Uncategorized

رواية ملكني الفصل السادس 6 بقلم ملك أمير

 رواية ملكني الفصل السادس 6 بقلم ملك أمير

رواية ملكني الفصل السادس 6 بقلم ملك أمير

رواية ملكني الفصل السادس 6 بقلم ملك أمير

الكل هنا لينا وفضلنا نتكلم لحد ما سمعنا صوت خبط جامد عل الباب وروحت افتح لقينا بوليس
_نعم في حاجه 
-مطلوب القبض عل مدام ملك 
_نعم ودا بتهمه اي بقي 
-هتعرفو في القسم
_طب معلش يعني حضرتك هي مش هتنزل بالبيجامه تمم هتخش تغير هدومها وتيجي 
-تمام مفيش مشكله واحنا مستنين
خليت ملك تدخل تغير هدومها ونزلت معاها روحنا القسم ولقينا الي اسمها ماجي دي موجوده وبتتصنع العياط وباين اووي 
_افندم مراتي مطلوب القبض عليها لي 
-اتكلم بطريقه حلوة يروح امك بدل ما تشرفنا انت وهي 
_والله انت الي روحمك مانت عامل زي النسوان بتتحامي في منصبك ووظيفتك 
-طب انا هوريك الي بيتحامي في وظيفته دا هيعمل اي
=بقلك اي سكتالك من الصبح متكلمش جوزي كدا
_ملك اسكتي
=لا منش ساكته ها دي وواحده وسخه كانت عايزة تزقني من عل السلم عشان عرفت اني حامل يعني ظفاع عن النفس وملهاش انها ترفع قضيه اصلا لانه ممكن ارفع عليها قضيه قتل عمد حالا وعندي شاهده حاضره الخناقه من اولها واقدر اجيبها كمان بس دا ميديش ليك الحق انك تعمل الي بتعمله 
الظابط مكنش بيرد ومركز في ملك 
_في حاجه هتاخد لها صوره 
-الله اما طولك يرووح 
:يحضرت الظابط دي ضربتني من غير سبب
-اثبتتي انه من غير سبب
:اسال سكانن العمارة
=الي مكانوش حاضرين الخناقه من الاول 
:يفندم ضربتني دا حقي 
=محمد
_عيونو
=انت ضربتها فين
_في شفتنا 
=يعني دا اي
_يعني دفاع عن النفس وبلاش نجيب في سيره اعراض بقي الله حليما ستار 
=اظن حضرتك سمعت يعني انا اصلا معليش تهمه واي تهمه فهي هتتوجه لها بالتعدي عليا في بيتي 
-اكتب يبني يغلق المحضر لعدم كفايه الادله طبعا حضرتك لو عايزه تعملي محضر ف احنا تحت امرك
=لا مش هعمل محضر بخصوص التعدي بس عايزه اعمل محضر عدم تعرض 
وفعلا ملك عملت المحضر دا وروحنا وكانو اهلنا لسه موجودين هما ورغد واول ما ملك دخلت سلمت عل رغد سلامهم الخاص 
=عارف ياض يبن مياده انت اي ميزه اني يبقي ليك صاحبه خريجه حقوق
_ اي يختي
=تعرف تطلع زي الشعره من العجينه من اي حاجه
_طيب يختي 
ودخلت الاوضه وسبتها وانا مدايق لانها كان ممكن تروح مني وفضلت افكر….
اول ما دخل عرفت انو حاسس بالذنب عشان الي حصل بسبب ماجي الزفت بعدها الكل مشي ودخلت اشوفه لقيته نايم دخلت نمت جمبه ومتكلمتش……
كنت ماشيه في الشارع بعد ما مرضتش اركب مع اهل ملك عشان عايزة اتمشي وشغلت اغاني وكنت ماشيه ومشغله الاغاني ومندمجه لحد ما لقيت حد بيشد السماعه من ودني لقيته هو نفس الشخص الي خبطني بالعربيه وعل وشه ابتسامه سمجه شبه اووف
(احم عامله اي
~اظن انه شئ ميخصكش مثلا
(ازاي يعني دا يخصني ويخصني ونص
~لي بقي ان شاء الله اخويا ولا ابويا قريبي ولا حبيبي هاا
(جوزك المستقبلي 
وشي قلب الوان وجالي تقريبا ديق تنفس لا عيد تاني كدا يكابتن
~جوز امك ياص اتعتع كدا
ولسه جايه امشي قام مسك ايدي قمت مصوته والناس اتلمت وكل. الشارع جه
-في حاجه يانسه
~بيتحرش بيااااااا الحقونيي
وطبعا كاي ناس مصريه اصيله مسكوه ضربوه وعجنوه كمان يااه راحع نفسيه والله رااحه كدا وانا كواحده فيمنست بشوف واحد راجل بيضرب ومن مين من رجاله زيه يااااه روحت البيت وانا الضحكه من الودن للودن وقضيت بقيت اليوم فرحانه …
عند ملك ومحمد كان خدها يلفو بالعربيه وكان بيتعمد يمشي من الشوارع الفاضيه عشان نتهبل عادي ونغني ونرقص ونهيص
=انا جعاااانه يمحمد
_متجوعي يحياتي عادي
=ان ماكلتنيش دلوجيت هرتكب فيك جنايه
_طيب تطفحي اي يوش البومه
=انا بومه يمحمد طب طلقناااااااي
_حاضر حاضر باذن الله روحي كلي جاتوه 
=طب انا عايزه اكل بيتزا وحواوشي ويسلام لو كبده وسجق وبعدها نروح البيت ناكل اندومي وفشار وشكولاته وبيبسي 
محمد سكت وشغلها اغنيه انا مش نجيب ساويرس
=دا ردك يعني
_اه هتخربي بيتي مرتب الشهر لو خلص مش هاكلك ها
=لا يحبيبي متاكلش انت وهاكل انا عشان باكل لنفسي لبنتي
_يسلام يعنيا ولي متقوليش أنه ولد
=هو كدا هي بنت ولا تكونش رجعي متخلف مش بتحب البنات هاااا هااااا يرجعي يمتخلف
_ملك ينفع تنخرسي ياريت يعني يااااريت
=بقلك اي ياض يحليوه يعسليه انت
_نعم
=متجيب بوسهد_يبت عيب اختشي بتتحرشي بيا عيني عينك كدا اختشي 
وفضلو يضحكو ويهزرو ومحمد جاب لها كل الي طلبته منه ولما روحو شغل حلقه من مسلسل لوسيفر ولبسو البيجامات الي بقت كلها شبه بعض واتغطو وقعدو يتفرجو وهما مندمجين لحد ما محمد حس بيها نامت عل كتفه قام طفي كل حاجه وشالها وحطها في السرير ونام جمبها وهو حاضنها كالعاده
تاني يوم صحيت رغد عل اهلها برا
~يما خفو الصوت شوية بقي عايزه انااام يمااا
لقيت امي داخله اوضتي جري وفي ثانيه كانت واقفه قدامي وعايزه تضربني 
~اهدي بس يحبيبتي اهدي بس
-متكلميش خالص انا عوريكي يالي متربتيش 
~طب في اي بس 
-مقومتيش من النوم وعارفه ان في عريس جاي وعديتها ليكي لكن قايمه تنعري هاااااا
قلتلها وانا بحط ايدي عل بقي وبتاوب 
~اي يعني يماما حصل اي يعني
-قومي البسي يرغد بدل ما هخلي وشك ملوش ملامح
~يووه عليكي دا انا بهزر
قمت بسرعه لبست قميص وبنطلون والاتنين لونهم اسود
وكنت لسه جايه اطلع
-اغسلي وشك وعينك المعمصه دي
~بعمااصي يماما والا مش طالعه 
-طب انجري قدااااامي 
وزقتني من في ضهري وادتني صنيه العصير وطلعنا وقدمت العصير للكل وحتي مشوفتش شكل العريس وشوفت اقرب كرسي وقعدت عليه وشوية وهو قال ينفع اكلم معاها عل انفراد وهما طلعو
~بقلك اي يبتاع انت انا مش عايزه اتجوز تمام فزي الشاطر كدا تاخد امك وابوك والاسره الكريمه وهنعتبر الجاتوه هديه وزي مانت شايف كدا احنا اسره مع بعضشينا فيلا ياخينا متعطلناش خلي الواد ينام مرتاح
(خلصتي
~يخربيتك هو انت لا لو انت بقي 
قاطعها بابتسامه غرور
(اي هتوافقي ولا اي
~اواففق مين انت تطلع برا ومشوفش وشك تانب وخد الجاتوه مش عايزاه دا انت مهزء بصحيح 
سككت وقام وقف وحاوطني وانا قاعده عل الكرسي وبصلي ووو…..
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد