Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار كريم

حمزه وهو قاعد علي البحر شارد في الكل اللي بيحصل معاه وحياته اللي انقلبت في ساعتين وهو قاعد صوت من أمامه اي يا حمزه للدرجادي حبك ليها مآثر عليك كدا 
حمزه بصدمه ???? انچي انتي عرفتي مكاني ازاي 
انچي بغضب = ايوا انچي يا حمزه  انچي اللي ضحكت عليها وخلتها تحبك فاكرها ولا لا انچي اللي انت علقتها بيك وبعدها سبتها وقلتلها انك عايز تتجوز غيرها هااا بعد دا كله فاكرها ولا لسه ااه وعايز تعرف عرفت انك هنا ازاي انا اصلا اعرف اي حاجه وكل حاجه تهمك يا حمزه انت والسنيوره بتاعتك 
حمزه = ااااه قولي انك ورا دا كله من الاول بقي وعلي فكره انا عارف انك مبتحبنيش فا بلاش تمثيل انتي بتحبي المظاهر بس وماشية ورا دماغك ونفسك بس عارفه انا فعلا حبيت آيام حبيتها لانها مش بتكلف نفسها انها تقول كلمه مش من قلبها قلبها نضيف وابيض مش زيك ومش بتحب المظاهر بجد انتي مريضه يا انچي الاحسن تمشي بعيد عني وتسبيني انا ومراتي وتشليني من دماغك خالص ولا اكنك في يوم شوفتيني 
انچي. = انا فعلا ماشية يا حمزه بس انا بقولك انا هيبقي زي ضلك ومش هتبقي في يوم لغيري ابدا ومشيت 
حمزه بصوت عالي جدا = ااااااااااه يا ررررررررررب انا تعبت اوي تعبت وبعدها مشي راح الاوضه بتاعته هو وايام لقي ايام نايمه با المنامه اللي هو طلعهالها قبل ما يخرج وكان باين علي وشها اثر الحزن والعياط وبا الرغم من كدا إلا أنها بريئه زي البيبي الصغير با الظبط فضل يتأمل ملامحها وهو حزين علي الوضع اللي هما فيه وبعدين دخل الحمام اخد شور وخرج نام جنبها علي السرير 
تاني يوم ايام صحيت من النوم لقت حمزه نايم جنبها بصتله بحب ثم تذكرت الصور انزعجت تاني وقلبت وشها
آيام بغضب = حمزه حمزه فوق وهي تهز في أكتافه بقولك فوق يا حمزه 
حمزه بنوم = اي في اي حد حصله حاجه في أي 
آيام = لا محدش حصله  حاجه بس انت ازاي نايم جنبي هنا كدا 
حمزه بااستغراب = يعني اي ازاي هي دي مش اوضه وده سرير وانتي مراتي في أي بقي 
آيام = ايوا دا سرير ودي اوضه وانا مر مر يووووه بقي طيب بص انت متنمشي جنبي تاني علي السرير سامع 
حمزه برفعه حاجب = اومال انام فين يا مراتي 
آيام = نام علي الكنبة أو علي الارض انا مالي بس المهم متنمشي جنبي نهائي وااه متقولشي مراتي لاننا زي ما اتفقنا هنطلق ماشي 
حمزه = مين اتفق با الظبط مش فاهم انا اتفقت قلت حاجه زي دي قبل كدا 
آيام= انت مقولتش بس انا اللي قلت واتفقت 
حمزه ببرود = مفيش اتفاق بيبقي بين طرف واحد بس يا مراتي يا حببتي .
وقلتلك متقولشي مراتي دي تاني قالتها ايام وهي تسير تجاه الحمام الملحق با الاوضه بتاعتهم 
حمزه = لا مراتي وحببتي وكل حاجه حلوه ليا ثم كمل بأسف والله يا ايام مش انا اللي في الصور دي صدقيني انتي مش بتثقي فيا نهائي ولا انا وحش في نظرك للدرجادي 
آيام بعبرات تجري علي وجهها البري مثل الشلالات = ايوا يا حمزه انا كنت بثق فيك وبحبك بس ده مش موقف واحد يا حمزه دي انا شفتها بعيني قاعده معاك في الكافية وجتلك المستشفي وانت عامل حادثه وجت ليا البيت يا حمزه واخيرا الصور ها اي تاني اثق في كل ده ازاي واي اللي يخليها تجري وارك وتعمل كدا غير لو في حاجه بينك وبنها يا ابن عمي ثم تركته وسارت نحو الحمام وهو بتقول واحنا علي اتفقنا يا ابن في الطلاق تم أغلقت الباب في وش حمزه المزهول
حمزه = هسبتلك يا ايام أني بري من كل ده واني بحبك بجد بس المشكله دلوقتي عنادك ده هيودينا فين 
وبعد مرور أسبوع ليس به احداث غير محاوله حمزه الدائمه في جعل ايام تلين له ومعانده ايام ورفضها التام في التحدث معه 
في يوم 
آيام = حمزه لو سمحت احنا كدا قعدنا اسبوع كفاية كدا مش قادره ابعد اكتر من كدا عن ماما يلا نسافر 
حمزه = حاضر يا ايام حضري الشنط علي ما أنزل انهي كل حاجه في الفندق اومت له ايام با الموافقه دون التفوه بكلمه أخري وبعد مرور اكتر من خمس ساعات وصل حمزه وايام مصر ووقفوا إمام شقه حنان لأنها في اول دور 
حمزه وهو بيرن الجرس = يا ريت محدش ياخد باله علي شان ميزعلوش 
آيام = تمام وما هي إلا دقايق حتي انفتح الباب 
حبيبة بفرحه = حمزه حبيبي وحشتني جدا وقامت با احتضانه بسعاده اي كل دي غيبة 
حمزه بمرح = يا بكاشه انتي دا هو اسبوع واحد اللي غبته عنك مفيش غيره اومال لو قعدت الشهر زي ما انا كنت مخطط لكزته حبيبة يا كتفه كنت جيتلك هناك قالتها حبيبة وهي تحضن ايام 
آيام = كنتي تعالي يا ريتك كنتي جيتي كنتي هتتبسطي اوي الجو هناك تحفه .
حبيبة = يلا بقي مش مشكله لما اتجوز الواد عمر نبقي نروح كلنا مع بعض اي رايك 
آيام = فكره حلوه اوي حتي قبل الدراسه ما تبداء دا يدوبك فاضل شهرين بس 
حنان من علي الباب = اي دا حمزه حبيبي وحضنته وحشتني اوي يا حبيبي 
حمزه = معلشي بقي يا ست الكل ده اسبوع بس وبعد الانتهاء من الاحضان والمبراكات لزوج حمزه ايام 
حمزه بااستعجال = طيب انا بقي هطلع اريح شوية في شقتي يا ست الكل عايزه حاجه يلا يا ايام 
آيام = ماشي بس مش هنسلم علي ماما كمان 
حمزه = لا طبعا هنسلم عليها ونطلع شقتنا اومت ايام ثم ذهبوا معا 
إمام شقه آيام وهي ترن الحرس 
حمزه =كويس محدش شك في حاجه 
آيام =الحمدلله وقطع كلامهم فتح الباب 
كريمه بصدمه = ايام حببتي وحضنتها وفضلت تبوس فيها وسلمت علي حمزه 
كريمه تعالي يا اياام عندي ليكي مفاجاه هتعجبك جدا تعالي 
دخلت ايام مع مامتها واتفاجات بوجود شخص جريت ايام وراحت حضنته 
آيام بسعاده وفرحه = احمد حبيبي وحشتني اوي 
حمزه ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!