Uncategorized

رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شهد محمد

  رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شهد محمد

امسك مراد يد عشق بحنان:
-خلي بالك من نفسك يا عشقي وانا وقت ما اكون فاضي هاجي اتطمن عليكي
نظرت عشق لعيونه:
-خلي بالك من نفسك ده المهم ونبقي علي اتصال دايما
مراد:
-حاضر 
ووصي مدير الفندق علي عشقه وودعها وذهب الي عمله
“في غرفه الفندق”
رمت عشق نفسها علي الفراش كالاطفال:
-اووووووف تعب تعب لازم انام حبه ثم رن الهاتف الخاص بالغرفه
المتصل مدير الفندق:
-انسه عشق الغرفه فيها حاجه مش عجباكي؟
سياده المقدم موصي حضرتك جدا 
لفت عشق عينيها بالغرفه علي السريع:
-لا ابدا كله جميل 
المدير:
-اداره الفندق كله تحت امرك إذا احتجتي حاجه اتصلي بيا علطول 
عشق:
-شكرا جدا وأغلقت الهاتف ولسه هتنام
الباب: طق طق طق 
زفرت عشق بضيق:
-اوف اي ده من اولها كده وفتحت الباب وجدت شخص مبتسم ابتسامه بلهاء
المجهول:
-الشنط!! وهو يبحث بعينيه داخل الغرفه بطريقه مخيفه
عشق:
-افندم في حاجه اتفضل علي شغلك وقفلت الباب اي ده كلو حتي الناس هنا غريبه اي ده
“وتوجهت للفراش يلا بقي ابقي اغير بعدين وذهبت في نوم عميق”
*************
“في احد الاماكن في الفندق”
مجهول ١:
-الو اه وصلت من شويه بس البت اي صاروخ
مجهول ٢:
-بقولك ايه انت ليك مهمه تنفذها وبس بدل ما الباشا يودينا كلنا في داهيه 
مجهول ١:
-ماشي حاضر ننفذ المهمه بس امتي؟!
مجهول ٢:
-……………….
***************
“في احد المطابخ تقف فتاه بهوت شورت بيبي بلوه وتيشيرت حماله ابيض تاركه شعرها العنان”
حضنها ادهم من ظهرها وقبل رقبتها:
-شاهد قمر ساقط في منزلي يحضر لي الفطور
لفت تيا ظهرها:
-ملبستش تيشيرت ليه طلعته جوه استني اوريك
شدها من يدها ليوقفها مكانها:
-ششش عارف أنه جوه بس الجو حر حاسس كده اه انتي كمان صح وغمز
شرقت تيا:
-كح كح كح لا الجو حلو لو تبعد شويه هتحس أن الجو حلو ولازم اكمل الاكل
ادهم:
– مين هياكل انا وانتي هل انا جعان لا هل انتي جعانه
تيا:
-لا ثم حملها بين ذراعيه 
ادهم:
-يبقي تعالي اكملك الحدوته بتاعت امبارح 
وذهب بها للغرفه وانتوا عارفين الباقي بقي 
**************
“في منزل عنود عبدالحميد”
اقترب عمر من محمد:
– طب والعمل مش راضيه تكلمني ورافضه اكل وشرب وانا عارف انها مكنش ليها حد غير عمتي نجوي 
وضع محمد يده علي كتف عمر:
-طب اديني فرصه ادخل اكلمها وان شاء الله نعرف
استسلم عمر لرأي محمد:
– تمام روح بس متطولش جوه 
ترجل محمد لغرفه عنود:
-عنود ممكن نتكلم 
رفعت عنود رأسها فكان قد أصبح وجهها شاحب من الحزن وأسفل عيونها سواد من قله النوم:
-نعم؟!! مش عايزه اكلم حد 
محمد:
-يعني ترضي عمتي نجوي تزعل كده تزعل وتحزن عليكي يا بنت عمتي لو ترضي تمام هقوم واسيبك علي راحتك
عنود:
-اكيد مش هتزعل هي عارفه اني ماليش غيرها 
(فا الفتاه بعد موت امها قد فقدت اختها وامها وصديقتها “اللهم ارحم امهات المؤمنين جميعاً”????)
محمد:
-طب تقدري تقولي ليا هترجعي اي بالي بتعمليه في نفسك ده مفيش حاجه هترجع فليه الحزن يعني الدنيا مش مستاهله الزعل ده والله بعدين مااحنا جمبك اهو واخوالك بيحبوكي  وجدتك منتظراكي نفسها تشوفك 
عنود:
-وانا نفسي اشوفها ماما كانت بتحبها اوي ودايما تحكيلي عنها 
محمد:
-يعني بتحبينا اهو طب اي مزعلك من اهل امك بقي 
عنود:
-الحاج سليمان المهدي وعياله هما السبب  في كل ده 
محمد:
-يعني مش أحفاده يلا شوفي من زمان كنتي تكرهيني وتحبي عمرو ودلوقتي تكرهي عمر جوي والله عمر بيحبك لسه وكل ما نجيب له عروسه يرفضها 
عنود:
-تمام اعمل اي
“بعد فتره من التحايل وافقت عنود بالذهاب الي الصعيد”
************
” في فيلا السيوفي”
جميله:
-اي يا حبيبي اخبارك وحشتني وعشق عامله اي
مراد:
-انتي اكتر يا جي جي وعشق كويسه وصلتها الفندق وكلمتها من شويه كانت نايمه طمنيني عليكوا
جميله:
-تمام كويس خلي بالك من عشق، واحنا تمام بخير والله 
مراد:
-حد برضه يوصيني علي عشقي من غير توصيه المهم مروان عامل ايه مع فريده 
جميله:
-كويسين بقوا تمام ماشي حالهم الي حدا ما ربنا يقدم الي فيه الخير يا حبيبي 
مراد:
-اللهم امين 
“كان مروان جالس في حديقه الفيلا مشغول بهاتفه وبجواره فريده تقرا مجله من عالم الازياء وكان زين في حمام السباحه يلعب وفجاه جاءته رساله من رقم مجهول”
**************
” في غرفه الفندق الخاصه بعشق”
فاقت عشق بعد عده ساعات من النوم وامسكت بالهاتف:
-يااااه كل ده اتصل بيا الشهره عايزه مني اي الله قالتها بغرور 
“وترجلت الي المرحاض لكي تأخذ شاور وتتوضي لتقضي فرضها”
“عند مراد”
مراد:
-الو يا فهد فينك انا غلطان يا اخي كل مره اطلع معك المهمه ومحرمش انا عايز الضرب بالنار
ضحك فهد برجوليه:
-طب بطل لعب في شعرك عرفنا أنه حلو
نظر مراد للهاتف بدهشه:
-انت فين ياض 
فهد:
-ان أن ان انا جيت 
لف مراد ظهره لمصدر الصوت ودون أن ينطق باي كلمه كور يده وخبط فهد في بطنه:
-والله انت شخص مستهتر يعني اقولك سايب عشق لوحدها في الفندق وانت جاي ليا بعد ساعه تأخير 
امسك فهد بطنه:
-مااااشي مش هحاسبك علي الي حصل دلوقتي لاني عارف انك لما تتعصب محدش يقرب منك يلا روح شوف حبيبتك
تركه مراد وذهب الي سيارته:
-ابقي قابلني بقي لو شوفتني في الميعاد وساق بسرعه دون أن يسمع رده
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!