Uncategorized

رواية جاسري الفصل الحادي عشر 11 بقلم كاتبتي الجميلة

 رواية جاسري الفصل الحادي عشر 11 بقلم كاتبتي الجميلة

رواية جاسري الفصل الحادي عشر 11 بقلم كاتبتي الجميلة

رواية جاسري الفصل الحادي عشر 11 بقلم كاتبتي الجميلة

وفجاه وجدت من يسحبها ويحملها على كتفه 
دخل اللى غرفته ثم انزلها
فقالت هو انتى شايل شوال بطاطا ارحمنى شويه 
رد قائلا
ايه شوال بطاطا شوال بطاطا على الاقل شوال البطاط أخف منك 
ليلى بحزن ولما هو اخف منى بتتنيل تشيلنى ليه
جاسر مهو مفيش ست محترمه تنام بعيد عن حضن جوزها
ليلى بردح نعمممم يا عمرى
جاسر بخوف مصطنع هو فيه ايه مالك قلبى فادوه كده ليه
ليلى سيبك من جو الافلام ده مين يالا اللى هتنام معاك 
جاسر بقلق خلاص اتنيلى اترزعى فى اوضتك
ليلى وهيه بتصتنع ازاله الطين من عليها بغرور اه بحسب 
وكادت أن تتركه 
ولكنه ومسك كتفها قائلا 
بقولك 
نظرت اللى يديه ثم نظرت اليه من أعلى اللى أسفل والعكس 
ترك يديها قائلا 
دلوقتى المدارس هتبدا بعد اسبوعين وانتى لسه نجبتيس حجتك وانا بصراحه ع مش بفهم فى حاجه البنات دى ف هبعت معاكى رعد تجيبى اللى انتى عايزاه وممتشليش هم وهانى بذياده تمام 
ليلى لإنهاء الكلام :تمام 
وتركته 
وذهبت 
مر عام هيه كما كانت لم ولن تتغير أصبح الآن عمرها ١٦ عاما ولا تعيره ايه اهتمامات لاتعتبره زوجها فيه لا تصدق كذبه ولاكن ستصمد حتى ينتهى هذا العذاب وترجع اللى  أهلها لن تنكر احساسها ناحيته بالأمان أو لنقل الحب ولكنها توهم نفسها انها مشاعر مراهقه سخيفه 
الان تنتظر نتيجتها وسيزاح عنها ⅓ الهم ستنتهى سنه ويتبقى اثنتان اليوم هو موعد الانسجه كان سيامر الموظفون أن يعلموا ورقها باسرع وقت حتى تأتى بنتيجه سيئه وتظل معه طوال العمر هو يعرف انها مثلما يقولون (دحيحه ) ولكنه ينتظر لها غلطه واحده 
ظهرت النتيجه وبحثت عنها على موقع المدرسه لتفاجأ أنها الثانيه 
مهلا بالتأكيد هناك خطا هيه واثقه تمام الثقه أنها أنهت الامتحانات دون ايت غلطات حتى لا ياتى لها بحجه ولكن ماذا حدث 
هو أيضا كان ينتظر ومبجرد أن  رائها فرح كثيرا 
وذهب إليها طارقا الباب 
ليلى : ادخل 
جاسر : اهو كدبت استنيت درجتك واهو مش زى ما اتفقنا 
ليلى مباشرا : تذوير 
جاسر : نعم 
تذوير يا جاسر بيه فى وسط مدرستك ومش اول مره ده طبيعى علفكرا مدرسه فيها ولاد رجال أعمال و وزاره
عايز واحده جايه من الارياف تطلع الاولى عليهم 
ثم أكملت باستهزاء
طب والله كويس أنهم طلعونى من الأوائل اصلا
جاسر بحكمه : هتاكد من الموضوع ده ولينا كلام تانى 
ثم ذهب تاركا ايها تضحك باستهزاء 
خرج اللى الحديقه مناديا 
رعد رعد 
رعد : نعم يا جاسر بيه 
جاسر تعالا حالا 
ثم همس فى إذنه بعده اشياء 
رعد : تحت امرك 
خرج رعد تاركا إياه يفكر 
فى اليوم التالى 
فتحت ليلى لينك الصفحه لتفاجأ
فتحت لينك الصفحه لتفاجأ بخبر طرد المديره 
فلاش باك 
جاسر لرعد 
جاسر : عاوزك تدور ورا سهام 
رعد باستغراب : سهام مين يا افندم 
جاسر : رعد ركز سهام مديره مدرسه ليلى 
رعد : هيه صدر منها اى حاجه ديقت حضرتك 
جاسر : لا ملكش دعوه انت 
رعد  تمام يا باشا 
جاسر وكمان عاوز المدرسين يعيدوا تصحيح ورق ليلى بس من غير ما ليلى تعرف ولا حتى سهام ومش عايز وسائط 
تمام 
رعد : تمام يا باشا اى اوامر تانيه لا انت تمام كده 
جاسر : لا تمام انت كده 
باااك 
عند جاسر فى الشركه 
تدخل السكرتيره 
السكرتيره : جاسر باشا سهام هانم مديره مدرسه سعدتك بره
جاسر وهو بيرجع رأسه لورا خليها تدخل 
السكرتيره تمام دخليها 
تدخل سهام 
سهام البّنْى مديره المدرسه فى الأربعينات من عمرها 
سمينه وتصبغ شعرها بالون الاصفر 
سهام بغضب: استاذ جاسر ممكن افهم ايه اللى حصل ده 
جاسر ايه اللى حصل 
سهام : يعنى ايه سيادتك اصحى الصبح اروح المدرسه الأمن ميرداش يدخل ويقولوا دى أوامر سيادتك 
جاسر : ايه ده يا سهام هانم هو انتى مشفتيش الخبر ده 
وفتح اللاب توب وناوله إليها
جاسر : اتفضلى 
أخذته ونظرت فيه لتفاجأ بقرار فصلها 
سهام بغضب : ايه ده هو فيه ايه 
 وكادت أن تترك اللاب من يديها ليمسكه قائلا 
ايه يا سهام هانم هو انتى كبيرتى واعصابك  ولا ايه 
سهام وهيه تجلس على الكرسى وتحدثت بهدوء مصطنع 
ممكن افهم فى ايه 
جاسر 
فلاش باك 
وبالفعل قام رعد بما أمره به جاسر لياته بعدها بساعات 
وكان الصبح قد أشرق قليلا 
انا اسف بس فعلا ليلى  اقصد الانسه ليل. كانت طلعه الاولى 
بس مدام سهام طلعت مدحت ابن محمدو بيه رجل الأعمال 
الاول بسبب وصيه من أبوه 
جاسر تمام روح انت 
وذهب رعد بعدها قام جاسر بالاتصال ببعض الارقام وحذف اسمها من نقابه المعلمين كما أمر الحرس بعدم إدخالها للمدرسه وايضا عين مديره اخرى مكانها 
باااك 
دلوقتى فهمتى ولا لسه 
سهير يعنى انا دلوقتى اتخذفت من النقابه تمام شكرا اوى يا جاسر بيه 
وذهبت 
مر الوقت وبعدها ذهب جاسر اللى المنزل 
ودخل اللى الجناح 
ليفاجأ 
لبليلى  خارجه من لحمام وكانت ايه فى الجمال 
شعرها الكيرلى وهو ينزل منه بعض قطرات المال تنزل من شعرها اللى عنقها إلى أسفل لتجعلها مثيره 
جسدها الذى كبر قليلا وأصبحت انثى 
تلك المنشفه التى لا تستر سوى بضعة اشياء
فهى تصل إلى أقل من منتصف فخدها 
اقترب منها وحصرها عندك الحائط 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غيث ومرام للكاتبة منار رضا

اترك رد