Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيرين أحمد

=صدقيني انا مش هقدر اعيش من غيرك يا يبرقق 
انا معرفش اايه اللي حصل ومش فاهم بس أنا عمري ما خنتك صدقيني 
بكت يبرق ثم ذهبت 
ليل بكت ع حالتهم
انما سما كنت تبتسم قليلا كي لا تبين فرحتها لهم 
ذهبت سما لمراد و هي تتصنع الحزن 
سما”
=مراد انا اسفه بجد اني سببت ليك مشاكل تقدر ماتتجوزنيش و تبقا مع حبيبتك و مراتك انا كده السبب ف اللي حصل مابينكم اقدر امشي دلوقتى
و بكت 
مراد بحزن “
=ده حقك ي سما بس صدقيني انا مش فاكر ااايه اللي حصل 
ذهب و تركها 
ابتسمت سما 
ليل بغضب “
=ااايه ده مبسوطه ايه كده و فرحانه متفرحيني معاكي 
سما” بتوتر 
=انا مش مبسوطه انا زعلانه ع اللي حصل مابينهم وان انا السبب ممكن امشي عادي 
ليل “
=اه عادي ممكن تمشي و تطلعي براا حياتهم و اجهزلك شنطتك و تسرفي باريس أو ايطاليا و يكون ليكي بيت كبير كمان بس ابعدي عنهم 
سما اتصدمه و بلعت ريقها
كملت ليل كلامها بغضب
=ماالك سكتي ليه 
سما”
=هو هو انتي بترشيني بالفلوس
ليل برفع حاجب “
=ابدا ده انا بأمن مستقبلك عادي خلاص ي سيتي تقدري تسافري انتي
سما “
=هاا بس بس مراد هيزعل لا لا مش مسافره و…..
ليل “
=اه معااكي حق 
ليام “
=ليل يلاا تعاالي شوفي يبرق
ليل “
=مااشي 
مصطفى و ليام ذاهبوا 
سما غضبت من تصرفهم جميعاً و ذهبت
__________**___________
دخلت لهم 
يبرق “
=ميراا
ميرا “
=انا عارفه بكل حاجه و كريم قالي 
يبرق بكت كثيرا “
حضنتها ميرا “
=انا مش مصدقه اني هبعد عن مراد قلبي مش مصدق أن يعمل كده
ميرا “
=قلبك بيقول الحقيقه مراد مش عمل حاجه ليها دي كدبه من سما انا عرفت حقايق عنها بس محتاجين مساعده 
ليل “
=انا هنا اهو واقدر اساعد 
يبرق “
=ااايه هي 
ميرا “
=هقولك ي سيتي ببساطه كده هي موتت جنه جنه مماتش موته طبيعية 
اتصدم الجميع 
يبرق =يعني ااايه مش فاهمه وعرفتي ارااي الكلام ده مش معقول واحده تقتل اختها
ميرا =صدقيني انا عرفت حاجات عنها 
انا النهاردة روحت الشركه لكريم بصدفه كان بيسأل عن سما ولاقيته بيتكلم ف الفون انا ممكن اعملك فضيحه و انك السبب في موتها انا جيت و ملاتكيش و قال إنها عايزها ضروري ف فضولي كتر كريم جيه و قالي مالك قالتله روح ورا العربيه دي 
و اللي عرفته أن الشخص ده نفسه اللي كان بيهتم بحمل جنه و أنه اللي كان بيتابع حالتها و قف قدام مستشفى كبيره المهم و دخل مكتب هو باين دكتور هنا دخلت انا وكريم ليه وشخص باين كان يعرف كريم 
Flash Back
=ايه ده انتو مين و ازاي تدخلوا من غير اذن 
كريم ببرود وقعد ورفع رجل ع رجل 
كريم”
=اهلا الاستاذ عز 
تذكره عز و خاف منه وبلع ريقه
عز”
=استاذ كريم اهلا مكنتش اعرف ان
كريم “
=من غير لف و دوران انا جاأي اسال عن حاجات مش حاجه ولو حاولت تكدب ابقا ودع زوجتك و اولادك
عز بتوتر”
= اه اه اتفضل 
كريم “
=سماا
عز بخوف
=سما سما مين
كريم “
=انا قلتلك هتودع عيالك كده اتكلم أحسن 
احس عز أنه لان ينجو 
=انا هحيلك كل حاجه بس بس ارجوك انا عندي زوجه و اولاد 
كريم “
=انجز 
هحكى له أن سما دخلت العنايه لاختها بعد و لأدتها 
ولان حمل جنه كان صعب و كان كل الأجهزة عاليها و نبضها كان ضعيف 
و لااحد كان يعرف بدوخلها 
و قفله الاجهزه عليها و صوت صفير الجهاز بأن نبضها توقف 
ودخل عليها عز و اتصدم واغرته بالمال
اتصدمت ميرا بأن هناك بشر ف الحقيقه هكذا 
عز
=صدقني كان ضعف مني 
قام كريم واعطه بعض الكمات 
=انت ازاااي كده شوفت واحده قتلت اختها و دكتور و خااين لامنتك شوفت واحده بتموت و لسه مشافتش ابنهاا و جوزها اللي كان بيموت كل يوم عليها انت ازاااي كده 
انت اللي زايك لازم تعاقب فاااهم انت هتتعقب بس لو فكرت تهرب هاجيبك من المريخ نفسه انت هتعمل حاجه بس دلوقتي و بعدها هنبقا نتكلم 
Back
كان الجميع مصدم بأن اخت قتلت اختها 
يبرق ببكاء
=ااااه ايه  ده ازااي ف نااس كده انا مش مصدقه تقتل اختها و ماحستش بندم لغايه دلوقتي اااه يااارب انا مبقتش فااهمه حاجه 
ميرا “
=الكلام مش هيرجع حاجه احنا لازم نجيب حقك وعشان تعرفي كانت هتموتك بردوا و حق جنه اللي ماتت ولا شافت ابنها ماتت و هي كانت نفسها تشوف ابنها 
بس مش معقوله هي بس اللي عملت كده اكيد ف حد بيساعدها 
ليل “
=فعلا 
يبرق بتفكير “
=انا انا عندي خطه 
ليل و ميرا 
=ايه هي
بدأو ف التخطيط 
________*___________
مصطفى بصدمه
= يعني ااايه 
كريم “
=يعني انا ااايه ف حد بيساعد سما و البنت بتكدب و اكيد عملت حاجه 
ليام “
=احنا عارفين المهم نعرف مين دلوقتى لانه راس اللي يدير و هي تنفذ 
مصطفى”
=فعلا المهم مراد ميعرفش لأنه هيقع اكتر المظلوم دلوقتى مراد و يبرق 
ليام”
=لاقتها 
؟؟؟
_______________*____________
ف ثاني يوم كانت 
سما تمسك الهاتف بتوتر 
وكانت سوف تمشي. 
=ايه ده مين حضرتك 
=وه انتي اللي مين ي بنت انتي 
=مالك ي حجه انتي انتي مين ولايه اللي جابك هنا 
=فين يبرق و مراد ي بت انتي 
=مسميش بت انا هبقا مرات مراد المستقبليه
=ي مررري هو انتي اللي مراد حفيدي اللي هيتجوزك
بلعت ريقها سما
=هو حضرتك جده مراد
=ده مراد لازم يتأدب 
جابت يبرق 
يبرق=جدتي وحشاني شوفتي الالي حصل
الجده=حبيبتي انتي اللي وحشاني اه ي حبيبتي حقك عليا 
سما تصنعت الحزن
الجده بغضب
=تعاالي ي بنتي نروح لدكتور نطمن عليكي 
سمااا بصدمه 
=ااايه
=ماالك ي بتي هنروح نطمن عليكي قبل الفرح 
=انا كويسه دلوقتى 
يبرق”
=اسمعي كلامها ماااالك ي سما انتي خايفه من حاجه
سما “
=ها هخاف من ااايه 
الجده “
=يبقا يلا 
سما “
=بس مراد
الجده”
=مش هيقول حاجه 
ذاهبو الي الطبيبه 
وكانت سما متوتره 
انتهت الطبيبه من الكشف عن سما 
الجده 
=طمنينا ي دكتوره هاا اخبارها
الطبيبه 
=هي مش بنت بنوت 
الكل اتصدم 
وابتسمت سما 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!