Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم شيرين أحمد

طمنينا ي دكتوره هاا اخبارها
الطبيبه 
=هي مش بنت بنوت 
الكل اتصدم 
وابتسمت سما 
يبرق في سيرها (لا اكيد هي متفقه مع الدكتوره اكيد ) سما بأصتناع الحزن =انتو كنتوا شاكين فيا صح 
هو انا ي يا تيته. اعمل كده و اكدب ف حاجه زاي كده 
غضبت يبرق 
الجده =لا يبنتي نطمن عليكي بس مش اكتر 
و ثم ذاهبو الي البيت 
دخل مراد و استغرب منهم 
=اااييه ده جدتي !
-وكنتوا فين 
سما ببكاء مصتنع 
=انا مكنتش اعرف ان اللي حصل هيخلي يبرق تشك و تاخد جدتك معايا لدكتوره و تتأكد اني بنت و لا لاء 
قول ليا يا مراد هو انا هكدب في حاجة زاي كده قول 
انا هكدب لييه ده انت جوز اختي الله يرحمها عمري ما اعمل كده معاك انا عايزه اعرف يبرق بتقول كده و هتستفاد منها ايه 
اتصدمه يبرق 
الجده بصت لها بصه غاضبه أخافه منها سما 
مراد =يبرق انا عايزك فوق 
-جدتي الاوضه بتاعتك جاهزه 
=حبيبي اه يبرق جهزتها حبيبت قلبي 
اومأت له يبرق واستأذن من جدته 
غضبت سما منه 
الجده
=مالك متولعه كده لييه 
=انا اولع من ايه ي تيته حقك عليا لو كنتي زعلانة مني
=ازعل منك ليه ي بتي لازم اروح استريح دلوجت سلام 
الجده ف سيرها و هي ذاهبه (حربايه مش شبه جنه الله يرحمها كانت طيبه ) ابتسمت له  سما و هي تتذكر ما حصل اليوم 
ف غرفه مراد 
=انا كنت خايفه بس ي مراد انها تتكون  .
=يبرق جنه عمرها ما تعمل كده افهمي انا واثق فيها 
يبرق في سيرها وهي حزينه (يااا عشان انت طيب ي حبيبي قتلت اللي كنت بتحبها و اللي هي اختها و كانت ناويه تموتني ووتموت زين بجد انت قلبك طيب و مش من حق حد يجرحك الجرح ده  )
فاقه من شرودها عليه 
=انا بكلمك يا يبرق روحتي فيين 
=هاا انا معاك بس بس 
=بس ايه 
كانت خائفه بان تخبره بأن هي حامل ام لل
=انا انا …..
قاطعه باتصال ضروري 
=معلش ي روحي ف اتصال ضروري هرد وارجعلك اكلمك
 تاني 
 ‏اومأت له ذهب و رجع 
 ‏وقبل أن تتكلم قال لها كان ع وجهه الحزن 
 ‏=مالك يا مراد انت كويس 
 ‏=اه اه انا كويس يا يبرق 
 ‏تحست بأنه يكدب 
 ‏=اممم متأكد 
=اه 
=طب انت مش عايز تعرف كنت عايزة اقول ايه 
=عايز اعرف 
=زين و جويريه و انت وانا هيكون لينا عيله 
لم يفهم 
=ما احنا عيله اهو
ضحكت =ما هو زاد واحد كمان 
=يعني ايه….
-استني يبرق انتي انتي 
-‏اومأت له بفرحه كبيره 
-‏فرح اكتر منها 
=انا مش مصدق انتي حامل صح 
فرحت لفرحه ثم حضنها ولف بها الغرفه 
=مراد انا حامل كده غلط كفايا هههه
=اه اه اسف انا لازم من يوم الخميس الجاي ..
ثم تذكر من كتابه ع سما 
حزنه جدا
=صدقيني يا يبرق انا معرفش ايه اللي حصل لما كنت هناك بس و حياتك 
=هسسسس انا مصدقاك و مش عايزه ابعد عنك انا واثقه منك و من حبك ليا
ثم حضنته و ابتسم لها 
=انا بحبك 
=وانا كمان هي كانت حزينه عليه 
كان داخل مراد قلبه يشتعل حزين ع حبيبته التي تتقطع بداخلها و هو لا يعرف كيف يفرحها دائما يزعجها
كل واحد فيهم يفكر بالاخر
_________**__________
مرت الايام بأسرع ما يمكن اليوم  المنتظر لجميع 
ليل =طب احنا هنعمل ايه دلوقتي انا مش عارفه اجيب دليل خااالص ليها يارب يارب صبرني احنا 
ميرا =امممم لاقيتها 
يبرق =ايه هي قولي بسرعه 
تعالو كده …..
يبرق =ي بنت الايه ي ميمو 
ميرا =اي خدمه بس عشان تعرفي قيمتي 
يبرق=مغروره 
ليل بضحك عليهم =انتو مجانين و الله 
ضحكو ثلاثتهم 
بدأؤ بتفكير مع بعضهم 
جاء مراد و استغرب من فرحتهم و خصوصا يبرق كيف تفرح في يوم مثل هذا 
مراد=يبرق 
ليل =تعالي يميرا عايزاكي 
ميرا =اشطا ي سطا 
ضحكوا عليها ثم ذهبوا
يبرق=نعم ي حبيبي
مراد =مالك ي يبرق انتي اتغيرتي اوي 
يبرق بأستغرب ليه 
=هو انتي مش مضايقه اني هاكتب ع سما 
فهمت يبرق قصده يبرق لاستفزازه 
=لا انا فرحانه ليك لانها هتكون لمصلحتك ي حبيبي 
اتصدم منها 
=ااايه 
=مالك ي حبيبي انا قلت لأنك أنت قد وعدك بس متقلقش 
لم يفهم شئ
=مقلقش ع ايه 
=من اي حاجه تشغل تفكيرك 
-لازم امشي عشان اجهز الحاجه 
و اتصدم منها هل لم تغار عليه ولم تبكي ماذا حصل لها 
جاءت الساعه ٦ و نصف مساء
سما ف غرفتها 
=كل حاجه تمم اووي متقلقش خااالص انا جهزت نفسي 
-المهم يكتب كتابه عليكي وتاخد كل حاجه تطلقي منه 
-‏مااااشي ي سيف ماااشي المهم تخلص من ام القرف اللي احنا فيه ده
-ي بنتي مالك خاالص نص ساعه و هيبقي معاكي كل حاجه ف ايدك 
ابتسمت له اوووي و ضحكت كثيرا وأنها سوف تملك ككل شئ
-‏طيب اقفل دلوقتى عشان أحسن حد يجي 
-‏=مااشي سلام و ربنا معاكي ي اختي الحبيبه 
-‏ضحكت بيسخريه عليه (هل من تعاون ف قتل اخته هيف ق معه اخته هذه ) 
-‏لتذكير (سيف يبقا اخوه جنه و سما هو ليه ايد مع سما ف الحكايه دي )
ف الخارج يبرق كانت تبكي 
=ااااه مش عارفه اعمل اايه لغايه دلوقتي موصلش لييه 
ده خلاص ١٠ دقايق و هيكتبه الكتاب ااه 
ليل =هيجي دلوقتى هيجي أن شاء الله 
ميرا =متقلقوش زمانه ع وصول 
بعد مده من القلق 
جاب المأذون 
و سعاد أخبرت الجميع خافه يبرق جدا بكت يبرق و الجميع لازم أن يكون هناك دليل 
نزلت إلي الأسفل سما بتسامه نصر و انها سوف تحصل ع مراد و ع الأملاك 
رأى مراد بكاء يبرق وهو حزين جدا 
الكل كان حزين و غاضبين من دلك الحرباء الي تبتسم 
المأذون =انت موافق ع الجواز ي مراد 
…………
=استنوووو
كان هذا صوت ليام 
و كان معه مصطفى و كريم 
حمدت يبرق ربها 
استغرب مراد =في اايه 
كريم =انت لازم تعرف حاجه مهمه ي مراد عن سماا 
مراد =اعرف ايه 
ليام =ادخل يدكتور عز 
تفاجاءت سما 
مراد =عز مين 
دخل عز و هو خائف جدا 
كريم =قول كل حاجه تعرفها لأنك لو حاولت تكدب هتشوف وش تااني 
مراد يعرف عز أنه نفس الشخص الذي كان يعتني ب جنه ف وقت الولادة
كأن يتأتأ ف الكلام ف الاول و لكن بدأ 
وكان يتكلم و. يتصاب عرقا 
سما كانت تبلع ريقها 
قص له كل ما حدث و كان ع وجهه الصدمه 
=لا لا انت كداااب جنه متموتش كده و اختها متعملش معها كده انت بتكدب 
سما ببكاء مصتنع=ده بيكدب ي مراد متصدقهوش انا معملتش حاجه دي اختي صدقني 
و كان ف لحظه واحده يصفعها 
=تعرفي انتي كداابه و زبااااله 
اتصدمه منه……….
و لم تفهم شئ
=انا عاارف كل حاجه و سمعتك وانتي بتكلمي الكلب اخوكي الجبان و جاالي النهاردة تسجيل فيديو مابينك و مابين عز ووالكلب سيف وكنت بس كنت مستني اشوف منك ندم لكن اختك عملت ليكي اااايه فهمني كانت بتحبك و اعتبرتك كل حاجه بنسبه ليها ليبيه 
=انا بكرههاااا وهفضل اقول كده طول عمري انا اللي موتها  عااارف لييييه عشااان اخدتك مني مع أن انا اللي كنت بحبك و اخدت قعده ف نعيم و انا ف زباااله 
كنت بحبك وقلتلك اني بحبك 
بس انت لا روحتلها هي انت اللي دمرتني انا وهي و خلتني اموتها و روحت اتجوزت تاااني و كل حاجة فشلت و كل مأاقرب الست يبرق تاخدك اكتر هما فيهم اااايه و انا لا
اتصدم منها 
و الجميع هكذا 
ثم صفعها ثاني 
=انا قلتلك لاء اني مجرد اخت ليا انا هقولك ليه اتجوزت جنه قلبها الطيب عارفه يعني ايه طيبه بتحب الكل مش انانيه و خيانه زايك يبرق ربنا عوصني بقلب اكتر من طيب نقيا صدقه وكنتي هتموتيهااا هي كماان لييييه عايزه تأذيني لكن انتي باين عليكي الخبث و كل نيتك زباااله و انتي هتعقبي وحق جنه هيرجع يارب تدعي أن جنه تسمحك جنه زمانها مسامحكي لان قلبها طيب مش زايك و ادعي أن ربنا يغفر ليكي زنوبك و صح ابقي سلميلي ع اخوكي 
ودخلت الشرطه بعد ما سمعت حديثها بالكامل 
و اخذتها 
كان مراد لا يصدق ما حصل له هل جنه مااتت بسببه 
عرفت يبرق بما يفكر و مسحت دموعها 
=مراد انت مش السبب سما هي الي مش كويسه ومعندهاش قلب و بس دلوقتي لازم ندعي لجنه انها تكون مستريحه ي مراد 
ليام =ايوه انا ملاكش زنب ف اي حاجه ي صاحبي 
كريم =الحمدلله أن ربنا كشفها لينا ف الوقت المناسب ده 
حضن مراد يبرق 
=انتي احلى حاجه شوفتها ف حياتي و كل حاجة حلوه بشوفها 
ميرا فرحت من أجلهم كريم وجهه نظره لها 
=تتجوزني
