Uncategorized

رواية القلب المجروح الفصل الأول 1 بقلم نور عصام

 رواية القلب المجروح الفصل الأول 1 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الأول 1 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الأول 1 بقلم نور عصام

نغم.  دق دق دق
مالك.  ادخل
نغم.  ببتسامة ووش بريئ دخلت واسندت بمرفقبها علي المكتب وقالت صباح الخير يا مالك قلبي
مالك ببتسامه قرب وجهه منها وقال صباح النور ياعيون قلبي
نغم.  بعبس قالت بس
مالك.  ببتسامه صباح الفل ياروح قلبي
نغم.  بس
مالك. صباح الجمال يا تاج قلبي
نغم.  بس
مالك.  صباح الورد يا قلب قلبي
نغم. بس
مالك.  امممم وقام لف من مكتبه وقرب منها
نغم. ايه دا ايه دا ايه دا
مالك.  بخبث قالها ايه يا نغم قلبي جاي اصبح علي قلبي بطريقتي وقرب منها
نغم.  بعدته عنها وقالت من بعيد يا دكتور قلبي
مالك.  مسك ايدها وقالها بما انك عندي كل الحاجات اللي انا قولتلها من شويه دي عاوز اعرف انا ايه بالنسبه ل نغمي
نغم.  بصت ف عيونه وقالت مالك روحي اللي بترفرف حواليك ف كل مكان، قلبي اللي جنني من كتر حبك، عقلي اللي حيرني معاك من كلامك، ايدي اللي من غيرها معرفش اكل، رجلي اللي بدونها معرفش امشي ك
مالك. بس بس بس ايه دا
نغم.  ايه مش عجبك
مالك. يا بت شوية رومنسيه
نغم.  كل دا ومش رومانسي تصدق انا غلطانه
مالك.  طيب بدمتك اللي قولتيه دا رومانسي
نغم.  انا غلطانه اني بعبر عن مشاعري نحيتك
مالك.  وانبي ايه المشاعر ف ايدك ورجلك يا ختي
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
نغم. ابتسمت وقالت بما اننا ف مستشفي وشغالين فيها قولت استغل شغلنا واعبر بيه 
مالك. بصلها ورفع حاجبه
نغم.  مسكت في ايده ولفت بيه وقالت اسمع يا سيدي ولفت تاني وقالت دي روحي اللي بترفرف حواليك ومعاك ومش عاوزه تسيبك ثانيه واحده وشاورت بايده علي قلبها اللي بيدق وقالت ودا قلبي اللي خلاص هيتجننن من كتر ما بحبك وحطت ايده علي دماغها وقالت ودا عقلي اللي بيفكر ليل نهار بكلامك ليا بقلمي نور عصام وضمت ايدها بين اديه وقالت ودي ايدك اللي من غيرها معرفش اكل ولو مكلتش اكيد هموت وبصت لرجله وقالت ودي عكازي ومن غيرو معرفش امشي وبعدين قالت عرفت بقا انت ايه بالنسبه ليا
مالك.  قلبه طاير من الفرحه وحاسس انو من كتر دقاته هيخرج من مكانه بصلها بحب وقالها بمووووت فيكي وف عيونك اللي تسحرني دي ولسانك اللي جنني بكلامه
نغم.  بتوتر قالت رومنسيه انا بقا ولا مش رومنسيه
مالك.  احلي واجمل رومنسيه عرفتها ف حياتي وبهيام قالها نغم علي اوتار قلبي
نغم.  خلاص ما عادت قادره تتحمل كلامه بعدت عنه وقالت دكتور مالك
مالك.  مش هنا
نغم.  هههههه
مالك. فاق لنفسه وقالها إياك اسمعك تضحكي تاني
نغم.  ليه بقا ضحكتي وحشه
مالك. دي تجنن وعلشان كدا مش عاوز حد يسمعك غيري
نغم.  قالت نغم وضحكتها ل مالكها
مالك.   اتنهد وقالها امشي يا نغم الله يخليكي 
نغم.  بصتله واتصنعت الزعل
مالك.  حرام عليكي معتش قادر اتحمل كلامك روحي يا حبيبتي من قدامي لاني بعد كدا انا مش مسؤل عن نفسي 
جروب روايات بقلم نور عصام 
نغم.   هههههه وبعدين قالت بجديه دكتور مالك عند حضرتك عمليه بعد عشر دقائق
مالك.  انتي هتدخلي معايا العمليات
نغم.  بدلع قالت طبعا
مالك.  ابوس ايدك بلاش المريض عنده اهل عاوزينه 
نغم.  هو انا اللي هعمل العمليه
مالك.  لا انا بس وجودك معايا خطر عليه صدقيني 
نغم.  بقا كدا يا لوكتي
مالك. ايه لوكتك دي 
نغم.  بدلعك يا حبيبي 
مالك.  قالها ثانيه واحده لو مخرجتيش 
نغم.  قاطعته بحركتها بقفل الباب وراها
مالك.  اوووف دي لازم اتجوزها ف اقرب وقت وإلا هتجنن واعمل حاجات انا مش مسؤل عنها يارب احفظهالي
لمحه عن ابطالنا
نغم بنت غايه ف الجمال كانت طالبه ممتازه ف ثانوي لكن الحظ اخطأ معها وجابت مجموع ودخلت المعهد العالي للتمريض يعني ممرضه من عائله ميسورة الحال علي خلق والكل يشهد بأدبها واخلاقها تعشق مالك
مالك دكتور بنفس المشفي وايضا من عائلة ميسوره الحال  ويعرف نغم من وهي ف ثانوي اكبر منها بسنتين ويعشقها حد الجنون ووقف معها وساندها وقت ظهور نتيجة الثانويه العامه لانه يعلم انها طالبه شاطره ولكن النصيب وهو اقترح عليها تدخل التمريض حتي تكون بجواره اكبر وقت ممكن
وبعد انتهاء العمليه بقلمي نور عصام
مالك.  خرج وقالها حبيبتي
نغم.  نحم
مالك.  يابت اهدي بقا 
نغم. يوووه هو انا عملت حاجه 
مالك. استغفر الله العظيم وبعدين قالها يلا غيري وتعالي علشان عزمك عالغدا وبعدين اوصلك
نغم.  حبيب قلب نغم قولتلك ميت مره امسك ايدك شويه مش كل يوم خروج وغدا برا ورانا مصاريف كتير 
مالك.  بحب قالها متقلقيش يا قلب مالك وبعد شويه جهزو وخرجو وراحو اتغدو وبعدين مالك قالها حبيبتي انا اليوم بس اروح هفاتح ماما ف موضوعنا كفايه بقا هنستني ايه تاني قولتيلي استني تخلصي تعليم واهو خلاص الحمد لله
نغم.  اللي تشوفو حبيبي 
مالك.  بحبك 
نغم.  اكتفت ببتسامه
في بيت مالك
ام مالك.  بغضب قالت ممرضه يا مالك بقا تبقي دكتور قد الدنيا وتتجوز ممرضه ليه قلة دكاتره ومهندسين
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد