاضر يلا وهما بيتغدوا سمعوا خبط علي الباب .
آيام = خليكي انتي يا ماما هروح افتح انا ولبست طرحتها والاسدال وفتحت
آيام بصدمه =اي دا
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!