Uncategorized

رواية بطوطة عمر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد

 رواية بطوطة عمر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد

رواية بطوطة عمر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد

رواية بطوطة عمر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد

فاطمه : بس يا بودي هقول لي عمر .
عبد الرحمن ببراءه : قوليله انا اصلا مش بحبه .
فاطمه بزعيق : مامااااا.
وفاء : نعم يا بطه .
فاطمه : بودي مش بيسكت وأنا عايزه انام .
وفاء : عبد الرحمن تعال هنا علشان خالتك حنان و عمك هشام جاين ومعاهم مريم. 
فاطمه بسرعه : وعمر ياماما جاي .
وفاء بخبث : لا مش جاي لي .
فاطمه بضيق : انا داخله انام … تصبحوا علي خير .
تعالوا نتعرف علي الشخصيات 
(فاطمه : دي بقا بطله الروايه هي عندها تسع سنين ولسنها مترين وشعرها اسود وطويل وعيونها بني )
(عمر : بطل الروايه هو عنده 19 سنه وشغال في شركه أبوه هو في أوله كليه هندسه طويل وجسمه رياضي )
(عبد الرحمن : أخو فاطمه أكبر منها بسنه يعني عنده عشر سنين وده عايش علشان يتخانق مع فاطمه)
( مريم: عشر سنين قد فاطمه وتبقا جاره فاطمه واخت عمر ) 
يلا نكمل الروايه بقا .
عمر ومريم حنان وهشام ( ابو عمر) جم .
مريم بصت لي وفاء وقالت : هيييه طنط هو فين عبد الرحمن وفاطمه .
وفاء : عبد الرحمن جوه في البلكونه وفاطمه نايمه .
حنان : اي ده نامت ازاي دي اول مره نيجي مش تقف وتبقي صاحيه .
وفاء بخبث : ما انا اول ما قولت عمر مش جاي قالت هتنام.
عمر : طب انا داخل ليها .
وفاء : ادخل يا حبيبي.
وفاء اول ما عمر دخل الاوضه قالت : الواد والبت مش مريحيني .
حنان : لا ياأم بطه دول اخوات وكمان شوفي فرق السن لو عمر اتجوز بنته هتبقي قدها.
وفاء : والله خايفه منهم .
حنام : لا متخافيش .
عمر دخل اوضه فاطمه وكانت نايمه.
عمر بصوت هادئ : بطوط اصحي انا جيت .
فاطمه اول ما سمعت صوته قامت بسرعه .
فاطمه بنوم : انتي جيت امته .
عمر : حالا .
فاطمه ؛ جبت معاك حاجه تتاكل.
عمر بمكر : لا .
فاطمه : طب يلا أمشي .
عمر طلع شوكولاته وقال : امسكي اهي. 
فاطمه فتحتها وكلتها .
عمر بضحك : والله طفله.
فاطمه بضيق : ماشي….اطلع برا بقا.
عمر : انتي كلتي الشوكلاته يبقا اطلع انا .
فاطمه : اه .
عمر : ماشي هطلع بس هستناكي برا علشان ناكل ونلعب .
فاطمه : ماشي .
عمر كان خارج لكن وقف علي صوت فاطمه : عمر .
وقف منغير مايبص ليها 
فاطمه : بحبك .
عمر بضحك : وأنتي يا ام تسع سنين تعرفي اي عن الحب كتك وكسه .
فاطمه بضيق : اطلع برا يلا.
فاطمه سرحت شعرها و خرجت من الاوضه .
فاطمه : ماما .
وفاء : نعم يا فاطمه .
فاطمه : محدش يقولي يا فاطمه تاني فاهمين. 
حنان : ياحبيبتي ده اسمك .
فاطمه ؛ انا مش بحبه انا اسمي بطوط بطه فطومه اي اسماء من دي لكن فاطمه لاا.
وفاء : طيب يا بطوط كنتي عايزه اي .
فاطمه : كنت عايزه اخرج اتمشي انا وعمر.
وفاء : لا.
فاطمه برجاء : ونبي يا ماما .
حنان : اي يا وفاء في اي ما تخلي الولاد يفرحوا .
وفاء : طب أخرجي ويبقي معاكي بودي ومريم .
فاطمه بضيق : طيب .
خرجوا كلهم وكانت خروجه جميله وعبد الرحمن بيرخم علي فاطمه طول الخروجه واخيرا خلصت وكل واحد روح فاطمه اول ما روحت نامت أما عمر راح عند صاحبه ايمن وقعد معاه .
( ايمن ده صاحب عمر من الثانوي وهو خاطب ساره وكان بيحبها من اربع سنين )
ايمن : اه والخروجه كانت حلوه بقا .
عمر : بصراحه اه .
ايمن : عمر انت معلق نفسك ب طفله .
عمر : مش عارف اعمل اي بس بحبها .
ايمن بصدمه : نعم ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!