Uncategorized

رواية حور العين الفصل الثاني 2 بقلم روما دياب

 رواية حور العين الفصل الثاني 2 بقلم روما دياب

رواية حور العين الفصل الثاني 2 بقلم روما دياب

رواية حور العين الفصل الثاني 2 بقلم روما دياب

(بعياط انا اختك ازاي اتجوزتني انت مش طبيعي )
قال بغضب-طب اتشهدي ع روحك وضغط قبل ما يضرب حور قالت بحزن
=اقتلنييي يالا مش هقولك حاجه
:جاسرر لا وانا هستفاد أيه بقتلك انا هعزبك وهكون مستمتع أوي وأنا بعذبك وببرود قال وحظك لو موتي عشان مش هتستحملي يا حلوه
حور=أنا بكرهك ومكرهتش في حياتي قدك وبزعيق أنت اتجوزت اختك انت فاهممم فوق من القرف اللي انت فيههه.
جاسر واكنه مسمعش وببرود-انتي حامل من مين
حور بزعيق:حامل حامل قولتلك مش حاملل قام شدها من شعرها بقوه لدرجه أنها صوتت -اععااااااا سيب شعري هيتقطع ف ايدك حرام عليك
جاسر وهموتك كماااان قومي هننزل نعمل تحاليل وهنشوفف وجرجرها ع العربيه ف دخولهم للعربيه سمع صوت متوقعش انه يسمعه وبصدمه قال اونكل مصطفي خير عايز حاجه
مصطفي بشك=مين اللي دخلتها العربيه ديه وليه كنت مجرجرها كدا وفين  اختك حور ؟حور مصدقت سمع صوت تسنجد بيه وقال باعلي صوتت وقالت اونكل مصطفي الحقني هيقتلنييي الحقني ونبييي
مصطفي بخضه-ايدا دا صوت حور وسع كدا 
جاسر ببرود:مش موسع ديه مراتي ورايحين مشوار سوا
مصطفي اكنه وقع عليه الصدمه وقال بتبريقه-اييي انت بتقول ايه ديه اختك انت عارف يعني ايه انت شكلك بتخطرف وسع كدا اشوف بنتي
حور بعياط-الحقني منه ي اونكل هيقتلني انا تعبت اوي واتجوزني تخيل جاسر اتجوزني اتجوزززز اختههه 
مصطفي قام ضرب جاسر بالقلم وقال بغضب=انت شارب أيه ديه اختك ديه محرمه عليييك بقيت بتستهون بدين كدااا طلقهااااا يلا
جاسر بضحك-هههههه ضحكتني والله اطلق مين دا ع جثتي وبخبث بص ع حور او ع جثتها ولا ايه ي عروسه 
مصطفي بغضب-طيب حور مش هتعيش معاك ويالا غور من هنا
جاسر خلاص جاب اخره وطلع المسدس وحور صوت وقالت يالهوووووووووي ووجهه عليه وقال /لا بقولك ايه يا راجل انتتتت انا سكتلك ع الاقلم لاكن عايز تاخد مراتي لا اقتلك عادي يلا غور من هنا مصطفي قال بزعيق:هبلغ عنك يا جاسر مش هسكت متقلقيش يا بنتي
 جاسر مسمعش كلامه رزع حور وقال وربنا لاربيكييي 
وخبطها ع دماغها فقدت الوعييي
في مكان تاني ف الصعيد ظهرت بنوته جميله اوي (انا معرفش اللهجه بتاعتهم اوي)
وقالت-ابوي اتوحشتك جوي كيفك يا بوي 
الحاج عتمان=زين يا بتي اومال فين اخواتك ي هند
هند:حسين في الشغل وكريمه بره الدوار راحت المزرعه
عتمان قال:طيب وحور مش ف الدوار؟
هند بحزن -ابوي صدقني هنلاجيها
عتمام بحزن:اتوحشتني جوي فات اكتر من 10سنين ومش لاقينها وصيه امك الله يرحمها ان احنا منيأسشش وندور عليها وانتو نسيتو اختكو خلاص
هند بعياط-لا يا بوي منسنهاش وعلطول ف بالنا وحسين مش ساكت وبيدور ادعي بس يا بوي وهنلاجيها وتعال اطلعك اتنام شوي.
عند حسين
يا ترا انتي فين يا خيتي ويترا انتي عايشه ولا ميته ربنا يحرسك يا حور 
هدور عليكي تاني انا عارف انك عايشه وساعتها مش هرحم اللي عمل كدا وافتكر ليله الحادثه بتاعت حور
فلاش 
حسين بجولك يا حور نفسك تتطلعي ايه لما تكبري
حور بابتسامه-يااه اكون اكبر دكتوره اطفال عشان بحبهم جوي يا خوي
حسين ابتسم وباسها=هتكوني اجمل دكتوره ف الدنيا يا جلب اخوكي
حور ابتسمت وقالت ثواني يا خوي هجيب حاجه من هناك
حسين فاق ع صرخه حور وشاف ناس بتخطفها
حسين بصراخ-حوررر لا حور سبوها
حد جيه من وراه وضربه ع دماغه
باك
حسين بعياط-مهما كان مين هجيبك يا حور وساعتها مش هرحمه
عند حور بعد ما فاقت لاقيت نفسها ف اوضه قدام البحر ومفيش حد والاوضه مقفوله عليها حور عندها فوبيه من الاماكن ديه وبصريخ-طلعوني من هنا هتخنقت 
جيه من وراها جاسر وقال ببرود=ودا عز الطلب ي زوجتي
حور بعياط=انت يا جاسرر م انت عاررف اني عندي فوبيا من الاماكن ديه
جاسر بضحك=ما انا عارف عشان كدا عملت فيكي كدا وبتفكير انتي مش قولتي انك بتخافي من البحر صح
حور اهه لي 
جاسر طب تعالي اوريكي حاجه
وراحو وراكبو اليخت وبقو ف نص البحر!
حور بخوف ؛انت جبتني هنا لي يا جاسر يلا نرجع
جاسر بضحكه -ههه نرجع تعالي بس وحدفها من اليخت ف الميه
حور بصريخ وفزع=لا لا انت شيطان خرجني ونبي يا جاسر همووت همووت كح كح كح هموت انت بتعمللل كدا لي
جاسر ببرود=قوليلي انتي حامل من ميين
حور بغرق-والله ما حامل محدش قربلييي طلعني بمووت
جاسر بغضب:برضو بتكدبي طب خليكي بقي
حور اهه الحقني يا جاسر بغرق………..
مين عتمان وهند وحسين وفعلاً هما يعرفوا حور؟
طب جاسر دا مين ولي بيعمل معاها كدا؟
وفعلاً حور حامل ولا لا؟
هل حور هتموت خلاص ولا؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد