Uncategorized

رواية مراهقتي الصغيرة الفصل الثامن 8 بقلم إسراء السيد

 رواية مراهقتي الصغيرة الفصل الثامن 8 بقلم إسراء السيد

رواية مراهقتي الصغيرة الفصل الثامن 8 بقلم إسراء السيد

رواية مراهقتي الصغيرة الفصل الثامن 8 بقلم إسراء السيد

– عمر :- قولتلك مش هبعد رهف انا بحبك.
– رهف ببرأءة وابتدت تمسح دموعها :- بس انا مبحبش غير ماما بس.
– عمر :- يا ستي انا بحبك .
– رهف :- بس انتا كبير .
– عمر ضحك :- واي الي فيها يعني .
– رهف :- انتا كبير وانا صغيرة مينفعش .
– عمر :- واي الي مش هينفعه عادي المهم القلوب والحب.
– رهف ببرأءة  :- بس انا معرفش يعني اي حب .
– عمر :- أنا هعلمك .
– رهف :-  ازاي .
– عمر :- زي الناس ملكيش دعوة باي حاجة امشي معايا وبس .
–  رهف :- بس ااا.
– عمر :- اي تاني ..ملكيش دعوة باي حاجة ومبدأيا كدا خلينا صحاب يا ستي .
– رهف :- بس ماما هتزعل مني.
– عمر:- وقت لما اقولك هبقا انا الي هقولها .
– رهف :- ايوا بس ااا.
– عمر  بزهق:- اي تاني .
 – رهف :- انا همشي بقا.
– عمر :- يعني انا بكلمك وتقوليلي تمشي !
– رهف :- ماما زمانها قلقت عليا.
– عمر:- طب ماشي هاخدك مشوار وبعدين ارجعك بسرعه.
– رهف :- لا مش هينفع المفروض اكون وصلت للبيت اصلا.
– عمر :- طب خلاص نطلع بكره .
– رهف :- بس مش هعرف برضو انا مبطلعش لوحدي خالص .
– عمر :- خلاص قوليلها انك بعد المدرسه هتروحي عند واحده صحبتك.
– رهف:- بس انا معنديش صحاب بس ماما برضو متعرفش اني معنديش صحاب.
– عمر :- طب خلاص قوليلها انك هتروحي معاها وانا هستناكي بعد المدرسه..
– رهف:- لا مش هينفع انا هروح سلام.
– عمر مسكها قبل ما تمشي :- سلام اي اصبري انا مش هصبر تاني هستناكي بكرا فعلا .
– رهف :- لا مش هينفع ماما هتزعل.
– عمر :- بس ماما متعرفش ملكيش دعوة بيها حاليا متزعلنيش منك.
** سكتوا وبصوا لبعض لحظات قبل ما رهف تبعد ايده وتمشي.
– عمر بصوت عالي :- هستناكي.
############ ############# ا
* رهف روحت وطلعت وخبط ومامتها فتحتلها .
– سارة :- حمد لله علي السلامه.
– رهف :- الله يسلمك يا ماما.
– سارة :- اتأخرتي كدا لي .
– رهف بتوتر وكذب :- لا اصل كان في زحمه جاامد والمرور كان بارد فتأخرت لحد ما طلعت من الزحمه دي .
– سارة :- ماشي يا حبيبتي .
* رهف قبل ماماتها تتكلم تاني دخلت بسرعه لأوضتها وحدفت نفسها علي السرير بتفكر في الي حصل وبتفكر هل تكدب فعلا علي مامتها ولا لا هي متعودتش علي كدا بس لو قالت لمامتها علي حكاية عمر مش هترضي تخليها تكلمه ابدا بس هي عايزة عمر فعلا .
############ #################  ا
– عمر:- ها هترجع امتا يا معفن.
– ## ؛: والله انتا الي معفن وانتا مالك ارجع امتا يعني .
– عمر :- تصدق انا غلطان اني سألتلك .
– ##؛:- احسن ولا انتا صوتك رايق كدا انهارده لي.
– عمر :- وانتا مالك.
– ##$؛- بقا كدا يعني بتردها يعني .
– عمر :- اه هترجع امتا بقا يا حوده .
– محمود :- مش عارف لسا والله بس قريب ان شاء الله. 
– عمر :- بقالك قد اي بتقول قريب.
– محمود:- لا يا عم المرادي هنزل واقعد علي قلبك.
– عمر :- ماشي يا عم الشبح. متتأخرش عليا.
– محمود :- بإذن الله يا صاحبي.
# ( محمود  صاحب عمر الروح بالروح سافر بره بقاله كام سنة يخلص الماجستير وبعدين فضل هناك فترة في شركة والده الي هناك لحد ما والده هو الي يروح وهو يرجع مصر ) .
######## ##################### ############## ؛
* عمر تاني يوم راح لرهف ووقف بعيد عن المدرسه لحد ما الجرس رن وابتدا كله يطلع فضل واقف للأخر وبعدين استغرب لما لقا رهف مطلعتش لسا شوية ولقاها طالعه بتتلفت حواليها وهي ماشيه راح نازل من العربيه.
– عمر:- يلاا.
– رهف اتلفتت بدرعه :- يلا فين .
– عمر :- رهف يلا عشان منتأخرش يلا.
– رهف :- بس منتأخرش عشان ماما قالتلي متأخرش .
– عمر :- ماشي يلا .
– عمر :- بس اقنعتي مامتك ازاي .
* رهف حكتله الي حصل وهي بتفكر …
Flash  Back:-
– رهف :- ماما بكرا بعد المدرسه هروح عند صاحبتي اذاكر معاها شوية .
– سارة:- صاحبتك مين .
– رهف بتوتر :- عند صاحبتي منار.
– سارة :- ماشي بس متتأخريش عشان بقلق عليكي .
– رهف :- ماشي . 
Back:…
– عمر :- امم شطورة .
– رهف :- بس مش كدا غلط اني بكدب علي ماما .
– عمر:- متخافيش انا هبقا اقولها بس في الوقت المناسب .
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أنتِ لي للكاتبة سمية عامر

اترك رد