Uncategorized

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الثالث 3 بقلم لقى محمد

 نوفيلا عشقت نقابها الفصل الثالث 3 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الثالث 3 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الثالث 3 بقلم لقى محمد

طنشته وانا هفرقع منه وكملت تقليب في الفون بس اللي خلاني اتفزع اني لقيته وقع فجأة قومت بسرعه وانا قلقانه وسندته قبل ما يقع على الأرض ودخلته اوضته وسندته وقعد على السرير وقولت بقلق 
_ انت ايه اللي عمل فيك كده 
بصلي بضعف لأول مره وقال بمكابره
_ انا كويس وبعدين انتي مالك 
بصتله بغيظ بس قولت مش وقت مناهده وقولت
_ تمام براحتك 
قال بنبرة أمر 
_ ابعتيلي دارين 
أومئت بهدوء وخرجت وروحت غرفة التلفزيون ولقيتها هناك وقولت
_ ليث عايذك علشان تعبان جدا
وهنا اتفاجئت من اللي قالته هي اذاي كده 
______________________ 
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا عدد خلقك ورضا نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك ، اللهم احفظنا من كل شر ، اللهم ادخلنا جناتك بدون سابق عذاب ، اللهم أسكنا الفردوس الاعلى 
____________________________________
لقيتها قالت بكل برود واستهزاء
_ نعم ياي انتي عايزاني انا اقعد جنبه لحد ما يخف 
استغربت من اللي هي بتقوله وقولت بنظرة إحتقار
_ يعني ايه على فكره ده بني ادم والمفروض تقفي جنبه 
قالت بكل غرور 
_ بقولك ايه انا مش فاضيه ليكي انا خارجه مع صحابي 
اتصدمت من وقاحتها وقولت 
_ وهتسيبيه كده 
اتكلمت بأستهزاء 
_ مش هو صعبان عليكي شيلي انتي بقى انا مليش في جو الممرضين ده 
بصيت ليها بقرف و سبتها ودخلت ل ليث الاوضه وقولت بتتويه الموضوع
_ انت كويس دلوقتي 
بصلي بتحذير وقال
_ قالت ايه وهي فين
قولت وانا عيوني بدور في الاوضه كلها معادى هو 
_ ق .. قال .. قالت انها رايحه لصحبتها اللي في المستشفى
قال بصوت عالي وممزووج بحده 
_ ررروووققييهه ااننججززي ووقوولليي ققااللتت اليييه
بصيت بتوتر وخوف وقولت بسرعه 
_ قالت انها خارجه مع اصحابها 
أما هو فلقيته بدأ يتحول لدراكوله فعيونه كانت بطلع شرار وعروق رقبته ويده بارزه بشكل مخيف فكنت بتمنى الأرض تنشق وتبلعني ولا اني اقف قدامه قاطع وصلة أفكاري صوته المرعب وهو بيقول 
_ اطلعي برا
اتصدمت وقولت بعند 
_ بس انت تعبان ولازم حد يساعدك
قال بغيظ وصوت جوهري خشن
_ وانا مطلبتش منك مساعده
قولت بعند 
_ وانا مطلبتش رأيك 
تجاهلني وفرد جسمه على السرير وادثر نفسه باللحاف 
أما أنا فروحت حطيت ايدي على رأسه لقيته سوخن جدا افزعت أول مره اتحط في موقف ذي ده روحت جبت مايه صاقعه و فوطه وقعدت على كرسي جنب السرير و فضلت اعمل له كمادات مايه بارده أما هو فكان في سابع نومه
فضلت اعمل له كمادات وبرضو متحسنش بل بيزيد
وبدأ يهلوث بحاجات انا مش فاهماها حاولت كتير أركز بس معرفتش 
افتكرت أن ماما لما كان حد مننا بيتعب بتعمل ليه شوربة الخضار قومت دخلت المطبخ علشان احضرها وبعد فترة ليست بقصيره كنت خلصت دخلت الاوضه وانا ماسكه الطبق وحطيته على الكومود و حطيت ايدي على كتفه وفضلت اهزه براحه وانا بقول بصوت أشبه بالهمس
_ ليث لليثث
هو بدأ يقوم وقال
_ أممممم 
قولت بهدوء 
_ قوم اشرب الشوربه دي 
قال وهو بيتعدل بعصبيه
_ هو انا مش قولت اخروجي برراااااا
قولت وانا بحاول اسيطر على دموعي اللي على وشك الهبوط
_ انا لقيتك تعبان قولت اعملك كمادات وشوربة خضار
قال بعصبيه وهو بيحدف طبق الشوربه على الأرض
_ ادي طبق الشوربه اهوو وتااننيي ممرراااا مممتتععممللييش حاجه مممنن رراااسسك ففاااهههممه
قولت وانا مقدرتش اسيطر على دموعي اكتر من كده
_ أن .. انا .. انا اسفه 
قال بعصبيه وصوت جوهري عالي خشن
_ ققووللتت اطلعي بررراااا
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!