Uncategorized

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم ميرولا ممدوح

 رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم ميرولا ممدوح

روحت علشان اقوله وكنت مبسوطه اوي اني هقوله وف نفس الوقت خايفه يصدني ويطلع مش بيحبني، بس خدت القرار اني هقوله خلاص
دور عليه وف الاخر لقيته واقف بره وبيحضن بنت
ادهم بحب = زينب انتي وحشتيني اوي يا عمري
زيبن _ وانت كمان واحشني اوي يا دومي بجد بحبك اوي
مكنتش مصدقه عيوني ولا الكلام اللي سمعته، كنت حاسه اني بأتنفس بصعوبه، نفس الخذلان اللي خدته من وليد، نفس الحكايه
شكل كدن مش مكتوبلي احب حد بيحبني
لقيت نفسي تلقائيا بعيط، بعيط كتير اوي كمان
فرح لنفسها = طب بصل للجانب المشرق ع الاقل انتي مروحتيش قولتيله زي الهبله وعرفتي قبلها
كلمت يامن وانا خدت قراري خلاص
فرح _ الو يا يامن
يامن = فرح ؟ مال صوتك ؟
فرح _ مفيش لسه صاحيه م النوم
يامن = لسه صاحيه ايه الساعه 11
فرح _ اه م انا نمت ف نص اليوم ولسه صاحيه
يامن = طب ايه يا فرح خير في حاجه
فرح _ انا موافقه
يامن = موافقه علي ايه
فرح _ موافقه ع الخطوبه، موافقه عليك
يامن بفرح = بجد يا فرح، مش هتندمي ف يوم انك خدتيني صدقيني وكل اللي بتتمنيه هحققهولك، بحبك اوي يا فروحتي
فرح _ ميرسي
يامن = ميرسي ايه ده انتي هتبقي مراتي وعايز تبقي بطبيعتك
فرح _ ……..
يامن = هاجي بكره اطلبك ايدك من عمتك علشان الخطوبه
فرح _ تمام
يامن = سلام يا فروحتي
فرح _ سلام يا يامن
قفلت الخط وانا حاسه احساس غريب
هو انا بعمل ايه ؟
بنتقم من نفسي يعني، معقوله اعمل كده ف نفسي ك نوع من الهروب مش اكتر ؟
مش مهم، صدق اللي ثال اختار اللي يحبك مش اللي تحبه ع الاقل هبقي ضامنه انه بيحبني
قررت اني مافكرش ف حاجه تاني ومن بكره هبدأ حياه جديده بدون اي مشاكل
_______________
اليوم التاني….
صحيت بدري
فرح بإبتسامه = صباح الخير يا عمتو
ساره _ صباح الخير يا حبيبتي، شكلك مبسوجه جوي انهارده
فرح = ايوه فعلا مبسوطه
ساره _ وايه السبب بجي
فرح = هتعرفي شويه كده يا عمتو
ساره _ ربنا يفرح جلبك دايما يا بنتي
فرح = ميرسي يا عمتو
فرح _ صباح الخير يا ادهم
ادهم = صباح النور يا فرح، يعني مبسوكه جوي انهارده
فرح _ مفيش، هو انت مش وراك شغل انهارده ؟
ادهم = انهارده اجازه
فرح _ اممم تمام
ادهم = مجولتيش صوح، مبسوطه انهاده جوي ليه
فرح _ هتعرف بليل
ادهم = ماشي
عدا اليوم وكان كلامي قليل اوي مع ادهم وغير كده كنت بحاول ابين ان انا مبسوطه
مفيش شوبه ولقيت خناقه كبيره بره وادهم تقريبا كان فيها علشان صوته كان عالي اوي
ادهم وهو ماسك ايمن من رقبته _ انتي اتجننت، معندناش بنات للجواز عاد ارجع مطرج م جيت
يامن _ انل لا اتجننت ولا حاجه، انا لسه صاح سليم الحمد لله وبحب فرح اوي وجاي اطلب ايدها
ادهم بعصبيه = جولتلك امشي علشان ماجتلكش، مش هتتجوز فرح انت فاهم
يامن _ لأ هتجوزها غصب عنك، وبعدين انت مين اصلا علشان تتحكم ف حياتها كده
ادهم = انا ابجي بح…..
لحظات وادهم استوعب اللي كان هيقوله
ادهم _ انا ابجي بحميها منك ومن امثالك، انا ابجي ولد خالها
طلعت بره ع الصوت وحاولت اهدي الدنيا
فرح بعصبيه = بس يا ادهم انت بتعمل ايه
ادهم _ ارجعي جوه يا فرح وخليكي ف حالك
فرح = يعني ايه اخليني ف حالي دي
يامن _ قوليله يا فرح اني جاي اتقدملك واني بحبك
فرح = سيبه يا ادهم
ادهم _ مش سايبه يا فرح واللي زي ده لازم يمودوا دلوك كمان
ولسه رايح بضرب يامن لحد م نزلت كلمات فرح حليه زي ميكون جردل ميه سقعه
فرح بعصبيه وتوتر = اا…ادهم سيبه ا..انا ويامن ب…ب…بنحب بعض….
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد