Uncategorized

رواية فارسي الفصل العاشر 10 بقلم مي أشرف

 رواية فارسي الفصل العاشر 10 بقلم مي أشرف

رواية فارسي الفصل العاشر 10 بقلم مي أشرف

رواية فارسي الفصل العاشر 10 بقلم مي أشرف

رفيف : مش عايزة اعرفك تاني ???????? 
ليل : رفيف أهدي مش زي ما انتي فاكرة 
رفيف :متقربش مني 
زقته و جرت رفيف على الأوضة 
خبط ي ايده على الحيطة بغضب ???? : غبي 
دخلت رفيف جري على الأوضة و اترمت على السرير و عيطت 
ايلول : اي دا في أي مالك حصل اي 
رفيف ???? : ليل ???? 
ايلول : ماله عملك حاجة ولا جيه جمبك ؟ ردي عليا 
رفيف : كنا كويسين جدا بس قالي خليكي هنا راح و غاب يجي ربع ساعة روحت اشوفه لقيته بيقول ……… 
ايلول : يعني اي 
رفيف : يعني مبيحبنيش و كان بيضحك عليا 
ايلول : لا لا لا لا ليل ميعملش كدا اكيد في حاجة غلط 
رفيف : غلط ولا صح انا مش هفضل هنا يوم كمان 
و قامت جابت شنطتها و بدأت تحط فيها الهدوم 
قامت ايلول خدت الهدوم منها : رفيف ي حبيبتي أهدي لما نحكي طنط و أوكل 
رفيف : أنا حاسه اني هموت لي كل دا يحصلي انا ليييييي ???? 
ليل مستحملش عياطها وو دخل الأوضة وقومها من الارض
رفيف : أبعد عني ???????? أبعد عني ???? 
 وقعدت تزعق فيه كتير وجيه ياخدها في حضنه عشان تهدى بس بدأت تضرب فيه بهيستيريا و تزعق و كسرت كل الأوضة 
رفيف بعياط و هستيريا : ابعدوا عنييي ابعدوا كل انيمشي من هنا مش عايزة حد برا برا اطلعوا بره كله بره يلا بقاااا  
وكل إلي في البيت جم على الصوت 
ليل : حبيبتي أهدي 
روحي هاتي اي مهدئ بسرعة 
فاطمه : عملت في بنتي اي تاني من يوم ما عرفتك مجاتش يوم قدام
جرت ايلول و جابت حقنة مهدئة و ليل مسكها و مفيش 5 دقايق و كانت واقعة بين ايديه وشالها حطها على سريرها و قعد جمبها و دموعه نزلت عشناها 
ايلول بغضب : ممكن افهم اي الي بيحصل???? 
ليل : والله العظيم الموضوع مش زي ما هي فاهمة 
ايلول : أمال اي الموضوع ???? 
محمود : عملت اي في بت عمك ي ليل 
ليل : كنت عاملها مفاجئة و امجد اخو مريم رن عليا و كان بيحاول يحدد معاد و يبجي عشان مريم أخته 
فلاش باك 
امجد : أزيك ي ابن خالتي عامل اي 
ليل :الحمد لله ي امجد عاش من سمع صوتك 
امجد : والله مشاغل انت عامل اي ي أخويا 
ليل : أنا تمام 
امجد : بقولك ي صاحبي 
ليل : قول 
امجد : كنا عايزين نجتمع في يوم كدا عشان انت وحشت مريم اوي  
ليل : مريم اي ي راجل 
امجد : اي يعم نسيت الحب ولا اي 
ليل : حب اي يبني مريم بنت خالتي وانا إلي مربيها 
امجد : أي دا دي مريم قايلالي ان بينكم قصة حب عنيفة يعني واتعجبت انك هتتجوز قريب 
ليل : يعم احب مين وبعدين كلها كام يوم يعني و 
باك 
ليل : وبعدها لفيت لقيتها واقفة ورايا و بتعيط بس اكيد فهمت غلط والله ي عمي دا إلي حصل و لو مش مصدقيني المكالمة متسجلة 
ايلول : المشكلة دلوقتي انها كانت بتلم هدومها و تسافر بكرة 
ومحدش هيقدر يمنعها 
شهاب : الصبح يطلع بس و يحلها ربنا يلا دلوقتي ادخلوا ناموا و احنا هنسهر معاها 
ليل : أنا مش هسيبها 
شهاب : يبني بس 
ليل : مفيش بس انا هفضل جمبها 
و طلعوا كلهم للاوض 
وليل فضل قاعد جمبها وماسك ايدها طول الليل و تعب من قعدة الكرسي و قام جمبها على السرير و نعس وهو قاعد 
::::::::::::::: تاني يوم 
رفيف فضلت تتقلب على السرير و هي نايمه و لحد ما حطت راسها على دراعه و صحت ابتسمت ليه وبعدين افتكرت إلي حصل امبارح 
رفيف و هي بتزقه : عااااااا 
ليل قام مخضوض و وقع على الارض من كتر الخضة : في اي 
رفيف : أنت ازاي تنام جمبي كدا 
ليل : نعست جمبك 
رفيف : اطلع برا برااا 
خرج من الأوضة و هي لبست هدموها و جهزت شنطتها و حجزت تذاكر طيران ل تركيه من الانترنت ودفعت الفلوس 
::::::::في الدور الارضي 
ايلول : هي دلوقتي صحت و اكيد جهزت شنطتها و حجزت تذاكر طيران هنعمل اي 
ليل بمكر : ماهي مينفعش تسافر من غير موافقة جوزها 
ايلول : جوزها ؟! مين جوزها 
ليل : أنا 
ايلول : أزاي 
ليل : أنا بعت أجيب المأذون 
،، نزلت رفيف ومعاها شنطتها 
ليل : رايحة فين 
رفيف : راجعة تركيا 
ليل : لا منتيش راجعة 
رفيف : دا الي هو ازاي يعني اي هتحبسني 
ليل : بالظبط 
وقبل ما تنطق كان شايلها و طلع بيها اوضته و قفل عليها و نزل و كتبوا الكتاب غيابي و اخد قسيمة الجواز و طلع لها 
رفيف وهي بترزع في الباب : افتح اقسم بالله اكسر الباب دا افتح بقولك 
وفتح الباب و دخل و قفله تاني وراه 
ليل : أولا قبل ما تاخدي اي موقف اسمعي 
وطلع الموبايل وخلاها سمعت الكلام 
ليل : أنا لا عشت ولا كنت عشان اضحك عليكي رفيف انا مش فعلا مش بحبك انا بعشقك  
وقرب عليها ونزل عند شفايفها بس منعته
رفيف : ليل 
ليل : قلب ليل 
رفيف: مينفعش 
ليل ابتسم و طلع قسيمة الجواز و وراهالها 
ليل : من اول ما شفتك اتمنيتك شفتك حلفت انك هتكوني ليا وانتي دلوقتي مراتي 
 وقالت : وانا كمان بس كان نفسي احضر كتب كتابي 
ليل : نعمله تاني اي المشكلة 
رفيف : اترمت في حضنه وتبتت فيه وهو لف ايده على وسطها 
رفيف : أنت ازاي تعمل كدا 
ليل :
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!