Uncategorized

رواية حب الطفولة الفصل الأول 1 بقلم ميادة خاطر

 رواية حب الطفولة الفصل الأول 1 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الأول 1 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الأول 1 بقلم ميادة خاطر

العمليات ياجدعان حالات ولاده
الممرضه:هاتوهم هنا وخدوهم جوه العمليات وبعد ساعه
الممرضه:الف مبروك ولد وبنت زي القمر 
محمود:أنا البنت هاتيها
محمد:ابني هاتيه
محمود:بسم الله مشاء الله العيال زي القمر ربنا يحميهم
محمد:عندك حق لازم يكونوا لبعض 
محمود:ايوا مولودين مع بعض وهيكملوا حياتهم مع بعض 
محمد:طب هنسمي ايه
محمود:ايه رأيك نبض ومالك 
محمد:جميل فعلا يلا نشوف النسوان دول احسن ياكلونا????
وفاء :بنتي حببتي 
امينه:ابني حبيبي
محمود:احنا قررنا نسمي نبض ومالك
وفاء:جميل اوي
محمد:وهيكملوا حياتهم مع بعض كول العمر
امينه:اكيد اخوات 
محمد:لاء يا امينه مش اخوات اخوات طول طفولتهم واما يكبروا يتجوزوا
امينه:ليه ياراجل جواز القرايب بيجيب نصايب
وفاء:ايوا بلاش نجوزهم 
محمود:ليه يا وفاء وبعدين الامثله دي مش حقيقه 
وفاء:محمود لو نصيبها هتاخده بلاش نسبق الأحداث
محمود بعد مافهم:عندك حق خلاص لو نصيبها هتاخده
امينه:علي رأيكوا 
محمد:تمم يلا نطلع احنا بره ونسيب العيال مع امهاتهم 
وطلعوا بره
محمد:محمود فكك 
محمود:مفيش حاجه 
محمد:أنا عارف ان امينه  فاكره نفسها حاجه عشان هي اللي جابت الواد وهتتأمر و
محمود:محمد محصلش حاجه هما لو نصيب بعض هيكونوا لبعض بإذن الله 
محمد:بس
محمود:مبسش يا حبيبي عادى  اللي حصل حصل خلاص لو ليهم نصيب هيكونوا لبعض بس
محمد:ربنا يكملك بعقلك يا حبيبي
وعدي اليوم وروحوا البيت وكل واحد دخل بيته
سميه ام امينه:انتي ام الواد يابت لازم تكوني الكل فالكل 
امينه:طبعا يماما اومال بس محمد هو اللي بيمسكني 
سميه:فكك منه ها بيتحمق عشان اخوه مش اكتر
امينه:متقلقيش يماما وراكي رجاله
سميه:هي دي بنتي 
دعاء ام وفاء:مبروك يا حببتي تتربي فعزك
وفاء:ربنا يخليكي يا ماما 
دعاء:اوعي تزعلي يا حبيتي انك جبتي بت وهي واد ده البنات هم المؤنسات الغاليات
وفاء:لاء يا ماما أنا مش كده الحمد لله اني معايا بنت ده في ناس محرومه يا عيني مش بيفرق معايا واد أو بت كلهم نعمه من عند ربنا 
دعاء:ربنا يكملك بعقلك يا حبيتي وعلي راي جوزك لو نصيب بعض هيكونوا لبعض
وفاء:اكيد ياماما
وفات خمس سنين ونبض ومالك بيتربوا مع بعض فبيت واحد وسط حنيه وفاء وذل امينه لوفاء وتكبرها انها خلفت الواد
نبض:ألك ألك يلا نلعب
مالك:لاء ماما ألتلي مش ألعب معاكي
نبض:ليه????
مالك:مس عالف
نبض:طط طط
امينه:عوزه ايه يا ست نبض 
نبض:ممكن ألك يلعب معايا
امينه:لاء يا نبض مش ممكن
نبض:ليه
امينه:هو كده هو ولد ومينفعش يلعب مع البنات يلا روحي 
نبض طلعت فوق جري وهي بتعيط
وفاء:مالك يا قلب ماما بتعيطي لي 
نبض:أشان طط مينا مس لاضيه تلعبني مع ألك????
وفاء:متزعليش يا حببتي عادي ممكن يكون وراه مشوار
نبض:لاء هي قالت إنه مس ينفع يلعب مع بنات 
وفاء:لا يا روووحي متفكريش كده اكيد قالت كده عشان تضحك عليه 
نبض:يعني هو هيلعب معايا يا ماما 
وفاء:اكيد يا قلب ماما 
مالك:ماما انت بحب نبض عاوس العب معاها
امينه:لاء يا لوكا انت راجل والرجاله مش بتلعب مع البنات
مالك:بس أنا لسه صخير وبحب نبض
امينه:بتحبها اي لا مفيش حب نبض بنت عمك وبس مش اختك حتي
مالك:لاء بابا ألي أن نبض اختي واحنا صخيرين واما نكبر هنكوس
امينه:مفيش الكلام ده انت سامع مش هتجوز نبض اما تكبر هتجوز سالي بنت خالتك
مالك:لاء اش اكوس سالي دي بت وحشه
امينه:وحشه عالاقل بيضه عن الفحمه نبض
مالك:لاء نبض اش فحمه نبض كميله 
امينه:امشي يلا روح علي اوضتك ومسمعكش تقول كده تاني فاهم 
مالك:هكوس نبض بس وطلع يجري ويعيط 
محمد:في ايه يا وليه معيطه الواد ليه
امينه:لا رد
محمد دخل :مالك يا حبيبي بتعيط ليه 
مالك:ماما مش لاضيه تخليني العب مع نبض وبتقولي مش احبها ومش اكوسها اما اكبر وبتقولي اكوس سالي عشان بيضه ونبض فحمه بابا انا بحب نبض هي كميله مش بحب سالي سالي وحسه
محمد:فكك من كلام امك ده يا حبيبي هي مش بتحب نبض بس نبض اختك حبها وأما تكبروا هجوزكوا يلا يا عم اي خدمه
مالك:بجد يا بابا
محمد:ايوا يا عيون بابا يلا بقا اغسل وشك وتعالي نطلع لنبض 
مالك بفرحه:بجد يا بابا هنطلع لنبض
محمد:ايوا يا حبيبي يلا بسرعه
مالك:طيب ثانيه 
محمد طلع؛امينه يا امينه
امينه:عاوز ايه يا محمد
محمد:بتكرهي الواد فالبت ليه 
امينه:انا مكرهتوش أنا بقول أنه راجل ومينفعش يلعب مع البنات
محمد:امينه لمي دورك الكلام ده ميخلش عليه وبعدين مش انتي اللي قايله جواز القرايب بيجيب نصايب ليه عوزه تجوزيه للست سالي
امينه:سالي بيضه واموره والف مين يتمناها 
محمد:انتي هبله ياوليه ده لسه خمس سنين مالك بتأفوري كده وبعدين وقسما بالله لو مخلتيش الواد يلعب مع نبض أو كرهتيه من ناحيتها لهتكوني طالق وش هتعرفيلنا طريق
امينه:بتحلف عليه عشان المأيحه دي
محمد:مأيحه اما كنتش دكتوره اد الدنيا مبقاش راجل بشنبات وبكره تشوفي 
امينه:بكره نشوف 
محمد:ربنا يهديكي ربنا يهديكي يلا يا مالك
مالك:يلا يا بابا 
امينه:راحين فين
مالك:راحين لنبض
امينه:ليه انشاء الله
محمد:عشان اصالحهم بدل ما تشيليهم من بعض 
امينه:????????????????
وطلعوا فوق وخبطوا واول مالباب انفتح
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!