هي بسرحان =اه 
ولكن اتصدمت -ااايه 
كريم =اللي سمعتيه 
ميرا = انت بتهزرررر
كريم =لا بلعب 
ضحك الجميع عليهم و ف الاخر وافقت 
ليام حضن ليل 
مصطفى =ياااااا البنت اللي حبتها طلعت مش بتحبني و انتم ي بختكم بقاااا 
يبرق بابتسامة =هاتجيلك انا حاسه بكده جتايلك ي مصطفى اللي بتحبك بي انت كنت واخد حب البنت دي حب لكن مكنش حب دي كانت بتستغلك 
مصطفى =معاكي حق 
دخلت لهم فتاه جميله جدا و رقيقه 
=السلام عليكم 
الجميع و عليكم السلام 
يبرق بفرحه=نور
نور بابتسامة =انتي قلقتني عليكي جيت اشوفك 
يبرق بفرحه =يا روحي انا كويسه صدقيني 
وكان هناك من سرح بها و لم ينظر لمكان آخر غيرها 
مراد =الواد وقع خلاص 
كريم =ي حبت عيني ع البنت مش هيسبها 
ليام =مصطفى ي مصطفى 
مصطفى=ي عم انت مالك و ماااالي دلوقتى سبني أتطلع للقمر اللي نزل مره واحده من السما 
خجلت منه 
مصطفى =صلاة النبي أحسن انتي من النوع الليبي بيحمر و يبقا شبه الطماطم انتي ي بنتي هتتعبني 
الجميع ضحك عليه
غضبه بطفوله =بس ي جدع 
مصطفى=وقطه بتخربش لا كده لا قلبي الصغير لا يتحمل ي بنت الناس يبرق اخذها ف حضنه مراد
ليام غمز لليل =عشق 
ليل بأستغرب ووبضحك =الليل 
عارفين و الله انه اسمه عشق الليل ي حبيبي 
و ضحكو كثيرا و السعاده ملأت البيت بضحك للجميع
طمنينا ي دكتوره هاا اخبارها
الطبيبه 
=هي مش بنت بنوت 
الكل اتصدم 
وابتسمت سما 
يبرق في سيرها (لا اكيد هي متفقه مع الدكتوره اكيد ) سما بأصتناع الحزن =انتو كنتوا شاكين فيا صح 
هو انا ي يا تيته. اعمل كده و اكدب ف حاجه زاي كده 
غضبت يبرق 
الجده =لا يبنتي نطمن عليكي بس مش اكتر 
و ثم ذاهبو الي البيت 
دخل مراد و استغرب منهم 
=اااييه ده جدتي !
-وكنتوا فين 
سما ببكاء مصتنع 
=انا مكنتش اعرف ان اللي حصل هيخلي يبرق تشك و تاخد جدتك معايا لدكتوره و تتأكد اني بنت و لا لاء 
قول ليا يا مراد هو انا هكدب في حاجة زاي كده قول 
انا هكدب لييه ده انت جوز اختي الله يرحمها عمري ما اعمل كده معاك انا عايزه اعرف يبرق بتقول كده و هتستفاد منها ايه 
اتصدمه يبرق 
الجده بصت لها بصه غاضبه أخافه منها سما 
مراد =يبرق انا عايزك فوق 
-جدتي الاوضه بتاعتك جاهزه 
=حبيبي اه يبرق جهزتها حبيبت قلبي 
اومأت له يبرق واستأذن من جدته 
غضبت سما منه 
الجده
=مالك متولعه كده لييه 
=انا اولع من ايه ي تيته حقك عليا لو كنتي زعلانة مني
=ازعل منك ليه ي بتي لازم اروح استريح دلوجت سلام 
الجده ف سيرها و هي ذاهبه (حربايه مش شبه جنه الله يرحمها كانت طيبه ) ابتسمت له  سما و هي تتذكر ما حصل اليوم 
ف غرفه مراد 
=انا كنت خايفه بس ي مراد انها تتكون  .
=يبرق جنه عمرها ما تعمل كده افهمي انا واثق فيها 
يبرق في سيرها وهي حزينه (يااا عشان انت طيب ي حبيبي قتلت اللي كنت بتحبها و اللي هي اختها و كانت ناويه تموتني ووتموت زين بجد انت قلبك طيب و مش من حق حد يجرحك الجرح ده  )
فاقه من شرودها عليه 
=انا بكلمك يا يبرق روحتي فيين 
=هاا انا معاك بس بس 
=بس ايه 
كانت خائفه بان تخبره بأن هي حامل ام لل
=انا انا …..
قاطعه باتصال ضروري 
=معلش ي روحي ف اتصال ضروري هرد وارجعلك اكلمك
 تاني 
 ‏اومأت له ذهب و رجع 
 ‏وقبل أن تتكلم قال لها كان ع وجهه الحزن 
 ‏=مالك يا مراد انت كويس 
 ‏=اه اه انا كويس يا يبرق 
 ‏تحست بأنه يكدب 
 ‏=اممم متأكد 
=اه 
=طب انت مش عايز تعرف كنت عايزة اقول ايه 
=عايز اعرف 
=زين و جويريه و انت وانا هيكون لينا عيله 
لم يفهم 
=ما احنا عيله اهو
ضحكت =ما هو زاد واحد كمان 
=يعني ايه….
-استني يبرق انتي انتي 
-‏اومأت له بفرحه كبيره 
-‏فرح اكتر منها 
=انا مش مصدق انتي حامل صح 
فرحت لفرحه ثم حضنها ولف بها الغرفه 
=مراد انا حامل كده غلط كفايا هههه
=اه اه اسف انا لازم من يوم الخميس الجاي ..
ثم تذكر من كتابه ع سما 
حزنه جدا
=صدقيني يا يبرق انا معرفش ايه اللي حصل لما كنت هناك بس و حياتك 
=هسسسس انا مصدقاك و مش عايزه ابعد عنك انا واثقه منك و من حبك ليا
ثم حضنته و ابتسم لها 
=انا بحبك 
=وانا كمان هي كانت حزينه عليه 
كان داخل مراد قلبه يشتعل حزين ع حبيبته التي تتقطع بداخلها و هو لا يعرف كيف يفرحها دائما يزعجها
كل واحد فيهم يفكر بالاخر
_________**__________
مرت الايام بأسرع ما يمكن اليوم  المنتظر لجميع 
ليل =طب احنا هنعمل ايه دلوقتي انا مش عارفه اجيب دليل خااالص ليها يارب يارب صبرني احنا 
ميرا =امممم لاقيتها 
يبرق =ايه هي قولي بسرعه 
تعالو كده …..
يبرق =ي بنت الايه ي ميمو 
ميرا =اي خدمه بس عشان تعرفي قيمتي 
يبرق=مغروره 
ليل بضحك عليهم =انتو مجانين و الله 
ضحكو ثلاثتهم 
بدأؤ بتفكير مع بعضهم 
جاء مراد و استغرب من فرحتهم و خصوصا يبرق كيف تفرح في يوم مثل هذا 
مراد=يبرق 
ليل =تعالي يميرا عايزاكي 
ميرا =اشطا ي سطا 
ضحكوا عليها ثم ذهبوا
يبرق=نعم ي حبيبي
مراد =مالك ي يبرق انتي اتغيرتي اوي 
يبرق بأستغرب ليه 
=هو انتي مش مضايقه اني هاكتب ع سما 
فهمت يبرق قصده يبرق لاستفزازه 
=لا انا فرحانه ليك لانها هتكون لمصلحتك ي حبيبي 
اتصدم منها 
=ااايه 
=مالك ي حبيبي انا قلت لأنك أنت قد وعدك بس متقلقش 
لم يفهم شئ
=مقلقش ع ايه 
=من اي حاجه تشغل تفكيرك 
-لازم امشي عشان اجهز الحاجه 
و اتصدم منها هل لم تغار عليه ولم تبكي ماذا حصل لها 
جاءت الساعه ٦ و نصف مساء
سما ف غرفتها 
=كل حاجه تمم اووي متقلقش خااالص انا جهزت نفسي 
-المهم يكتب كتابه عليكي وتاخد كل حاجه تطلقي منه 
-‏مااااشي ي سيف ماااشي المهم تخلص من ام القرف اللي احنا فيه ده
-ي بنتي مالك خاالص نص ساعه و هيبقي معاكي كل حاجه ف ايدك 
ابتسمت له اوووي و ضحكت كثيرا وأنها سوف تملك ككل شئ
-‏طيب اقفل دلوقتى عشان أحسن حد يجي 
-‏=مااشي سلام و ربنا معاكي ي اختي الحبيبه 
-‏ضحكت بيسخريه عليه (هل من تعاون ف قتل اخته هيف ق معه اخته هذه ) 
-‏لتذكير (سيف يبقا اخوه جنه و سما هو ليه ايد مع سما ف الحكايه دي )
ف الخارج يبرق كانت تبكي 
=ااااه مش عارفه اعمل اايه لغايه دلوقتي موصلش لييه 
ده خلاص ١٠ دقايق و هيكتبه الكتاب ااه 
ليل =هيجي دلوقتى هيجي أن شاء الله 
ميرا =متقلقوش زمانه ع وصول 
بعد مده من القلق 
جاب المأذون 
و سعاد أخبرت الجميع خافه يبرق جدا بكت يبرق و الجميع لازم أن يكون هناك دليل 
نزلت إلي الأسفل سما بتسامه نصر و انها سوف تحصل ع مراد و ع الأملاك 
رأى مراد بكاء يبرق وهو حزين جدا 
الكل كان حزين و غاضبين من دلك الحرباء الي تبتسم 
المأذون =انت موافق ع الجواز ي مراد 
…………
=استنوووو
كان هذا صوت ليام 
و كان معه مصطفى و كريم 
حمدت يبرق ربها 
استغرب مراد =في اايه 
كريم =انت لازم تعرف حاجه مهمه ي مراد عن سماا 
مراد =اعرف ايه 
ليام =ادخل يدكتور عز 
تفاجاءت سما 
مراد =عز مين 
دخل عز و هو خائف جدا 
كريم =قول كل حاجه تعرفها لأنك لو حاولت تكدب هتشوف وش تااني 
مراد يعرف عز أنه نفس الشخص الذي كان يعتني ب جنه ف وقت الولادة
كأن يتأتأ ف الكلام ف الاول و لكن بدأ 
وكان يتكلم و. يتصاب عرقا 
سما كانت تبلع ريقها 
قص له كل ما حدث و كان ع وجهه الصدمه 
=لا لا انت كداااب جنه متموتش كده و اختها متعملش معها كده انت بتكدب 
سما ببكاء مصتنع=ده بيكدب ي مراد متصدقهوش انا معملتش حاجه دي اختي صدقني 
و كان ف لحظه واحده يصفعها 
=تعرفي انتي كداابه و زبااااله 
اتصدمه منه……….
و لم تفهم شئ
=انا عاارف كل حاجه و سمعتك وانتي بتكلمي الكلب اخوكي الجبان و جاالي النهاردة تسجيل فيديو مابينك و مابين عز ووالكلب سيف وكنت بس كنت مستني اشوف منك ندم لكن اختك عملت ليكي اااايه فهمني كانت بتحبك و اعتبرتك كل حاجه بنسبه ليها ليبيه 
=انا بكرههاااا وهفضل اقول كده طول عمري انا اللي موتها  عااارف لييييه عشااان اخدتك مني مع أن انا اللي كنت بحبك و اخدت قعده ف نعيم و انا ف زباااله 
كنت بحبك وقلتلك اني بحبك 
بس انت لا روحتلها هي انت اللي دمرتني انا وهي و خلتني اموتها و روحت اتجوزت تاااني و كل حاجة فشلت و كل مأاقرب الست يبرق تاخدك اكتر هما فيهم اااايه و انا لا
اتصدم منها 
و الجميع هكذا 
ثم صفعها ثاني 
=انا قلتلك لاء اني مجرد اخت ليا انا هقولك ليه اتجوزت جنه قلبها الطيب عارفه يعني ايه طيبه بتحب الكل مش انانيه و خيانه زايك يبرق ربنا عوصني بقلب اكتر من طيب نقيا صدقه وكنتي هتموتيهااا هي كماان لييييه عايزه تأذيني لكن انتي باين عليكي الخبث و كل نيتك زباااله و انتي هتعقبي وحق جنه هيرجع يارب تدعي أن جنه تسمحك جنه زمانها مسامحكي لان قلبها طيب مش زايك و ادعي أن ربنا يغفر ليكي زنوبك و صح ابقي سلميلي ع اخوكي 
ودخلت الشرطه بعد ما سمعت حديثها بالكامل 
و اخذتها 
كان مراد لا يصدق ما حصل له هل جنه مااتت بسببه 
عرفت يبرق بما يفكر و مسحت دموعها 
=مراد انت مش السبب سما هي الي مش كويسه ومعندهاش قلب و بس دلوقتي لازم ندعي لجنه انها تكون مستريحه ي مراد 
ليام =ايوه انا ملاكش زنب ف اي حاجه ي صاحبي 
كريم =الحمدلله أن ربنا كشفها لينا ف الوقت المناسب ده 
حضن مراد يبرق 
=انتي احلى حاجه شوفتها ف حياتي و كل حاجة حلوه بشوفها 
ميرا فرحت من أجلهم كريم وجهه نظره لها 
=تتجوزني
هي بسرحان =اه 
ولكن اتصدمت -ااايه 
كريم =اللي سمعتيه 
ميرا = انت بتهزرررر
كريم =لا بلعب 
ضحك الجميع عليهم و ف الاخر وافقت 
ليام حضن ليل 
مصطفى =ياااااا البنت اللي حبتها طلعت مش بتحبني و انتم ي بختكم بقاااا 
يبرق بابتسامة =هاتجيلك انا حاسه بكده جتايلك ي مصطفى اللي بتحبك بي انت كنت واخد حب البنت دي حب لكن مكنش حب دي كانت بتستغلك 
مصطفى =معاكي حق 
دخلت لهم فتاه جميله جدا و رقيقه 
=السلام عليكم 
الجميع و عليكم السلام 
يبرق بفرحه=نور
نور بابتسامة =انتي قلقتني عليكي جيت اشوفك 
يبرق بفرحه =يا روحي انا كويسه صدقيني 
وكان هناك من سرح بها و لم ينظر لمكان آخر غيرها 
مراد =الواد وقع خلاص 
كريم =ي حبت عيني ع البنت مش هيسبها 
ليام =مصطفى ي مصطفى 
مصطفى=ي عم انت مالك و ماااالي دلوقتى سبني أتطلع للقمر اللي نزل مره واحده من السما 
خجلت منه 
مصطفى =صلاة النبي أحسن انتي من النوع الليبي بيحمر و يبقا شبه الطماطم انتي ي بنتي هتتعبني 
الجميع ضحك عليه
غضبه بطفوله =بس ي جدع 
مصطفى=وقطه بتخربش لا كده لا قلبي الصغير لا يتحمل ي بنت الناس يبرق اخذها ف حضنه مراد
ليام غمز لليل =عشق 
ليل بأستغرب ووبضحك =الليل 
عارفين و الله انه اسمه عشق الليل ي حبيبي 
و ضحكو كثيرا و السعاده ملأت البيت بضحك للجميع

‫4 تعليقات

اترك رد